Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tři příběhy v nichž se dějí věci neobvyklé a záhadné:

1. "Přejetá dívka (Pátrání)" Starý profesor je svědkem nevysvětlitelné smrti dívky, která chtěla hrát ve filmu...

2. "Vznášející se docent (Tápání)" Přepracovaný docent má vidiny a udrží se vlastní silou ve vzduchu...

3. "Noc v hotelu (Bloudění)" Muž má nutkavou předtuchu smrti své přítelkyně... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (18)

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Československý soubor tří povídek, z nichž každá trvá zhruba půlhodiny, bych zařadil spíše do žánru (krimi-drama), nežli „hororový“ – to se mi zdá poněkud unáhlené. Ve dvou případech se tu sice objeví souvislost se smrtí, ale tak tomu je i v detektivkách a jak děj ukázal, je tomu spíše tak. Ta prostřední koketuje se „scifi“. Bohužel až na tu poslední, bych si dovolil tvrdit, že to tvůrci pořádně nedomysleli a přestože v literární předloze to asi fungovalo (já ji nečetl), tak zfilmovaná verze má mnohé nedostatky. Objevila se tu sice celá řada známých tváří, ale zároveň s nimi i řada nelogičností a nedotaženosti, která stačí tak maximálně na průměrných 50%, možná i míň. ()

ArthasKarfa 

všechny recenze uživatele

Dle mého velmi zdařilá minisérie tří příběhů o nevysvětlitelných událostech, které v různých čase v různých podobách potkají různé lidi. První povídka je velmi decentní a přitom zajímavá, u druhé se trochu přidají dynamické rysy a třetí je ve svém tempu a záhadnosti asi nejlepší, velmi se mi líbilo zvolení herců ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

První povídka se mi celkem líbila (pokazilo ji jen zbytečně názorné psaní na zrcadlo), druhá už tolik ne, i když nápad byl fajn, a na třetí příběh jsem vlastně už ani neměl náladu, ačkoliv jsem vydržel i ten. Spíš než hororové jsou to filmy psychologické a rozhodně nemám pocit, že bych jim porozuměl tak, jak by si to tvůrci přáli. ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

"Adresy mrtvých neračte sdělovat?" Vida, a já si dosud myslel, že jediný československý povídkový horror jsou Pražské noci. První a třetí povídka mají skvělou atmosféru. První tajemnou, třetí tísnivou a chmurnou. prostřední povídka je taková sci-fi mysteriózní groteska. Ony tajemné a horrorové příběhy jsou dobře napsané a vyprávěné. Pravda, třetí mohla být trošičku kratší, ale u obou ono tajemno funguje skvěle. Podobné filmy dneska zaujmou i tím, že v nich hrají mladé tváře, které my známe zpravidla až ve starším "vydání". Čunderlíková, Preissová nebo Šulcová jsou zde orpavdu nádherné. A navíc to je film z počátku 70., takže tady skoro všechny buchty nocí kozačky. Přejetá dívka (3.5*), Vznášející se docent (***), Noc v hotelu (****). ()

Peabody 

všechny recenze uživatele

upřímně řečeno jsem si hlavně říkal že zaplať pámbu že šedesátá skončila, přišlo mi to jako taková variace na pseudotajemno a nejasno, které se tehdy nosilo, nemyslím zdaleka jen českou novou vlnu, ale třeba Robbe Grilleta (Muž ktorý luže je pro mne opravdu zářný příklad a současně nechtěná komedie). Kompozice obrazu pilně cituje kde koho, i když pan Šofr opravdu uměl. Navíc mi vadí řada hereckých výkonů, hned v první povídce paní Marta krásová, jejíž hysterie a přehrávání mi nesedí, Bohuslav Čáp ve druhé, který podle mne dokazuje, že opravdu hrát neuměl a jak na divadle tak ve filmu zůstal figurkou (tady je to zčásti jistě záměr), ve třetí Jan Kačer, srry. Body dávám za krásné mladé holky, Janu Preissovou, Andreu Čunderlíkovou, Janu Břežkovou, Marii Málkovou a další, i za hlas Niny Divíškové, jen škoda, že jedinou nahotu nabídne již zmíněný Jan Kačer. Zahadno jako v Hotelu pro cizince, i ty tři policajty mám pocit že už jsem někde viděl. ()

Zajímavosti (2)

  • Povídka Noc v hotelu vyšla ve sbírce Pavouk, který kulhal, druhé dvě napsala Iva Hercíková přímo pro film. Zdroj: Český hraný film 1961-1970, NFA 2004. (ČSFD)

Reklama

Reklama