poster

Sissi

  • Rakousko

    Sissi

  • Slovensko

    Sissi

Komedie / Drama / Romantický / Historický

Rakousko, 1955, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • fragre
    **

    Dvě hvězdičky za exteriéry obecně a za exteriér Romy S. zvláště. Červená knihovna pro monarchistické nostalgiky. Tohle dílko by se mělo jmenovat Süssi.(31.1.2010)

  • vypravěč
    *****

    Toto famózní „Es war einmal“ je vyvedeno velkolepě, kaligraficky a s velkou barevnou, zdobnou iniciálou, do níž je vmalována útlá ženská silueta se ztepilou mužskou, která zaujímá panovnický postoj, a s prchající ladnou laní. Ostatní písmeny jsou méně honosné, o to více však opájejí svou důstojností, stylem a melancholií, která je obestírá. Přes tuto krásu, která dojme svou naivitou, bych ovšem raději pohlédl na rub tohoto listu, do hloubky princezniny duše, kde tuším hrůzu věčného dětství a strach z nastražených propadlišť iluzí.(12.9.2009)

  • Mariin
    *****

    Příjemný film s nádhernými interiéry i reáliemi, rakouskou krajinou a dobovými oděvy. Myslím, že každý Čech, Moravan, Rakušák, Tyrolan, Chorvat, Slezan, Maďar, Slovinec atd. by alespoň jednou tuto sérii měl zhlédnout. Franz Josef byl náš císař a Sissi naše císařovna...(29.4.2008)

  • AngelAngie
    ****

    Romy je kouzelná a tenhle snímek si v TV ráda zase dám...(11.7.2008)

  • NinadeL
    *****

    Klíčová spolupráce Romy Schneiderové a Ernsta Marischky začala už jejím třetím filmem Mládí královny Viktorie a bezprostředně pokračovala Německými rytíři. Vrcholila trilogií o Sissi, která se mohla dočkat minimálně ještě čtvrtého dílu, kdyby Romy v mezičase nepracovala i na jiných projektech a nebouřily se v ní hormony dospívání. Mezi prvním a druhým dílem Sissi byla věrná alespoň svému novému párování s Karlheinz Böhmem ve filmu Kitty a velký svět. Mezi druhým a třetím dílem ovšem natočila dva filmy s Horst Buchholzem Robinson nesmí zemřít a Miláček z Paříže, které předznamenaly zlom v její kariéře a především útěk do Francie a po té ještě dál. Po třetí Sissi následovala poslední filmová setkání s vlastní matkou Romy Schneider v Poloněžné, druhá spolupráce s Lilli Palmerovou (po svém druhém filmu Ohňostroj) v remaku Děvčat v uniformách, kde vytvořila novou polohu svého herectví, jež zopakovala v dalším remaku, tentokráte v Kristýně. A po té se setkala s Alainem Delonem a zahodila svá první léta u filmu jenom proto, aby se ještě vrátila splnit staré závazky a vytvořila ještě naposledy dva romantické kostýmní velkofilmy Krásná lhářka a Káťa. Tyto nevadily, protože se jmenovaly jinak, než Sissi IV a Sissi V. Tato bilance její kariéry je tu záměrně, aby trochu osvětlila migrační zmatky kariéry Schneiderové a zároveň rozpolcenost vnímání celého fenoménu filmové Sissi, která se v očích jedněch stala příkladem toho, co musela herečka odvrhnout, aby vytvořila mimo své dvě vlasti konečně něco dobrého - a v očích druhých vrchol její kariéry, který nedokázala zvládnout a stavět na něm. Je paradoxem, že málokomu vadí její přirozený vývoj v 50. letech, kdy v 18 filmech vytvořila celou škálu dospívajících hrdinek, adekvátních svému věku, ale hodně lidí vidí jen kontrastní Sissi a některé filmy až z 60. - 80. let. Co si s tím počít? Já radím jediné, jít po zpětné lince režisérově, aby se člověk tolik nedivil tomu, proč právě jeho Sissi vzbudila takový humbuk. Tento scénárista, režisér, producent a autor hudebních textů, si během své bohaté kariéry takřka 70 let osvojil vlastní styl. Během Druhé světové války začal pravidelně své scénáře režírovat a konečně začátkem 50. let si přišel na své, když mohl filmy také ovlivňovat vlastní produkcí. Vytvořil dokonalý velkolepý svět s nádechem pohádky pro dospělé, výbornými jiskrnými dialogy a často ironickými zvraty v ději. Byl to on, kdo se nebál zužitkovat nový pár matky a dcery Schneiderových a byl to také on, kdo pozitivně ovlivnil novou identifikaci poválečného Rakouska a jeho hledání jistoty ve Starých zlatých časech. A i když mu dala Romy košem, zůstalo mu ještě dost věrných, aby se vrcholem jeho kariéry stal příběh o Franzi Schubertovi Das Dreimäderlhaus. Sissi tedy není jen pozlátkový film, ale stejně jako bonbón v celofánu potřebuje nejdříve rozbalit a teprve po tom si ho užít. "On!" "Kdo? Aha, to jsem zase já."(6.2.2009)

  • - Cisár František Jozef I., ktorého stvárnil Karlheinz Böhm, mal v skutočnosti obrovské množstvo titulov. Bol cisárske a kráľovské Apoštolské veličenstvo z Božej vôle rakúsky cisár, český, uhorský, lombardský a benátsky, dalmátsky, chorvátsky, slavónsky, haličský, vladimirský a ilýrsky kráľ, jeruzalemský kráľ, rakúsky arcivojvoda, toskánsky a krakovský veľkovojvoda, lotrinský, salzburský, štajerský, korutánsky, kranský a bukovinský vojvoda, sedmohradské veľkoknieža, moravský markgróf, hornosliezsky, dolnosliezsky, modenský, parmský, piacenzský, tešínsky, dubrovnícky a zadarský vojvoda, habsburský, tirolský, kyburský a goricijský kniežací gróf, tridentské a brixenské knieža, hornolužický, dolnolužický a istrijský markgróf i srbský veľkovojvoda. (Raccoon.city)

  • - Elisabeth Ludovika von Preussen (Romy Schneider), královna pruská, neměla blonďaté vlasy, ale tmavé stejně jako všechny její sestry. (L.H.)

  • - Magda a Romy Schneider, které ve filmu ztvárnili matku a dceru, jsou ve stejném příbuzenském vztahu i ve skutečnosti. (Pavlínka9)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace