Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Pátrání na vlastní pěst může být úspěšné – někdy. A nebezpečné – vždy... Kriminální příběh režiséra Václava Vorlíčka natočený podle scénáře Jaroslava Kořána, vypráví o mladém muži, který na vlastní pěst vede pátrání po vrahovi svého kamaráda, řidiče poštovního vozu. Řidič Radek Šimek je zavražděn na své pravidelné trase mezi Radotínem a Prahou. Jelikož měl toho večera u sebe jen málo peněz, vyloučí policie loupežný motiv. Radkův kolega a kamarád Honza Marek nedokáže vyšetřovatelům říci nic bližšího. Oba se totiž střídali na směny a neměli přehled o tom, jak ten druhý tráví volný čas. Honza usoudí, že vražda nějak souvisí s Radkovým osobním životem. Zapojí do akce ostatní poštovní řidiče a s jejich pomocí se pokusí najít dívku z fotografie, nalezené v Radkových věcech… (Česká televize)

(více)

Recenze (67)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Václav Vorlíček si evidentně chtěl zkusit něco mimo svůj žánr a tak si střihl detektivku, bohužel ale adaptoval dost slabý scénář, takže detektivka vznikla dosti průměrná, možná až podprůměrná...naštěstí tedy v kontextu té těžké doby počátku normalizace prostá ideologického rozměru, což je vlastně největším kladem celého černobílého krimifilmu... ()

mh.mail 

všechny recenze uživatele

50% - Jedna z lepších kriminálek té doby, nebudeme-li se tedy moc šťourat v situaci, kdy řidič poštovního vozu vedle svého zaměstnání, tak říkajíc v době svého osobního volna, vypátrá vraha svého parťáka, zatímco slavná socialistická Veřejná bezpečnost za tu dobu stihne co? Velký kulový. To není zrovna dobrá vizitka a nejspíš to nikoho tenkrát vůbec nenapadlo. Jo vlastně zatkla ty dva, co kradli umělecké předměty a prodávali je do zahraničí, to bylo asi důležitější než pachatel vraždy. Jinak se mi to celkem líbilo, ale samozřejmě žádná velká bomba, před kterou bych si sednul na zadek s otevřenou pusou, to není. Nejvíc se mi asi líbil Jan Libíček, byl takový správně „přirozený“ a pak ještě můj oblíbenec Bohumil Šmída v malé roličce policejního odborníka. ()

Reklama

McIron 

všechny recenze uživatele

Původně to mělo být v taxikářském prostředí, takhle to opravdu dostalo o moc menší šmrnc, příšerná je zde postava Moučky, dobráckého primitiva-mistra. Na druhou stranu hezky vystřižená postavička gaunera v podání Jana Libíčka, jedna z jeho posledních. Zajímavé exteriéry na Praze 5 v závěrečné honičce... ()

raroh 

všechny recenze uživatele

Jaroslav Kořán scénář situoval původně do taxikářského prostředí, přenesení do pošťáckého proti vůli autora (stiženého následně zákazy publikování) samozřejmě ubralo drsnosti a autentičnosti. Škoda, že roli zpěvačky si nezahrála sama Rottrová a muzikanti z Flaminga alias Plameňáků byli nadabováni. Každopádně jejich jazzrock v hudební složce zní dodnes autenticky. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

No jasně, pošťákovi zabijou kámoše a on nechá poštovní zásilky poštovníma zásilkama a začne si hrát na Colomba, to je fakt dobrý a Jana Šulcová s výrazem leklýho vokouna v roli femme fatale, tak to je ještě lepší. Film působí spíš jako trapnej dodatek k písničce jéde, jéde poštovskej panáček, jéde, jéde poštovskej pán než jako kvalitní kriminálka. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (10)

  • Po koncertu, kde zazní písnička „Život utíká“, se při následné debatě v baru mihne v rozhovoru s Klárou Hirschovou (Jana Šulcová) zpěvák Karel Černoch. (Robbi)
  • Zhruba v čase 10:00 prochází Jan Marek (Václav Postránecký) po viaduktu pražského Semmeringu nad Prokopským údolím. Pod ním měla být spáchána vražda jeho přítele Šimka. (Robbi)
  • Když Křížek (Jan Libíček) a Miki (Ladislav Mrkvička) hledají v Markově bytě hodinky, pohrávají si s EP deskou skupiny Beatles s názvem „Twist And Shout“. Tato deska v ČSSR nikdy oficiálně nevyšla. Během „prohlídky“ si na gramofonu pouští píseň Mistral zpívanou Karlem Gottem. (Robbi)

Reklama

Reklama