Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Pátrání na vlastní pěst může být úspěšné – někdy. A nebezpečné – vždy... Kriminální příběh režiséra Václava Vorlíčka natočený podle scénáře Jaroslava Kořána, vypráví o mladém muži, který na vlastní pěst vede pátrání po vrahovi svého kamaráda, řidiče poštovního vozu. Řidič Radek Šimek je zavražděn na své pravidelné trase mezi Radotínem a Prahou. Jelikož měl toho večera u sebe jen málo peněz, vyloučí policie loupežný motiv. Radkův kolega a kamarád Honza Marek nedokáže vyšetřovatelům říci nic bližšího. Oba se totiž střídali na směny a neměli přehled o tom, jak ten druhý tráví volný čas. Honza usoudí, že vražda nějak souvisí s Radkovým osobním životem. Zapojí do akce ostatní poštovní řidiče a s jejich pomocí se pokusí najít dívku z fotografie, nalezené v Radkových věcech… (Česká televize)

(více)

Recenze (67)

raroh 

všechny recenze uživatele

Jaroslav Kořán scénář situoval původně do taxikářského prostředí, přenesení do pošťáckého proti vůli autora (stiženého následně zákazy publikování) samozřejmě ubralo drsnosti a autentičnosti. Škoda, že roli zpěvačky si nezahrála sama Rottrová a muzikanti z Flaminga alias Plameňáků byli nadabováni. Každopádně jejich jazzrock v hudební složce zní dodnes autenticky. ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Mezi Dívkou na koštěti a Třemi oříšky pro Popelku natočil Vorlíček solidní kriminálku se slabším scénářem, ale vcelku slibným námětem. Policie hraje sotva druhé housle, takže veškeré pátrání leží na bedrech odhodlaných pošťáků. Ústřední hrdina / doručovatel je zřejmě špión, protože takovou suverenitu a iniciativnost bych od člověka zaměstnaného v neefektivním státním molochu rozhodně nečekal. Bohužel jsem záhadu rozluštil asi o čtřičtvrtě hodiny dřív než on, což mu v mých očích dost ubralo. ()

Reklama

mh.mail 

všechny recenze uživatele

50% - Jedna z lepších kriminálek té doby, nebudeme-li se tedy moc šťourat v situaci, kdy řidič poštovního vozu vedle svého zaměstnání, tak říkajíc v době svého osobního volna, vypátrá vraha svého parťáka, zatímco slavná socialistická Veřejná bezpečnost za tu dobu stihne co? Velký kulový. To není zrovna dobrá vizitka a nejspíš to nikoho tenkrát vůbec nenapadlo. Jo vlastně zatkla ty dva, co kradli umělecké předměty a prodávali je do zahraničí, to bylo asi důležitější než pachatel vraždy. Jinak se mi to celkem líbilo, ale samozřejmě žádná velká bomba, před kterou bych si sednul na zadek s otevřenou pusou, to není. Nejvíc se mi asi líbil Jan Libíček, byl takový správně „přirozený“ a pak ještě můj oblíbenec Bohumil Šmída v malé roličce policejního odborníka. ()

blezg 

všechny recenze uživatele

A zrovna se mi film trefil do nálady na černobílou krásu. Strávil jsem u toho poetické odpoledne, pobavil jsem se herectvím a hlasy herců, zejména Moučku mám rád. Dvojice familiárních gaunerů z čeledi Apiaceae (libeček-mrkvička) mě taky potěšila, a přestože to asi bylo pro mě zajímavé v jiném ohledu než byl původní záměr autorů, strašně mě to bavilo. Takže nadšených 5*. ()

McIron 

všechny recenze uživatele

Původně to mělo být v taxikářském prostředí, takhle to opravdu dostalo o moc menší šmrnc, příšerná je zde postava Moučky, dobráckého primitiva-mistra. Na druhou stranu hezky vystřižená postavička gaunera v podání Jana Libíčka, jedna z jeho posledních. Zajímavé exteriéry na Praze 5 v závěrečné honičce... ()

Galerie (12)

Zajímavosti (10)

  • Scéna pohřbu se natáčela v krematoriu ve Strašnicích. Hotel v Liberci se jmenoval Clarion Grandhotel Zlatý Lev. [Zdroj: filmovamista.cz] (SONY_)
  • Prostředí, ve kterém se příběh měl odehrávat, bylo původně taxikářské, ale zásahem dramaturgů se změnilo na poštovní. (sator)

Reklama

Reklama