Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V malé pražské prodejně potravin se jednoho dne objeví revize, kterou vede nový pracovník, neúplatný pan Kurka v podání Rudolfa Hrušínského, u něhož si letos připomínáme 25 let od úmrtí. Na rozdíl od vedoucího provozovny Milana Vorla (J. Booth) je jeho zástupkyně, půvabná Alena Burdová (A. Heywoodová) nečekanou inventurou zaskočena. Žena je totiž do svého šéfa zamilovaná a měla s ním dvouletý poměr, který nedávno skončil. Alena nicméně dosud kryje manko, které vytvořil Vorel kvůli nákupu nového auta. Drahý koňak a cinzano se totiž téměř neprodává, a tak si dvanácti chybějících lahví dosud nikdo nevšiml. Milan s Alenou musejí alkohol opatřit do příštího rána, kdy bude inventura pokračovat. A skutečně se jim to s vypětím sil a nervů podaří. Jeden z kontrolorů však omylem rozbije jednu z lahví na regálu a zjistí, že místo koňaku v ní byl čaj. A stejné je to se všemi dražšími lahvemi, kromě dvanácti… (Česká televize)

(více)

Recenze (73)

honajz 

všechny recenze uživatele

Dalo se s tím pohrát daleko víc. A moc jsem se bál, že to skončí tak, jak to nakonec skončilo, protože to je podle mne taková scenáristická berlička, když neví, kudy kam a jak to zakončit v té skutečně psychologické rovině. Nakonec je to jen taková prvoplánová moralitka, v určité chvíli lehce odhadnutelná, a nic jiného navíc nenabídne. Natočené je to ale zajímavě, má to určitou skoro snovou atmosféru - jen mne teda štvala ta jazzová a nehodící se hudba na začátku - až hypnotickou chvílemi, nu to víte, 31 ve stínu... Slušné lokace a zajímavá skutečnost lázní vedle Strakovky, kde dnes nic není a plovárna je jen hotel s restaurací pro bohaté. Zajímavé je i to spojení českého prostředí a anglických herců, ale celkově mi chybí k té psychologii postav vědět o nich daleko víc, než jen pár flešbecků a listování albem fotek. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Třicet jedna ve stínu se chce tvářit jako velký evropský film, ale díky scénáři je to jen prachobyčejná česká dobová kriminálka ambiciózního režiséra, což by ještě vůbec nemuselo být na škodu, pokud by ovšem nestála na tak banálním příběhu, jakým jen ,,rozkrádačka" socialistického majetku může být, ještě že to zachraňuje ten konec a trocha té psychologie. Rudolf Hrušínský coby oživlé svědomí byl skutečně silný moment. Kolik se toho může skrývat v jednom pohledu a výrazu tváře...Snímek (jistě schopného a progresivního) Jiřího Weisse dobře ilustruje civilizační posun, který kinematografie i společnost (a to nejen česká) za to zhruba půlstoletí urazila... ()

Reklama

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

V úvodu idylka na pražské plovárně, kde dr. Kůrka ale v saku pojídá párek a chvíli vypadá, jako by ho chtěl Burdové nabídnout. Potom se pomalu, pozvolna, tiše a chladně odhalují posraný životy obou těchto postav. Nechcete-li v hodnocení filmu dopadnout jako R99, je nutno se opravdu soustředit jenom na ně, na Kůrku a Burdovou. Na každého zvlášť. Postava Vorla je vlastně druhořadá, resp. je spíš funkčním prvkem, arci prvořadým a arciže pro něj je ten strašidelný Hrůšův kukuč za výlohou. A pak už jen hlas Kubišky nad Prahou. ()

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Dost zvláštní film, Weiss se snaží navazovat na zahraniční moderní filmové postupy a vytváří až kosmopolitní atmosféru, ale přesto mi přijde angažování angličanů dost násilné. Příběh má určitý potenciál, ale jeho podání mi přišlo dost neinvenční, chladné a i na dobu vzniku poněkud vyčichlé. Hrušínský tu hraje zajímavou rozporuplnou postavu, která je navenek monolitní, ale uvnitř ní dochází k určitým důležitým posunům. Hlavně kvůli němu stojí tento netradiční počin za pozornost. ()

Karlas 

všechny recenze uživatele

Lehký, ale smutný kriminální příběh s krásnou Anne Heywoodovou na pozadí tragedie zničeného mileneckého vztahu. Čeští herci v čele s Rudolfem Hrušinským jsou, jako obvykle, výteční. Šedesátá léta jim zkrátka pěkně svědčila. Nesmyslná oběť ženy na oltář ztracené lásky a pohled na bezcitné jednání muže, zametajícího stopy své nezodpovědnosti. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (1)

Související novinky

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

16.08.2017

Cynismus Humphreyho Bogarta, šarm Roberta Mitchuma, křehkost Lizabeth Scott, rafinovanost Alfreda Hitchcocka, temné příběhy z Mexika, napínavé filmové jízdy noirovými vlaky a standard v podobě… (více)

Reklama

Reklama