Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Anderton
    ****

    Príbeh naberie tie správne grády až od nástupu do vlaku. Tu sa psychologická dráma mení na napínavý špionážny triler. Okrem toho sa však veterán Zinneman vyhýba sentimentálnym klišé, toto je film pre staršie publikum. Občas prekvapí silnými scénami, najmä tou z univerzity. Film mi tak však pripadal trochu nevyvážený, nedostatky zachraňujú herci, predovšetkým vždy dokonalá (vzhľadom aj výkonom) Jane Fonda.(6.10.2014)

  • emma53
    ****

    Někdy jsem docela v šoku, jak málo lidiček vidělo film, který považuji za velmi kvalitní na svojí dobu. Začnu asi čeřit vody sedmdesátých let a upozorňovat na takové filmové perličky. Jen jestli to není proto, že tady si divák nerve vlasy napětím, nenadskakuje v křesle při palbě z čehokoliv, neteče proudem krev........prostě to nechápu. Mně se líbil styl, kterým bylo tohle drama o přátelství dvou žen a obětavosti předloženo, Jane Fondová, která tady možná ještě tak nezářila jako hvězda, ale ten její strach v očích jsem brala i když já s mým naturelem bych tam měla v některých momentech spíš děs. Zkrátka takový velmi příjemně koukatelný příběh, který stojí za to vidět a myslím, že nebudete litovat :-)(17.2.2015)

  • Aleee89
    ***

    Film jsem měla dávno ve svém hledáčku, ale jen proto, že to je první film, kde se objevuje má oblíbená Meryl na velkém plátně. Nikdy jsem si o něm ale nesháněla informace, takže jsem moc netušila, do čeho jdu. Meryl se tu jen mihne, takže ji člověk sotva zaregistruje, ale Jane Fonda i Vanessa Redgrave to spolehlivě vynahradí, obě byly výborné. Moc se mi líbily dětské dialogy, ty měly v sobě cosi tajemného, fantaskního zároveň. Bohužel se celý film trochu vleče a místy se objevují hluchá místa, takže mě ve výsledku až tak nestrhl. Čekala jsem něco lepšího, už jen proto, že jsem viděla ten zástup oscarových nominací. Dostalo se mi dobrého filmu, jsem ráda, že jsem jej viděla (hlavně kvůli Meryl), ale nejsem z něj, jak se říká, odvařená.(5.5.2013)

  • lamps
    ***

    Silné téma a jistě odpovídající herecká výzva pro Jane Fondovou, která svou politickou či ekologickou angažovaností a touhou být silnou osobností dlouhodobě dokazuje, že by s ní snad žádný chlap nedokázal dlouhodobě přežít. A taky že ano, Jason Robards to zde zvládl pouhých devět minut, a už mu akademie obdivně udělila Oscara za vedlejší roli... Ale to jsem odbočil, protože Julie možná je hlavně o Jane Fondové, která si se svou rolí poradila vskutku dobře, ale také stojí na scénáři, jenž sází primárně na automatické empatie a nepřihazuje nic, co by diváka v pohodlném sledujícím módu náhle proplesklo a vrylo se mu do paměti. Zinnemann je pochopitelně zkušený a kvalitní filmař, ale měl by raději točit o poznání více adrenalinové příběhy ve stylu Dne šakala, z něhož jsem nedokázal spustit oči. Julie je hezká a vypravěčsky netuctová, ale příliš mě nezasáhla a třeba zmíněnou postavu Jasona Robardse nedokáže prodat tak, aby měla pro příběh zásadní význam. Konec vyšumí vyloženě do ztracena...(20.4.2020)

  • kleopatra
    *****

    "Jsem v Paříži" ... "Jsem v Paříži a jsem šňůra perel" ... "Jsem v Paříži a jsem šňůra perel na smyslné tanečnici" .... Film Julia jsem viděla jako dítě a už tehdy na mě působil přímo mysticky (už tímhle dětským dialogem), i když na něm nic mystického není, snad pro to, že jsem byla tak malá a plátno tak velké a produkce výpravná, snad díky Jane, kterou jsem zbožňovala pro její na zem dlouhý semišový kabát, strsané vlasy a angažovanost. Jisté je, že příběh o přátelství, které společenská propast, roky odloučení ani smrt nesmaže, se mi líbil i po mnoha letech. Citlivé, melancholické povahy, s žízní po hlubokém příběhu, precizním zpracování a kvalitních hereckých výkonech .... Julia je pro nás!(11.8.2006)