Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dramatický víkend hlídkového vozu v ulicích pražského centra. Poručík VB Josef Kabát (J. Vinklář) denně s kolegy projíždí v hlídkovém voze centrem Prahy. Svůj rajón nade vše miluje a nevyměnil by jej ani za pohodlnější život v kanceláři či na dispečinku. Poté, co někdo z občanů zavolá na tísňovou linku 158, vyjíždí Kabát k různým případům, ať už nehodám, krádežím, výtržnostem či přepadením. V jednom vykradeném bytě najde po pachatelích rozbité dioptrické brýle a utržený kus kožené bundy. Přesně takové věci nosí jeho osmnáctiletý syn Pavel (M. Dlouhý), který shodou okolností ve stejnou dobu zmizel, údajně s kamarády na chatu. Kabát však nemá čas řešit své rodinné problémy: po ulicích Prahy se totiž potlouká příliš mnoho zlodějů a pochybných existencí. Nejhorší z nich je dvojice mladíků, kteří právě znásilnili a zavraždili nevinnou dívku... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (61)

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Film je falešný jako třicetikoruna. 1) Postřeh o módě: On ti taky nosí takovou koženou bundu...on snad není normální. 2) Zadržet mě nemůžete, pane poručíku, já jsem těhotná. Ale, už zase? A jak dlouho? Aspoň hodinu, pane poručíku. Ještě se mi třesou kolena. Poté se mladý policista zeptá svého kolegy: Je to možný, tohle?, aby dostal moudrou odpověď: I to je život. 3) Snad jen tehdejší smutné Staré Město pražské utopené v lešení stojí za podívání. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Příslušníci VB a žlutobílé žiguli v akci a ve službách prachmizerného režiséra Miloše Zábranského, který věrně sloužil a dostal příkaz vykreslit dobu typicky zkresleným způsobem. Veksláci, smažky, výtržníci nebo násilníci, vždycky to byla lůza, kterou měl ale bývalý režim svým způsobem pod kontrolou. Josef Vinklář a spol. ukázal, jak oddaně sloužit soudruhům, bojovat s neřádem v (nočních) pražských ulicích a mít fajn příští víkend už v bezpečných ulicích. Film je žalostně natočen. Ukazuje se jen to, co se tehdejší cenzuře hodilo. Samozřejmě scény násilí jsou mírné, jednotlivé přečiny v socialistickém soužití divákovi nezvednou tep, ve filmu není pomalu jediná scéna, který by nevypadala strojeně a pitomě. Z filmu se nějakým nevysvětlitelným způsobem vytratila autenticita. Ani herecky to za moc nestojí. Švestka Vinklář je nesymp k pohledání, do role nijak nezapadl, film nijak nepozvedl. O dalších hercích se také nedá zrovna prohlásit, že by nějak úchvatně hráli. Čím víc se film táhl, nikam se neposouval, o to víc byl nesnesitelnější. Vymydlenost filmu, z něhož byl odstraněn všechen škodlivý p(r)ach, je hodně okatá a naivní. Občas se objevil náznak nějaké potenciálně dobré scény, ale režijní neobratnost nedala vůbec ničemu vyniknout. Film je zřejmě považován za nepovedený socialistický výblitek, protože přílišného počtu repríz se v tv nedočkal. I tak mám pocit, že kdyby se námětu ujal někdo režijně schopný, někdo, kdo umí pracovat se střihem a dynamikou záběru, story by tím získala na potřebné hutnosti, v níž by se (možná) eliminovala scenáristická nemohoucnost a špatné herectví českých herců, od kterých bych to nečekal. Výsledkem je povrchní a režijně nezvládnutá pitomina, jejíž zmanipulovaný obsah ani nedopřává tomu, aby jej divák vnímal kontroverzně. Nic pro ty, kterým se příčí evidentní fabulace totalitních tvůrců, byť s vědomím toho, že režim už oslaboval. Tak takhle by to ale soudruzi nešlo! Tuhle dramaturgicky slabou oslavu práce "esenbáků" nebrat. 20% ()

Reklama

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Kmeny 0, ve kterých se feťáci, sprejeři (ve skutečnosti vandalové), metaláci, breakaři, šlapky, čórkaři, násilničtí gayové, vrazi a jeden midget navíc s menšími či většími úspěchy konfrontují s policejní hlídkou. Pokus o jakési melancholicky zabarvené uvažování o proměnách času a prostoru spolehlivě zabíjí esenbácká dramaturgie, všudypřítomná vyprázdněnost a vachrlatá linka se ztraceným synem. Nejvýraznějším poznatkem, který si člověk z tohoto šedivého opusu odnese, je fakt, že za komunistů byla Praha plná lešení. K dobru lze dát ještě telefonát vyfičené dívky na 158. „Já asi umírám, vzala jsem si větší dávku – vy berete drogy – ano – a kolik je vám let?“. Cvach slouží městu! ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

- 158 - Veřejná bezpečnost! Když jsem tak sledoval Tísňové volání, vybavil se mi mnohem mladší film s N. Cagem - Počítání mrtvých. Jezdí tam jako člen záchranné služby po nočním New Yorku a sbírá feťáky, ožraly, noční zraněné a vozí je do špitálu. Během té dlouhé únavné práce už ví koho poveze zítra znovu, koho nemá cenu sbírat protože se probere sám a kdo je na tom fakt blbě... V Tísňovém volání se ocitáme na palubě žluto-bílého žigulíku VB a trávíme s hlídkou několik ,,běžných nocí'' roku 1985. Vozidlo řídí zkušený poručík mazák Vinklář, sekunduje mu parťák Štěpnička. Máme možnost nahlédnout pod noční pokličku Prahy těch let, noční kabarety, valutoví šmelináři, prostitutky, opilá mládež, pankáči i galérka to vše je hlídáno bedlivým okem osádky žigulíku brázdícího nočními ulicemi. Nevím co to mělo vše v souhrnu říci. Měla to být kriminálka očima hlídky VB? Film propagující a ukazuijící těžkou práci střážců půlnočního království Gustava Husáka? Je to takový maglajz, jehož (byť notně koncentrovaně) jediné plus vidím ve znázornění a vlastně zdokumentování tehdejšího nočního prostředí našeho velkoměsta. Ty diskárny, bandy punkerů, hospody i olezlé fasády všech baráků ve všech ulicích fakt stojí za vidění.... Zkrátka další socialistická konzerva. Dvě brýlové obroučky. * * ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Jako film s nějakým uceleným příběhem-dějem, po této stránce snímek moc nefunguje, myšlenka byla možná dobrá, ale provedení nedostačující, film funguje tedy spíše jako dokument jedné tehdy už pomalu odcházející doby, ocenit tak lze záběry z noční Prahy a jiné dobové záběry, hudba a sem tam nějaké ty kriminální delikty a jiné zločinnosti, jinak nic moc. Socialismus v té době už šel do kelu, je to ostatně vidět na každém kroku a v každé scéně tohoto filmu, v 70 letech ještě něco nepředstavitelného a nemyslitelného. Povolání policisty je ale v každé době těžké a je úplně jedno, jestli v té době bylo kriminálních činnů více nebo naopak. ps; Film bych spíš očekával na stanici Barrandov, proto pro mě nebylo velkým překvapením že ho odvysílala ČT1, ale docela by mě zajímalo proč zrovna tento film, a jaký k tomu měla důvod. ()

Galerie (1)

Reklama

Reklama