Režie:
Jakub KrumpochScénář:
Jakub KrumpochKamera:
Kurt NeubauerHudba:
Darek KrálHrají:
Marek Holý, Martina Babišová, Jan Dolanský, Jana Bernášková, Roman Zach, Jiří Ployhar ml., Věra Janků, Lenka Vlasáková, Antonia Sainz, Brittany Bardot (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Stará legenda o Johannovi Faustovi ožívá ve chvíli, kdy je propuštěn z temnot a po několika stoletích strávených v pekelném vyhnanství rozpoutá noc hrůzy, na kterou Praha dlouho nezapomene. Obětí a mrtvol přibývá. Johann si za pomocí upírů, zombíků a mutantů pokouší podmanit celé město. Zastavit se ho pokusí až jeho bývalá milá Markéta, která ho před staletími do temnot zahnala. Do příběhu zasáhne nečekaně i další člen rodiny Faustů, o kterém si všichni mysleli, že je dávno mrtvý… (Bontonfilm)
(více)Videa (3)
Recenze (53)
Ve stopách tvorby Lucia Fulciho se jako kdyby vydal tento Johann. Gore a nechutné scény tak nějak pospojované beze smyslu. Tady ale je kromě absence příběhu i absence atmosférična. A bohužel to není ani ta komedie. Vždy podporuju takovéto české pokusy, ale toto se bohužel nepovedlo. Ale jen se pánové a dámy snažte dál, další dílko určitě taky rád shlédnu. ()
O faustovské téma se zajímám už léta a tento film je nejstupidnějším zpracováním dané látky, s jakým jsem se kdy setkal. Loutkohry o Faustovi a ďáblu, jež se kdysi hrávaly na jarmarcích, byly oproti tomuto opusu uměleckými majstrštyky. Ve výkladu učitelky v jedné z počátečních scén filmu se říká, že první Faustův životopis sepsal Goethe. To je nesmysl. První verzi Faustova životopisu vydal roku 1587 frankfurtský tiskař Spiess. V anotaci filmu se uvádí, že Faustova milá Markéta Fausta před staletími zahnala do temnot. Postavu Markéty zapracoval do faustovské legendy až Goethe, ale ani tam Markéta Fausta nikam nezahnala. Naopak Faust ji chtěl osvobodit z vězení, kde čekala na popravu, k níž byla odsouzena za vraždu novorozence. Faust by jí za přispění sil, s nimiž byl ve smluvním vztahu, snadno mohl umožnit útěk, ale ona, důra jedna křesťanská, to odmítla a raději se nechala popravit. Jediný mně známý případ, kdy se Markéta pokusila Fausta někam zahnat, a sice do manželského chomoutu, se nachází ve zpracování faustovské legendy od Nikolause Lenaua. Tam Markéta nemluvně neutratí, nýbrž s miminem v ruce vyhledá Fausta a požaduje, aby splnil povinnosti, jež vůči ní má. Faust jí nabídne peníze, ale ona je odmítne a chce, aby se s ní Faust oženil a staral se o rodinu. Faust byl neohrožený člověk. Nebál se boha ani ďábla, s vrchností uměl vycházet a s různými pitomci z lidu, kteří ho štvali, dokázal pěkně zatočit. V tomto případě však, jat upřímnou hrůzou, vyskočil na koně a ujížděl pryč, přičemž jej Markéta pronásledovala, co jí síly stačily, a přitom mu spílala. Mimochodem, Faustova osoba je uspokojivě historicky doložená (např. v Zimmernské kronice, v dopisech z jeho doby aj.). Prahu Faust nikdy nenavštívil a v tzv. Faustově domě v Praze nikdy nebydlel; to si vymyslel až Alois Jirásek. – Po shlédnutí tohoto mizerného a nekonzistentního filmu doporučuji podívat se pro kontrast na Švankmajerův film Lekce faust. ()
Na podobnej bizár jsem asi až moc suchar. Nejlepší je Dolanskej, protože jeho postava je tak ohromně afektovaná, že mě až lezl na nervy. A ty dvě český pornoherečky, to byla zřejmě třešnička. Že bych mohl tvrdit, že je to amatérsky blbý, to vlastně nemůžu. Ale až tak mě to nebavilo, že jsem posledních dvacet minut už klimbal. Pro obranu Krumpáče jsem obrovským nepřítelem podobnejch snímků i za hranicema Česka. 0%. ()
Tak helek, občasný béčka neuškodí, právě naopak je zulíbám, a někdy taky ty éčka a péčka, nu ale klasiky typu Nexus, Chooking Hazard, Příběhy ze života Alžběty, kněžny Čachtické nikdy bránicí nepotrpí, ale ruku na varle, hlavně aby ty srágory byly aspoň trochu vtipné. Oceňuji každý pokus, ať už dobrý nebo špatný, když si český Tonda čapne kameru, a bez známek osobních skillů nebo kvalit točí jen to, co on sám miluje, a Krvavý Johann zrádným příkladem, že tohle kurva nefunguje. Johann aka Termiuhátor se spawne bez šatstva, chce po bezdomáčích kus posraných trenýrek, a jde natupýrovat kurvy, které si zahrála nějaká Kostková, Hřebíčková a jiná Polévková, a Johann se upíchá k smrti, když se do toho ještě připlete Péťa Rychlej. Takže, splňilo to Fausta, kozy jsme viděly, otřesnou režii s hnusnou PP* taktéž (*Produktivní Placemento), a ten Coolák Dolanský nejlépe stejně umí jen pišlat do upoutávek, tak ho tam i nechejme! Faustovo velmi pozdní dopolední meníčko s kousancema od tesáků, a velmi špatných výronů, ale hej, na Poslední výstřik nebo Bastardy to nemá. ()
Na filmu jde opravdu vidět, že ho dělali nadšenci, kteří chtěli přinést do našich luhů a hájů něco jiného než jenom komedie s Langmajerem... ale to se bohužel nepovedlo. Pana režiséra nechci od dalších pokusů odrazovat, jelikož každý neúspěch vás může poučit a vy pak můžete přijít v budoucnu se skutečně skvostnými a originálními kousky. Více se rozepisovat již nebudu, od toho byla moje recenze před půl rokem. Snad uvidíme podobné nadšení do tvorby i příště... ale tentokrát s lepším scénářem. Hodnocení: 45 % ()
Galerie (40)
Zajímavosti (7)
- Roli Johanna si zahrál Marek Holý. Režisér na něj dostal tip od producenta Rudolfa Merknera. (SONY_)
- Z 90 % se natáčelo na ruční filmovou kameru. Režisér Jakub Krumpoch chtěl divákům film pocitově přiblížit filmům Darrena Aronofského (Requiem za sen – 2000, Wrestler – 2008), kdy kamera neustále zblízka pronásleduje hlavní postavy a prochází s nimi dějem i lokacemi. (SONY_)
- Doktor Merkner (Jiří Ployhar ml.) vychází z krematoria, které se nachází v Pardubicích. U stejného krematoria se natáčely některé scény z filmu Spalovač mrtvol (1968). (Kubeska)
Reklama