Reklama

Reklama

Epizody(7)

Dva hluboce věřící manželské páry si užívají poklidného života na texaském maloměstě, dokud někdo nevezme do ruky sekeru. (HBO Max)

Recenze uživatele castor k tomuto seriálu (8)

Láska a smrt (2023) 

Dobová atmosféra, syté barvy, zpívající kostel, pečlivě střižené trávníky, načančaní sousedé a jedna aférka, kterou je ale třeba důkladně naplánovat. První dva tři díly sice lehce dřou, nicméně Jesse Plemons má dobře tvarovaný penis a Elizabeth Olsen se doma u manžela nedaří najít vlastní pocit výjimečnosti a uspokojit své touhy. Konkrétní aférky často vznikají dílem nečekaného okamžiku, takže bych moc neřešil, jak vypadá Plemons a jak k nakousnutí je mladší sestra dvojčat Olsenových. Postupně se to rozjede, zostří se hrany, diváka baví pokrytectví silně věřících lidí, co se pomlouvají, lžou si za zády a mají románky. Pak s mnohým zamíchá manželská terapie a zejména sekera, která se nejednou zasekne do měkkého. Za tím vším stojí ostřílený David E. Kelley (Ally McBeal, Nemocnice Chicago Hope či Sedmilhářky), což je dobrá i špatná zpráva. Sice přitahuje spolehlivé spolupracovníky a silné herecké obsazení, umí vyprávět příběh a rád se soustředí na ženy, ale kolikrát do něj divák vkládá větší očekávání, než nakonec výsledek přinese. Prostě místy je to víc o formě než o obsahu, což mi připomíná nedávnou sérii Mělas to vědět, ve které postupně nebylo kde brát. Tady jsme na tom líp, v druhé polovině řady postupně rozplétáme, jak to celé bylo, soud je svižný a dialogově povedený, stejně jako cynická cukrkandlová předměstská idyla. Plnotučný Plemons těší svými nekňubovskými reakcemi a neutrálním ksichtem, hvězdou je ale někdo jiný: Elizabeth Olsen fakt září, její pohyby rtů, lesknoucí se oči, úhybné pohledy, nejisté úsměvy. Pokud si za rok někdo na tuhle sérii vzpomene, tak to bude zejména díky ní. A je jedno, zda něco vysvětluje dětem, je vyslýchaná policií nebo si zpívá za volantem auta. ()

Lovkyně (2023) (E01) 

Každou aférku je nutno důkladně naplánovat. Dobová atmosféra, syté barvy, zpívající kostel, pečlivě střižené trávníky, načančaní sousedé a zase jedno tajemství. Úvodní díl sice místy lehce dře, nicméně Jesse Plemons má dobře tvarovaný penis a Elizabeth Olsen se doma u manžela nedaří najít vlastní pocit výjimečnosti, chybí jí vzájemné interakce a nedokáže uspokojit své touhy. Konkrétní aférky často vznikají dílem nečekaného okamžiku, takže bych moc neřešil, jak vypadá Plemons a jak k nakousnutí je mladší sestra dvojčat Olsenových. Podstatné je, že právě ona je zatraceně autentická a její balící kroky kouzelné. ()

Střety (2023) (E02) 

Konkrétní aférky často vznikají dílem nečekaného okamžiku, takže bych moc neřešil, jak vypadá Plemons a jak k nakousnutí je mladší sestra dvojčat Olsenových. Podstatné je, že právě ona je zatraceně autentická a její balící kroky kouzelné. Druhý díl už je přeci jenom svižnější a dějovější, diváka baví pokrytectví silně věřících lidí, co se pomlouvají, lžou si za zády a mají románky. Nicméně sbor v kostele má novou energii, protože do tajných schůzek Candy a Allana city přeci jenom zavítaly, každopádně Betty chce jet na víkend manželské terapie. To nevěstí nic dobrého. Trochu mimo poznámka, ale „zaujala“ mě Candyna kamarádka Krysten Ritter (manipulativní brunetka Jane z Perníkového táty), ze které tady vizuálně udělali solidní příšeru. ()

Dobrý začátek (2023) (E03) 

„Já ho nemusím mít, ale nelíbí se mi být odmítnutá!“ Tak to Candy celé konečně pojmenovala. Tušila, že manželská terapie Allana s Betty zamíchá kartami. Sama tak začíná dumat nad vlastním manželstvím. A jakmile to vypadá na lepší příští, najde manžel nečekaný důkaz. Pochybovat začíná i psychicky nevyrovnaná Betty. Snad se konečně přiostří hrany. Za tím vším stojí ostřílený David E. Kelley (mimo jiné Ally McBeal, Nemocnice Chicago Hope či Sedmilhářky), což je dobrá i špatná zpráva. Sice přitahuje spolehlivé spolupracovníky a silné herecké obsazení, umí vyprávět příběh a rád se soustředí na ženy, ale kolikrát do něj divák vkládá větší očekávání, než nakonec výsledek přinese. Prostě místy je to víc o formě než o obsahu, což mi připomíná nedávnou sérii Mělas to vědět, ve které postupně nebylo kde brát. Snad se to nebude opakovat. ()

Nekonej zlo (2023) (E04) 

Možná kdyby držela pusu a normálně odešla na divadlo dětí… jenže už brzy prohledává potemnělý byt po urgenci manžílka s baterkami v ruce trio sousedů. Teď musí držet emoce na uzdě a rozstříhat žabky z místa činu. Zdlouhavý popis církevně zaměřeného života dvou rodin a jednoho románku je pryč, na řadě je pořádné vzrušení z následujících kroků na samém konci sedmdesátých letech jednoho maloměsta v Texasu. Teda snad. Jesse Plemons a jeho nekňubovské reakce a neutrální ksicht i přes rozměr dané tragédie mě baví. Stejně jako cukrkandlová předměstská idyla. „Jen vám volám, abyste věděl, že v jedné věci jsem vám neřekl celou pravdu.“ ()

Zatčení (2023) (E05) 

Začalo to jedním hříchem, který se nemile zamotal do tragédie, která ovlivní životy dvou rodin. Skutečný, i když poměrně podivný příběh vraždy (a jejího rozuzlení) pokračuje. Elizabeth Olsen fakt září, pokud si za rok někdo na tuhle sérii vzpomene, tak to bude zejména díky ní. A je jedno, zda něco vysvětluje dětem, je vyslýchaná policií nebo si zpívá za volantem auta. Plnotučný Jesse Plemons (Allan) je tentokrát na vedlejší koleji, tenhle díl se motá právě okolo hospodyňky Candy. Ta musí vystoupit z dosud pečlivě budované role, protože policie jí nevěří, a právník Don Crowder (který o oblasti trestního práva nemá potuchy) je šokovaný z toho, co od ní nakonec slyší. Postupně rozplétáme, jak to bylo s velikou sekerou, která se mnohokrát zasekla do měkkého. Tahle cynická cukrkandlová předměstská idyla mě baví. ()

Šapitó (2023) (E06) 

41 ran sekerou a sebeobrana? Elizabeth Olsen a její pohyby rtů, lesknoucí se oči, úhybné pohledy, nejisté úsměvy. Fakt září a celé to táhne. No, no and no. Soud je tady a Allanovo svědectví dělá Candy prakticky medvědí službu. A otec oběti mu to dá solidně sežrat. „Díval ses na tu zakrvácenou sekeru a ani to s tebou nehnulo. Žádná lítost!“ Ostatně obecně Plemonsovo chování dokonale evokuje jakousi maloměstskou pomalost… Olsen zase s rodinou idylicky snídá/večeří a v klidu vykládá, co ji daný den čeká. Každopádně Candy si pomáhá léky ke krátkodobé úlevě od úzkosti a napětí, dosud přeslazené okolí hrůzný čin odsuzuje, soudce není obžalované zrovna nakloněn a vychutnává si jejího fešáckého kamaráda z církevního sboru, toho času zatraceně hustého obhájce, který se v „nové“ úloze našel. Soud svižný, dialogově povedený, zajímavý… škoda, že vím(e), jak to celé dopadne. ()

Ššššš (2023) (E07) 

Naposledy velmi přesvědčivě a intenzivně vypovídal patolog, teď jsou na řadě svědci obhajoby. První půjde samotná Candy, podle žalobce zejména velmi dobrá lhářka, která zmátla policii, Allana, přátele i vlastního manžela. Kromě sebeobrany před útokem je důležité to hrát na odtržení od reality... Násilí ze strany Betty totiž mělo uvolnit zlost, která v Candy dřímala po desetiletí. Náladová, kousavá, zlá… taková měla právě Betty podle přátel být. Jaké verzi asi porota uvěří? Atmosféra fajn, herci také, vytáhla se pochopitelně hlavně Elizabeth Olsen a její minimalistická gesta. ()

Reklama

Reklama