Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh Viktora Navorského, který přijíždí do New Yorku. Netuší, že během dlouhého letu proběhl v jeho zemi vojenský převrat. Nesmí vstoupit na území USA. Bezprizorní, s pasem neexistující země, musí Viktor Navorski strávit nějakou dobu v tranzitní části Kennedyho letiště a čekat, až v jeho zemi skončí občanská válka. Týdny a měsíce jsou čím dál tím delší. Viktor pomalu objevuje labyrint terminálu - zhuštěný svět plný absurdit, velkorysosti, ctižádosti, zábavy, společenského postavení, ale i romantiky, kterou pozná s překrásnou letuškou Amelií. Pro Viktora však ještě neskončilo uvítání letištním úředníkem Frankem Dixonem, který ho bere jako poruchu v byrokratickém systému, jako problém, který nemůže vyřešit a kterého se zoufale snaží zbavit. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (831)

Anthony 

všechny recenze uživatele

Slabé čtyři hvězdičky: Spielberg sice vyloženě nezklamal, ale ani vyloženě nezaujal. Romantična v této komedii až tak moc není, což rozhodně není na škodu, tato linie je navíc podána velmi sympaticky. Příběh se může opřít o spolehlivé herce a jisté režijní vedení a precizní řemeslo hlavních technických složek. Hlavní problém spočívá v tom, že slovo "příběh" v předchozí větě je poněkud sporné. On to vlastně příběh není. Je to sled různých scének na téma "co by se dělo, kdyby jste museli zůstat nějakou dobu v letištní hale". Jde v podstatě o takový sitcom. Tu je nějaká scénka povedená více, tu méně. Nějaká hlavní linie příběhu chybí. Navíc, když se ozřejmí samotný důvod, proč hrdina do USA přijel, což je v podstatě to, oč by mělo jít a k čemu celý film směřuje - je to dost přitažené za vlasy a ač jsem bral celý film s nadhledem, tak tato "pointa" mi nesedla. Další problém tohoto filmu je, že je delší než by měl být a ta tříšť jednotlivých osudů a příhod po nějaké době začíná působit jednotvárně a začíná nudit. Hudba Johna Williamse je průměrná, adekvátní filmu, u samostatného poslechu si všimnete patrně jen výrazného hlavního motivu, který se neustále opakuje. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Moc pěkná první polovina, která je skutečně mimořádně vtipná. Tom Hanks vrací letiští vozíky za čtvrťáky, Tom Hanks si lepí sendvič ze sušenek, Tom Hanks nakupuje hamburgery, Tom Hanks se sprchuje na letištních záchodech, Tom Hanks si staví postel z židlí... Od druhý poloviny se mi ale čím dál tím víc zdálo, že scénář přestřelil, celá romance mezi Viktorem a Ameliou se nevyznačovala ničím, co by tak nějak stálo za zmíňku. Podobně dopadla i celá pointa s Viktorovou krabičkou od buráků, po jejímž vyřčení jsem si říkala, jestli si Tom dělá srandu a nepřijde v další větě s něčím originálnějším. No, to se nestalo. A závěr? Osobně musím říct, že jsem něco takovýho čekala, jenomže jsem doufala, že to Spielberg dokáže podat tak, že budete zamačkávat slzu v oku. Bohužel ale i taky film zklamal. Pochválím tedy z druhé poloviny jen závěrečné titulky, které, dělané formou podpisů jednotlivých herců / producentů / režiséra / scénáristů působí moc hezky. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Amerika CLOSED. Alespoň tedy pro sběratele autogramů. Ta samá, co pro teroristy byla ještě donedávna OPEN.. Ač se to nezdá, nežádoucí občan fiktivní východoevropské země Viktor Navorski v roztomilém podání T.Hankse a Marilyn Monroe mají hodně společného - oba na čas uvízli na JFK.. Tvrdím to pořád, Spielbergova aura v 21.století postupně ztrácí na záři a ono vlastně není divu, když jsou jeho filmy mimo žánr sci-fi bez jiskry. Pár vtipných jednotlivostí a precizní kamera Janusze Kaminskeho tak nemají šanci zachránit vlekoucí se vlažný celek s klišovitými postavami jak z nějakého filmu, co běží v televizích na konci prosince a v názvu má v různých pádech skloňována slova "Santa Claus", či "Vánoce". Vždyť nakonec i ta empatie některých pracovníků kolem amerického imigračního úřadu zaváněla až veskrze pohádkovou atmosférou.. Stanley Tucci začíná podezřele často protláčet do svých filmů jablko jakožto prostředek k úderné demonstraci nějaké události - jen jestlipak ho neplatí jedna nejmenovaná počítačová firma s akcionářským podílem pana Gumpa.. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Romantické komedie patří k nejsevřenějším žánrům, ve kterých se nijak zvlášť neexperimentuje, jen se neustále dokola přehrává ono prazákladní schéma v podání nových hereckých tváří a ozvláštněné zajímavým prostředím. Tu je to hotel jako v KRÁSNÉ POKOJSKÉ, tu reklamní agentura jako v JAK ZTRATIT KLUKA V DESETI DNECH, tu soutěž Miss jako ve SLEČNĚ DRSŇÁK a nebo letiště jak tady. Až nato, že TERMINÁL až tak romantický není, romantická je pouze jedna jeho linie, základ je dramatický a komediální. Romantická rovina stojí obávám se za prd, tím spíš, že originálně vyšumí do ztracena, dramatická není zdaleka tak akcentovaná jak by mohla, takže zbývá ta komediální. Ta sice není špatná (celou první polovinu filmu jsem se nepřetržitě usmíval a párkrát za film se i zasmál), ale žádná velká řachanda to není. Film je navíc zbytečně rozvleklý a ke konci už vysloveně nudí. Hanks a Tucci jsou výborní, postava a výkon Zety Jones nevýrazné jako celá její linie. Lepší než TROSEČNÍK, kterého jsem ani nedokoukal, ale podruhé to vidět nemusím. Mám radši LEPŠÍ UŽ TO NEBUDE nebo něco od Curtise. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Budiž mu země lehká. Koho či co tím myslím? Mám na mysli talent Stevena Spielberga. Talent, kterým tento člověk tak dlouho dokázal udivovat diváky po celém světě. Talent, jenž ve spojení s kvalitními náměty dokázal stvořit díla, která drtila emocionálním dopadem diváky starší (Purpurová barva, Říše slunce, Schindlerův seznam) i mladší (E.T. mimozemšťan), díla, která nabízela fantastická dobrodružství (Indiana Jones), dechberoucí triky (Jurský park, Blízká setkání třetího druhu) nebo atmosféru mrazivou až do morku kosti (Čelisti). To vše je zdá se nenávratně pryč. Poslední filmy v provedení Spielberga sice vycházejí leckdy z pozoruhodných námětů, ale NĚCO jim chybí. Triky? Ne, ty bývají stále výborné, i když v dnešní době již neoslní. Emoce? I těch je poměrně dost, byť už nebývají tak vypjaté, jako dříve. Dobrodružství? Napětí? I ty se dají ve filmech Spielberga stále najít. Já vám řeknu co jeho filmy postrádají. Je to ŽIVOT, je to DUŠE, co jim chybí. K mému smutku se to týká i Terminálu, v nějž jsem vkládal největší naděje za posledních snad 10 let. Váhal jsem mezi třemi a čtyřmi, ale nakonec jsem se přiklonil k nižší "sazbě", právě proto, že jde o Spielberga. O muže, který filmovému diváctvu hodně dal, ale poslední dobou již jen nenaplňuje očekávání do něj vložená. Asi se mnou mnoho z vás nebude souhlasit, ale já to tak vidím. ()

Galerie (125)

Zajímavosti (37)

  • Závěrečné titulky obsahují vlastnoruční podpis každého účastníka natáčení. (HellFire)

Související novinky

Spielberg a Hanks si našli nový projekt?

Spielberg a Hanks si našli nový projekt?

24.04.2014

Steven Spielberg stále neví, jaký bude jeho příští film. Před několika dny začal kroužit kolem historického dramatu The Kidnapping of Edgardo Mortara, teď ale jeho pozornost zaujal thriller z období… (více)

Reklama

Reklama