poster

Propast

  • anglický

    The Abyss

  • slovenský

    Priepasť

Akční / Dobrodružný / Sci-Fi / Thriller

USA, 1989, 139 min (SE: 171 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Superpero
    ****

    Tři hodiny v podání Jamese Camerona utečou jako voda. Je až s podivem s jakou lehkostí to do nás znovu a znovu šije a vždycky mu to vyjde. Malinko mi drhla akorát vypsychovaná postava Michaela Biehna, co tam ty atomovky prostě pustit musela. Jinak ale opět precizně zrežírovaná a napsaná záležitost s postavami z masa a kostí. Mary Elizabeth Mastrantonio byla spektakulární a Ed Harris má rozhodně nejsympatičtější roli kariéry.(4.11.2016)

  • Rocky62
    ****

    I přes svou stopáž jsem nemohl odtrhnout oči. Cameron je opravdu velký režisér a na tomto filmu udělal obrovský kus kvalitní práce, ta propracovanost detailů, ta myšlenka, která musí donutit každého zamyslet se nad činy populace, to napětí, ty herecké výkony, tohle všechno mi bralo dech. Avšak i přes všechny tyto kvality, kterými se může pyšnit málokterý film, nějak nemůžu dát plné hodnocení, i když by si to tento velkofilm opravdu zasloužil. 85%(7.2.2010)

  • Madison
    *****

    Moje prvé stretnutie s Priepasťou značilo, že si ten film nikdy neobľúbim, pretože som v tom čase dokola ospevovala dejové i technické spôsobilosti môjho milovaného Terminátora a Priepasť prišla na rad až neskôr, očakávala som komerčný nátresk, ale prehliadnuc nádherné efekty či perfekcionistický režijný prístup, ten film nebol určený komerčnému publiku, musela som naň dozrieť. Teraz po rokoch si po opätovnom pozretí Priepasti uvedomujem, ako ma fascinujú Cameronove originálne scenáristické nápady, ktoré vie vždy vkusne skĺbiť s porciou monumentálnych trikov, samotné napätie, vyrážajúce z nekonečnej hĺbky podmorského sveta by sa dalo krájať a film sa celý čas spoľahlivo drží na depresívnej úrovni, občas túto klaustrofobickú atmosféru uvoľňovali perfektní Ed Harris a Mary E. Mastrantonio, ktorí si neodpustili pár vtipných ironických hlášok. Od Camerona však divák akosi automaticky očakáva nejaké myšlienkové posolstvo či futuristickú víziu, týkajúcu sa nás, čoby morálne upadajúceho ľudstva a diváci, ktorí boli ukrátení o Special Edition a doteraz ju nevideli (nechápem, ako mohol Cameron vystrihnúť hlavnú myšlienku filmu), nemali šancu vstrebať najemocionálnejšie minúty filmu, v ktorých nás Cameron opäť stavia do pozície tých slabších a podriadených, neschopných postaviť sa vyšším silám. Film tak myšlienkovo bohatý a technicky veľkolepý, že sa divákovi pred očami črtá pravá režisérska genialita.(23.8.2011)

  • sheen
    *****

    Kdysi dávno jsem na VHS viděl klasickou verzi a když jsem měl možnost shlédnutí prodloužené verze sice s anglickýma titulkama, což mě vůbec nevadilo, ba naopak, tak jsem ani na vteřinu nezaváhal. Je to povinnost každého sci-fi fandy. Cameron je prostě režisér, kterého my fandové sci-fi žánru zbožňujeme, ten člověk má nekonečnou představivost. Je to výborná sci-fárna každým coulem, i dnes mě přisly triky pořád nadčasové, krása pohledět na Harrise v této klaustrofobické sci-fi.(11.12.2011)

  • jirik2103
    *****

    Patrně jeden z mých prvních Špajlberk filmů, co jsem kdy viděl a u kterých jsem si uslintnul. Stará klasika nezrezaví - není třeba bambilion počítačových efektů, ale stačí Vám se 90minut těšit na to, co přijde na konci. Kdo umí, ten umí ... kdo neumí, ten jen marně čumí. Stevenova nejlepší režijní léta - dokázal propojovat tajemno a fantazično s poctivou filmařinou, timingem a nadčasovou kvalitou tehdejších efektů. MástrPís.(12.11.2018)

  • - V momentě, kdy Virgil "Bud" Brigman (Ed Harris) stříhá dráty u rozbušky atomové hlavice, je při použití dvou vodičů z technického hlediska naprosto jedno, který z nich přestřihne. Rozhodování by mělo smysl pouze při větším množství vodičů, tzn. 3 a více. (Lasskoun)

  • - Potkan, ktorý si nakoniec z piatich vybraných zahral vo filme, zomrel (nie kvôli fluorkarbonu) krátko pred premiérou. (POMO)

  • - Potápačské masky, ktoré používajú herci vo filme, v skutočnosti neexistujú. Boli vyrobené na zákazku s takým dizajnom, aby im bolo vidieť lepšie na tvár. Taktiež v nich mali namontované mikrofóny nahrávajúce real-time dialógy. Nežiaduce zvuky skafandrov, ktoré sa zaznamenali spolu s dialógmi, boli vo zvukárni potlačené. (POMO)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace