poster

Propast

  • anglický

    The Abyss

  • slovenský

    Priepasť

Akční / Dobrodružný / Sci-Fi / Thriller

USA, 1989, 139 min (SE: 171 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Šakal
    ****

    James Cameron v plné síle a formě! Nato v jaké době byl snímek natočen nepůsobí ani dnes po takové odmlce směšně ( ba právě naopak ). Tento snímek má vše, co JÁ od takovéhoto žánru očekávám a vyžaduji. Po celou dobu ( i přes delší stopáž ) mě snímek neustále držel v napětí, ani na okamžik nenudil a to se počítá. Vždyť, přiznejme si upřímně, to se u mnohem kratších snímků rozhodně říct nedá. Herecké výkony bez nejmenších námitek ( Ed Harris se pro tento typ rolí zřejmě již narodil), potěší Michael Biehn a pro Mary Elizabeth mám slabost již od The color of money. Vyčítat snímku " těžkopádnější dialogy " myslím rozhodně není na místě. Já opravdu nemám zapotřebí, aby parta z vrtné věže citovala Shakespeara či Platóna :o) Ano, chápu narážky ( na konec ) typu, že James není Kubrick a filozofický přesah mohl být daleko větší ( a snímek se mohl zařadit mezi legendy ), nicméně každý, kdo trochu Jamese zná ví, že u něj vždy převládal důraz na trikovou stránku nad myšlenkovým přesahem. V jeho případě já s tím problém nemám. Navíc jsem neviděl director´s cut, takže bych mu nerad křivdil. 4+1/2* p.s. moc rád jsem přivítal první zmínky na Avatar 2 , kde James slibuje, že se valná část bude odehrávat v hlubinách Pandorského oceánu. O tom, že to bude nevšední zážitek, myslím málokdo pochybuje.....(6.12.2010)

  • Xmilden
    ****

    Propasti jsem nikdy nijak zvlášť nepropadl, ovšem to mi nebrání v tom abych ji plně respektoval jako velkolepé dílo, které zůstává trošku ve stínu jiných cameronových filmů. Za vše hovoří například fakt že film zde má vůči ostatním režisérovým počínům zdaleka nejmenší počet hodnocení. Film jsem vídával jako mnozí v televizi v krátké verzi, teprve po čase se ke mě zatoulala Speciální edice, která film dostává na zcela odlišný level.(11.7.2010)

  • HAL
    *****

    Okouzlení podmořskými hlubinami a dobrodružné objevování neznáma - na tom staví Cameronův první ponor pod mořskou hladinu. A byl to ponor nadmíru zajímavý... a to obzvlášť v režisérské verzi, která překvapivě kompletně mění vyznění celého filmu a ten v ní díky jinému závěru dostává nečekaně široký myšlenkový záběr. Z pouhého podmořského dramatu je tu rázem hlubokomyslné sci-fi. 9/10(15.5.2011)

  • liborek_
    ***

    Dráždila mě ta myšlenka i při druhém sledování Avatara. Co mi na Cameronovi tak děsně vadí? U Propasti, kterou jsem zhlédl až poté, to bylo už zcela jasné: Cameronova snaha po předávání "poselství" je příliš primitivní, prvoplánová a nutně naprosto zbytečná a neefektivní. Podává ho totiž podle mého mínění přesně takovým způsobem, aby si lidi při jeho sledování řekli: "Ach můj bože! To je hrozné!" a poté se vrátili ke své večeři, aniž by to v nich zanechalo jakoukoli hlubší stopu. Přesně, jak to řekl Jack Daglish v Hotelu Rwanda... Vytvořením technicky dokonalého filmu s jednoduchým příběhem, černobílým a schematickým vykreslením postav a v závěru apelováním na lidi rychlým sestřihem záběrů z koncentráků podle mého názoru nemůže režisér dosáhnout žádného "morálního" úspěchu. Jen finančního... Je to jen zábava a to "poselství" je tam naprosto nadbytečné. Jenže kvůli němu ho režisér točil. Je tedy zbytečný celý film? Tento styl kinematografie mě docela míjí...(17.1.2010)

  • Fr
    *****

    RETRO Operace SALVOR. Věc národní bezpečnosti…. Dřív než se J.Cameron rozhodl potopit TITANIC, provedl zkoušku na americké ponorce. Podmořský svět, napínavý boj o přežití s poselstvím a varováním. Mám dojem, že je to trochu zapomenutý film, který je - hlavně v režisérské verzi, ÚŽASNÝ! I když by se právě ona mohla zdát zdlouhavá, za ten pohled do ,,emzácké“ duše rozhodně stojí! MĚLI BY S NÁMI NĚCO UDĚLAT!(30.10.2008)

  • - Postava Michaela Biehna byla pokousána do paže jinou postavou. Tento scénář je v Cameronových filmech častý, viz. The Terminator a Aliens. (Chatterer)

  • - První, kdo filmového mimozemšťana vymyslel, byl H.G. Wells ve své povídce „V propasti“ („In Abyss“) z roku 1897. (Varan)

  • - Obrovský atómový reaktor, v ktorom sa natáčala veľká časť snímky, prepúšťal až do hĺbky 40 stôp príliš veľa svetla, a tak musel byť zvrchu prikrytý gigantickou čiernou fóliou. Tú však zničila nepríjemná búrka, čím sa nakrúcanie pretiahlo o niekoľko dní. (POMO)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace