Kamera:
Šimon DvořáčekHudba:
Aid KidHrají:
Simona Peková, Jiří Rendl, Annette Nesvadbová, Vladimír Kratina, Judit Pecháček, Jan Vondráček, Vasil Fridrich, Denisa Barešová, Michal KernObsahy(1)
Když si pár třicátníků pustí přes práh matku jednoho z nich, netuší, že se právě ocitl v komorním očistci. Poklidný život se pomalu mění v chaotické trosky. Pěstěná šedesátnice Valerie je energická diva, která si krok za krokem podmaňuje nejen prostor bytu, ale i mysl jeho obyvatel. Plíživá domácí invaze nabírá na síle, jistoty se otřásají, hranice soukromí bortí. Mají matky a tchýně vždycky pravdu? Myslí to s námi dobře? A nejsou někdy právě proto těmi největšími monstry?
Film Přišla v noci Tomáše Pavlíčka a Jana Vejnara na tenké hraně černého humoru a home invasion hororu rozvíjí situaci, kterou v různých obměnách zažil každý z nás.
(Artcam Films)
Videa (2)
Recenze (353)
Byl jsem tentokrát asi příliš natěšený. Film roku? Ani náhodou. V konečném důsledku na mě ten film působí jako absurdní a lehce bizarní. Neustálé "Jiříčku" mi rvalo popatnácté už uši. Nejvíce na mě nakonec zapůsobila Annette Nesvadbová ve všech svých tichých i hlučnějších projevech nesouhlasu. A nejlepší scéna byla ta první s focením, to jsem se v kině řehtal nahlas. ()
A můj nejočekávanější český film letošního podzimu (a možná celého roku vůbec) je konečně tady! Od režiséra Tomáše Pavlíčka se mi líbila už Chata na prodej, na kterou možná film Přišla v noci nepřímo odkazuje opětovným obsazením Judit Bardos a Jana Strejcovského do rolích partnerů. Přesně takový typ filmu mám rád. Komorní podání, jeden dům, ALE skvělý příběh a herci. Moc se mi zprvu nelíbil tedy snad jen ten otevřený konec. Ten ale taky možná má něco do sebe v určité záhadnosti, jak to vůbec celé dopadlo.. Musím vzít v potaz názory některých recenzí, že od zvratu s postavou Kocoura se to odkloní trochu jinam. Ale přetažené za vlasy to už je od začátku. A i když se postavy v závěru teprve možná nechovají úplné realisticky, alespoň tam bylo zajímavě vidět, jak najednou ambiciozní partnerské dvojici najednou v rizikové sitaci postačila ke spokojenosti obyčejná chata v přírodě. Jinak mi to přišlo mi to především jako povedená absurdní černá komedie, u které jsem se docela nasmál. Horror z pohledu současného vnímání bych v tom snad ani nehledal. Představa podobné situace ale horrorová je a film určitě psycho a znepokojivý je, možná i beznadějný. Taky je ale vtipný.. Asi nejen mně doposud naprosto neznamá brněnská divadelní herečka Simona Peková (kterou jsem nechal pozdravovat od znamého v kině, ale na jídlo bych k ni asi po filmu nešel.:D) exceluje. A to ve ve všech polohách, které ve filmu předvadí (zdaleka to není jenom ta démonická, ale dokáže být i pěkně žoviální a bohémská.) Rád bych ale zdůraznil, že dvojice třicátníků za ni nějak nezaostává. Hlavně (mě opět neznámý) Jiří Rendl mě dost bavil svou otráveností a sarkasmem. Celkově fakt super svěží záván, u kterého si rád nechám slabší pětihvězdu, Bylo to dneska v kině perfektní. ()
Myslím, že v listopadu už můžu zhodnotit, že na poli české kinematografie se letos urodilo překvapivě dost zajímavých filmů různých žánrů. Na téhle komedii musím nejvíc vypíchnout fakt, že Pavlíček s Vejnarem napsali příběh plný uvěřitelných přirozených dialogů a situací. Takhle my třicátníci ze střední třídy opravdu žijeme a mluvíme. Nenosíme obleky Bandi, nežijeme ve sterilních hypermoderních bytech a nechodíme každý den do luxusních restaurací (obraz prakticky každé české romantické komedie poslední dekády). Místo brunche si dáme k snídani jogurt Fantasia, mluvíme sprostě a ve volném čase prostě někdy zůstaneme doma a čteme si (jako hlavní hrdinové Aneta s Jiřím). Ruku v ruce s kvalitním scénářem jdou ale taky skvělé herecké výkony ústřední trojice, kdy si zejména Simona Peková v roli maminky krade pro sebe každou scénu, a věřím, že si dojde minimálně pro nominace na herecké ceny. První dvě třetiny filmu jsou takřka dokonalé, moje hodnocení ale bohužel sráží závěrečná část, ve které se úplně změní tón vyprávění, na jednání postav už není přirozeného vůbec nic a všechno spěje přesně do toho typu závěru, který nejvíc nesnáším. Nenechte se ale odradit, běžte do kina a podpořte tvůrce komedie roku. ()
Je dost děsivé, jak vám může tchýně zničit život. To se taky málem stane ústřední dvojici tohoto filmu. Do bytu se jim nastěhuje matka od Jiřího a začne peklo. Nejdřív to jsou drobnosti a končí to až vodením pochybných existencí do bytu. Ale co s tím? Vyhodit matku na ulici? Tento problém hrdinové řeší celý film. Podle mě na ni byli moc mírní. Já bych určitě přitvrdil. "Vypadáš jako mladý Husák." :D ()
Parádně rozvinutý jednoduchý nápad, kde v komedii matka funguje jako hororové monstrum. Invaze do domova hlavních postav se sice tváří jako komedie, ale její podstatou je opravdu horor. Díky výbornému obsazení všech tří hlavních postav a skvěle napsaným dialogům ani nevadí, že se většina filmu odehrává v jednom bytě. Jenom mi pořád nesedl ten konec, takže na pět hvězdiček to není. ()
Galerie (65)
Zajímavosti (5)
- Když Valerie (Simona Peková) vtrhne Jiřímu (Jiří Rendl) a Anetě (Annette Nesvadbová) do ložnice, pronese větu: „Amarcord je nádherný film.“ Má tím na mysli film Amarcord (1973) od režiséra Federica Felliniho. (Kaleidoskop)
- Ve 37. minutě pacient v nemocnici zmiňuje Williama Shakespeara. (Zix.)
- Tvůrci filmu uvedli, že role matky (Simona Peková) je fúze několika různých žen, s malými fragmenty i jejich kantorky z FAMU Věry Chytilové. (vyfuk)
Reklama