Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1996. Život v Los Angeles připomíná peklo. Chaos, bezpráví a zločin zvítězily nad slušností a pořádkem. Jedním z nejtvrdších a nejúspěšnějších policistů je seržant John Spartan, který během tří let služby dopadl tisíc zločinců. Pro své demoliční metody dostal přiléhavou přezdívku Demolition Man. Ve chvíli kdy, se rozhodne zneškodnit cynického vraha Simona Phoenixe, však exploduje budova i se třemi desítkami rukojmích. Protože nikdo netuší, že rukojmí už byli v době výbuchu mrtví, je John Spartan odsouzen k sedmdesáti letům zmrazení v kryovězení, stejně jako Phoenix. Rok 2032. Život v megapoli San Angeles připomíná ráj. Slušnost a pořádek zvítězily nad zločinem a chaosem. Už více než patnáct let nedošlo k vraždě a střelnou zbraň lze vidět jen v muzeu. Změnila se i společnost. Sex je výlučně bezkontaktní, za sprostá slova se platí pokuty, lidé se vyhýbají fyzickému kontaktu a jsou neustále zdvořilí. Nesolí, nepepří, nejedí maso a vůbec žijí velmi zdravě. A do takového světa je rozmražen psychopat Simon Phoenix. Změkčilí policisté, kteří dávno odvykli střetu se zločinem, si s ním nedokáží poradit, a tak je třeba najít někoho, kdo by to dokázal. Takový je jen jeden - John Spartan. Jenže i ten je u ledu. Z nařízení policejního ředitelství je tedy povolán k životu... (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (991)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Z dnešního pohledu silně nadčasová kultovní záležitost. Když pominu ty americký střílečky a podobné magořiny, co zas k těmto akčním filmům prostě neodmyslitelně patří, tak třeba pasáže o ztrátě morálního kreditu a vyjíždění účtenek se ztrátou kreditu jsou nadčasové. Tehdy jsme se tomu smáli, ale už od toho nejsme vůbec daleko i u nás díky různým Facebookům a podobným chytákům. Ve filmu je také důležitá ta pasáž o podzemních lidech, to jsou tady ti, co nejdou s mainstreamem a neziskovkami a podobnou navoněnou bídou. Znovu a znovu s ukazuje že elity čas od času pustí do světa něco s předstihem desítek let (Matrix), věřte tomu nebo ne, ale vše má svůj pravý důvod, na náhody opravdu nevěřím. Za pár let může být vše tvrdou realitou a bůhví na čem všem se pracuje dnes a co nám teba pozítří pustí v kinech a jak bude svět vypadat řekneme třeba za takových 50 let.. ()

choze 

všechny recenze uživatele

"Toho budeš litovat do konce svýho života. Obě dvě vteřiny." Lahůdkový mix sci-fi komedie a parodie akčních filmů, narozdíl od rozpačitého guláše POSLEDNÍ AKČNÍ HRDINA ze stejného roku téměř perfektně zvládnutý. Tvůrci nahodili originální vizi dokonalé a dokonale pokrytecké, vykastrované a nudné politicky korektní společnosti, aby na ní s kouzelnou drzostí, cynismem a vtipem obhájili náš současný "dekadentní" nezdravý konzumní způsob života. Na což ještě naroubovali akční parodii důvtipně si utahující ze všech možných žánrových klišé a přitom fungující i jako poctivý řadový akční film. Tedy až na akční scény, které sice dostojí geniálnímu názvu (jsou zdemolovány tři budovy a mnoho dalšího) a ústřednímu tématu střetu minulosti a budoucnosti (souboj v muzeu, honička futuristického auta s veteránem), ale v podobném filmu by člověk čekal něco bombastičtějšího. Sly je ve formě a pro ramboidní roli naprosto ideální a ještě mnohem vtipněji než v TANGO A CASH účtuje se svou image neprůstřelného hrdiny (samozřejmě si tradičně rýpne i do Arnieho) a poprvé se mu daří úspěšně prosadit na do té doby jím opomíjeném sci-fi poli. Bohužel po skvělém roce 1993 (DEMOLITION MAN, CLIFFHANGER) to šlo se Slyem až na výjimky (NÁJEMNÍ VRAZI, ZEMĚ POLICAJTů) z kopce. Sandra Bullock je jako fanynka akčního 20. století rozkošná a sexy, blonďatý Snipes si užívá jednoho z nejlepších filmových padouchů 90. let, kterého před ním odmítli Jackie Chan (eh?) nebo van Damme (eh?), a Nigel Hawthorne (alias Sir Humphrey Appleby z JISTĚ, PANE MINISTŘE) jako křivý politik je třešničkou na dortu. "Buďte dobří." - "Buď v prdeli." ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

Spoiler. Nikdy som nerozumel popularite tohto filmu. Akože hej, je fajn. Ale žiadny zázrak. Bol som na ňom ako puberťák v kine. Azda vám nemusím vravieť, že 13-ročný chalan nemá vysoké nároky. Ale i ja som bol sklamaný. Čakal som (naivne) drsný akčný triler. Dočkal som sa neškodnej akčnej sci-fi komédie. Nechcem povedať "hlúpej", hoc mnohé nápady ako keby vymýšľal školák (pokuty za nadávky, to ako vážne vo filme so Slyom?). Napriek tomu, že by som Demolition Mana azda hodnotil ako rodinný film, obsahuje viacero relatívne drsných momentov. Hneď na začiatku sa odohrá megamasová vražda. To je zaujímavé a odvážne, ale zároveň to absolútne nesedí k zvyšku atmosféry, ktorá je detská. A to, čo sa stalo na konci, patrí medzi moje najväčšie životné filmové sklamania: celý film sa teším na megafinále, v ktorom budú rozmrazené desiatky smrteľne nebezpečných kreatúr... a ono nič! Trauma na celý život. Scenár obsahuje niekoľko kurióznych momentov (nadávky, Schwarzenegger, sex). Nápad so zmrazovaním geniálny a Snipes je skvelý, prekvapivo (?) charizmatický magor. V rovnakom roku sa do kín dostal aj odľahčený vysokorozpočtový akčniak Slyovho konkurenta Posledný akčný hrdina. Demolition Man stál 57 miliónov a na celom svete zarobil len kúsok nad stovku. Kino Považan NMnV 1994 ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,,Víš, podle Koktoova plánu, jsem nepřítel. Protože mám mozek, rád čtu, jsem pro svobodu projevu a svobodu volby, jsem ten typ co má rád tučný jídla a říká si tak co - dám si stejk nebo šťavnatý žebírko s dvojitejma bramborama? Chci mít vysokej cholesterol, chci jíst slaninu, hroudy másla a sýra, chci kouřit kubánský doutníky, chci běhat po ulicích nahatej celej opatlanej zelenou želatinou a chci číst Playboye - proč? Protože mám zrovna chuť. Viděl jsem budoucnost a víš jak vypadá? Je to stará panna co posedává v béžovým pyžamu a pije koktejl z banánů a brokolice! ''   ---------        Ruku na srdce. Genialitu některých filmů nikdy nedoceníte, protože na to prostě nemáte. Genialitu jiných oceníte s pozdějším věkem při druhém či třetím zhlédnutí, protože už máte nějakou tu životní zkušenost a chápete co tím asi tak chtěl rejža říci. A některé filmy samy uzrají jak víno jen proto, že byly nadčasové. Domnívám se, že tento místy nevědomky. A v tom je jeho genialita. V roce 1993 byla skvělá doba. Každá kdo zažil devadesátky vám to potvrdí, samozřejmě bráno optikou obyčejného člověka. Ti zavaření v sudech na dně Orlíku by možná nesouhlasili, ale to nechme. Byla to doba neuvěřitelné svobody, doba obrovského digitálního rozvoje. Doba konce kazet, doba cédéček a DVD. Doba jednoduchých digitálních displayů, doba Hi-Fi věží, doba vytačeného připojení k internetu skrze telefon s vřískajícím modemem, doba měnících se čísel procesorů v počítačích... Doba mobilních telefonů se kterými se dalo jen volat, esemskovat a vydržely na jedno nabití klidně týden. A v téhle době natočí někdo film o LA roku 2032... O policistech nemajícíh výcvik na zákroky proti brutálním zločincům, o autonomních elektroautech s GPS, o době bez papírových bankovek, o době kdy je občan sledován na každém kroku vyšší autoritou, která rozhoduje co je správné a co ne. O době, kdy se rodí děti již jen v laboratořích, kdy fyzická láska a sex jsou už zakázány, o době kdy už není maso a solit se nesmí, protože to škodí zdraví. O době všudypřítomných kamer, tabletů a digitálních obrazovek přenášejícíh obraz i zvuk, o době skupin lidí, kterým se žití v takém světě nelíbí a jsou díky tomu nuceni žít v ústraní, podzemí, jako vyhnanci... ... a mohl bych pokračovat. Nevím tedy do jaké skleněné koule tehdy scénáristé koukali, nebo co co při psaní scénáře hulili, ale chci to taky. A nebo raději ne. Ono totiž není o co stát. Ačkoliv ještě nejsme na bodu jaký ukazuje film (taky je teprve rok 2021), směřujeme k takové totalitě mílovými kroky. Pokrokové USA a některé státy západní Evropy jsou už před námi dokonce krapet napřed. To vše asi ani tvůrci nebyli schopni domyslet při natáčení, protože to se teď děje normální člověk nevymyslí. Z filmařského hlediska bych řekl, že film nevybočuje ze sci-fi akčních filmů své doby. Spousta pyro efektů, hrdinové sází jednu hlášku za druhou, Sly i Wesley jsou super, s vnadnou Sandrou bych tehdy také rád měl tekutý transfer. Appleby Hawthorne byl také bezva! Samotnému filmu bych tehdy když jsem jej viděl poprvé dal tak 3 hvězdy, protože to byl takový akční americký standard. Dnes, kdy film působí dost jako komedie (ale v duchu si říkáte ...a dopr...) za tu vizi progresívního světa tehdejší  budoucnosti a dnešní současnosti dávám čtvrtou. * * * * () (méně) (více)

Le_Chuck 

všechny recenze uživatele

Pamätám vo videopožičovni bolo napísane na obale videokazety: "Nejlepší akční sci-fi od dob Terminatorra". Heh:) No Snipes si rolu evidentne užíva, Stallone kupdivu vtipný a Sandra ešte mladá štekna a veľmi jej to sluší. Videl som to asi 5x a vždy som sa dobre bavil. Ešte viac ako na tom slogane. Film je ako víno a pomaly naberá kultovný status. 90% ()

Galerie (108)

Zajímavosti (52)

  • Režisér (a především kameramani) museli při natáčení akčních scén krotit Wesleyho Snipese (Simon Phoenix), držitele černého pásu v karate, neboť jeho kopy a otočky byly tak svižné, že si s nimi kamery často nevěděly rady. (BrianStorker)
  • Způsob použití tři mořských mušlí místo toaletního papíru zůstává dodnes záhadou, ale scenárista Daniel Waters alespoň prozradil, proč se rozhodl použít zrovna mušle. Při psaní scény, ve které John Spartan (Sylvester Stallone) odchází na toaletu, nemohl přijít na to, jak by měl takový záchod budoucnosti vlastně fungovat. Proto se rozhodl zavolat svému kolegovi, který byl shodou okolností zrovna na této místnosti. Ten se kolem sebe rozhlédl a řekl, že vidí jen ozdobný sáček s mořskými mušličkami. Waters se toho chytil a nezapomenutelná scéna se třemi mořskými mušlemi byla na světě. (NiaWolf)

Související novinky

Stallone chystá pokračování Demolition Mana

Stallone chystá pokračování Demolition Mana

09.05.2020

Herec Sylvester Stallone má poměrně ikonickou kariéru, specificky jeho série Rocky a Rambo zůstávají dodnes naprostými kulty. Z čeho se ale kult na papíře nikdy stát neměl, a přesto film zaznamenal… (více)

Rodriguezovo „město bez hříchu“

Rodriguezovo „město bez hříchu“

21.02.2009

A Sin City 2 se opět odkládá. Šéfové produkční společnosti Dimension Films totiž oznámili, že Robert Rodriguez pro ně natočí sci-fi thriller Nerverackers. A bude se muset do natáčení pustit co… (více)

Reklama

Reklama