Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1996. Život v Los Angeles připomíná peklo. Chaos, bezpráví a zločin zvítězily nad slušností a pořádkem. Jedním z nejtvrdších a nejúspěšnějších policistů je seržant John Spartan, který během tří let služby dopadl tisíc zločinců. Pro své demoliční metody dostal přiléhavou přezdívku Demolition Man. Ve chvíli kdy, se rozhodne zneškodnit cynického vraha Simona Phoenixe, však exploduje budova i se třemi desítkami rukojmích. Protože nikdo netuší, že rukojmí už byli v době výbuchu mrtví, je John Spartan odsouzen k sedmdesáti letům zmrazení v kryovězení, stejně jako Phoenix. Rok 2032. Život v megapoli San Angeles připomíná ráj. Slušnost a pořádek zvítězily nad zločinem a chaosem. Už více než patnáct let nedošlo k vraždě a střelnou zbraň lze vidět jen v muzeu. Změnila se i společnost. Sex je výlučně bezkontaktní, za sprostá slova se platí pokuty, lidé se vyhýbají fyzickému kontaktu a jsou neustále zdvořilí. Nesolí, nepepří, nejedí maso a vůbec žijí velmi zdravě. A do takového světa je rozmražen psychopat Simon Phoenix. Změkčilí policisté, kteří dávno odvykli střetu se zločinem, si s ním nedokáží poradit, a tak je třeba najít někoho, kdo by to dokázal. Takový je jen jeden - John Spartan. Jenže i ten je u ledu. Z nařízení policejního ředitelství je tedy povolán k životu... (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (990)

monolog 

všechny recenze uživatele

Podle mě nejlepší Stalloneův film, jakej natočil. Škoda, že si tak tu svou kariéru poslední dobou packá, měl by radši režírovat. to umí dobře. Co se týká režiséra tohoto filmu, každej nějak začínal. A on začal hodně dobře. Akčnost tu není to hlavní, což je možná problém, protože u filmů se Slyem jsme na to zvyklí. Tady jde o zábavu, protože je tu přesně tak ideální hranice mezi humorem a akcí. A i vize společnosti se mi hodně líbila, i když bych v ní nechtěl žít a časovej úsek, ve kterým se vyvinula mi přišel příliš krátký. Taková změna by potřebovala aspoň o dvě generace víc. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Zřídkakdy kokotmentuji filmy, které jsem viděl před svou virtuální existencí, ovšem tento musím! Jedná se totiž o třetí vizionářsky prognostické vě-fa dílo, které se postupně bezezbytku hrozivě naplňuje, nebo již naplnilo. Tím prvním je Orwellovo 1984, druhým Bradburyho 451 stupňů Fahrenheita. Velký gůgl a ostatní zkurvené korporátní asociální diktatury nás již šmírují na každém kroku, diktují ovcím své pokroucené zásady pseudomorálky a pseudokultury, postupně je za pomoci demagogie a dezinformací vmanipulovávají do stádového kolektivního myšlení a stávají se děsivě nadstátními, protože sférou svého vlivu jsou již nyní schopni prakticky kohokoliv zdiskreditovat manipulací s veřejným míněním a ekonomicky jej zlikvidovat. Možná vám ve vaši blahoslavené ignoraci unikají stále častější případy, kdy zkurvený korporát odmítne spolupracovat s jiným zkurveným korporátem či firmou, budou-li tyto nadále zaměstnávat někoho, kdo projevuje odpor proti globálně nemilosrdně dicktovaným kolektivizačním patopravidlům a patonázorům, popřípadě ihned z veřejných platforem neodstraní nesouhlasící uživatele. Soukromí a právo na něj se již staly pouze takovým korporátním kameňákem, ve velkém se množí bezskrupulózně diskriminační praktiky typu „bud budeš souhlasit se šmírováním, nebo prostě nebudeš moci tamto nebo ono používat jako ostatní ovce“, demokracie už je jen kůl řecké slovo, neboť demos se změnil v dementis, krateinují tu dávno globalizační pasáci a na vlastní názor máš nárok pouze v případě, že se shoduje s cílevědomě tvořenými pravidly pro kontrolu dobytka, jinak je zřetelně odsuzován, potírán, potlačován a mnohdy i kriminalizován. Čili jsme již jen krůček od toho změnit se v technokratickými fašisty kontrolovanou sterilní společnost dobroserných nesvéprávných pičusů a otroků diktatury korporátů, zcela bezbrannou proti řádění zdivočelých negerských krimošů. A vězte, že Sláj, který by vás spasil, bývá jenom v pohádkách! V reálné realitě se vám leda tak na holoprojektorech objeví Zukrberk se Sórošem, ze svých 43+1 v árijských čtvrtích, obehnaných ostnáčem, se vám arogantně vysmějou do xichtů, nadiktují vám, co si máte tento měsíc nakoupit, abyste byli IN, a přihodí do vaší unimobuňky pár negrů na byt a na stravu, protože je vaší povinností je živit, když jste byl takový zkurvený rasista a nedovolil jim se vzdělávat a civilizačně vzkvétat. A že to umí a děsně chtějí, to vám už přeci prokázali ve Wakandě! Taxe kokoti vzpamatujte, dokud je ještě čas, nenechte se manipulovat, chraňte si soukromí, kriticky myslete a bojkotujte ty zmrdy na každém kroku, jinak budete záhy trávit život tupým přežvykováním jetele a co měsíc vás ostříhají na vlnu! A kdo tento sqost ještě neviděl, tak rychle, záhy se to totiž dozajista ocitne na Bílé listině, hned vedle rasistické Christovy Agáty, xenofobního Rhetta Butlera a toho svinského otrokáře Churchilla! „Éééééé, pokuta za tento komentář činí milión kreditů!“ „Běž do piče, zkurvená plechová hubo!“ ()

Reklama

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Nechápu odkud se vynořil režisér Marco Brambilla, ale natočil nejlepší Stallonovku 90. let. Celým filmem se linou parádní hlášky a těch narážek, ve kterých si Stallone dělá srandu sám ze sebe nebo z Arnolda je opravdu požehnaně. Tady se to opravdu všechno sešlo přesně tak jak mělo. Je s podivem že o 6 let starší Arnoldovo sci-fíčko Running Man vypadá oproti tomuhle hrozně špatně. Aby toho pomrkávání nebylo málo dostal zde menší roli bezbolestný Jesse Ventura. Nejlepší dialog ve filmu : - Be well. -Be fucked. 85% ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Stallonova akčná tvorba deväťdesiatych rokov ma aj napriek jej popularite moc nebaví, pre mňa je to jeden priemerný film vedľa druhého, ale Demolition man je výnimka. Ponúka jednu z najoriginálnejších a vlastne aj najzaujímavejších zápletiek celého žánru, dvaja drsní muži na opačných stranách zákona zo starého nekompromisného sveta, ktorí zvádzajú svoju vlastnú vojnu aj v tom novom, prakticky zbavenom násilia, ale nielen neho. A tak film okrem štandardnej akčnej línie ponúka práve aj spoznávanie tohto nového systému, pričom si na tom dali tvorcovia skutočne záležať a tak je tu nespočet skvelých nápadov a situácií, čo sa postará aj o dostatok humoru. Ale predsa len ma trochu mrzí, že film si svoju nastavenú úroveň neudrží a v druhej polovici sa to už začne postupne zhoršovať a finále ma už prakticky vôbec nebaví. Ale aj v druhej polovici sa stále nájde dostatok zaujímavého a tak sa to dá bez problémov dopozerať. Veľkým plusom je samozrejme aj obsadenie, perfektné hlavné duo Sylvester Stallone a Wesley Snipes, ktorý takéhoto psychopata hrá vynikajúco a tak vždy, keď dostane priestor ho aj naplno využije, k tomu výborné zloženie policajného zboru, hlavne sympatická Sandra Bullock, nebavil ma vlastne jedine zakladateľ celého tohto systému so svojim pomocníkom a nanešťastie neskoršie práve oni dostanú viac priestoru. Po akčnej stránke to tiež nie je zlé, ale predsa len by som čakal trochu viac. Film celkovo pôsobí dosť ambiciózne a práve preto ma prekvapuje, že jeho akčná zložka pôsobí dosť komorne a aj celkom obyčajne. Dobre sa pozerá hlavne na súboje, na čom má hlavnú zásluhu Snipes so svojim bojovým umením, ale väčšina prestreliek za moc nestojí a aj tá jedna naháňačka je skôr sklamaním. No určite chválim celú sekvenciu v múzeu, ktorú mám z celého filmu najradšej, ale vydaril sa aj úvod s vysadením, no toto mohlo byť podstatne dlhšie, Stallone sa tu mohol postarať aj o viac protivníkov. Ale aj tak sa na akciu pozerá pomerne dobre, teda s výnimkou finále, ktoré mi už prišlo, ako z nejakého braku. Takže celkovo by to určite chcelo lepšiu akciu a čiastočne zmeniť druhú polovicu, ale kvôli skvelej zápletke, dvom akčným ikonám a množstve vtipných nápadov je to pre mňa klasika, pri ktorej sa vždy dobre zabavím. 79% ()

Anthony 

všechny recenze uživatele

Skvělé akční scény, ale především výborná komedie (úžasné jsou různé vychytávky z budoucnosti - Schwarzenegger, záchod, záliba v našich reklamách apod.) Zdálo by se zprvu, film, kde je budoucnost výjimečně zobrazena hezky, ale pozor - za věčnými úsměvy se skrývá fašistická společnost, která chce mít každého pod kontrolou - poselství o takové "šťastné" společnosti není vůbec hloupé. ()

Galerie (108)

Zajímavosti (52)

  • Po premiéře filmu byli jeho tvůrci obviněni maďarským spisovatelem Istvánem Nemerem, že 75 % děje filmu je plagiátem jeho sci-fi prózy „Boj mrtvých“, kterou napsal v roce 1986. Nemer si ale nemohl dovolit finančně náročnou soudní při s hollywoodským studiem, takže spor zůstal jen u přestřelek v médiích. (BrianStorker)
  • Píseň „Demolition Man“, která doprovází závěrečné titulky, vyšla na albu skupiny The Police s názvem „Ghost in the Machine“ již v roce 1981. Sting tuto píseň speciálně pro film upravil a nazpíval znovu. (BrianStorker)

Související novinky

Stallone chystá pokračování Demolition Mana

Stallone chystá pokračování Demolition Mana

09.05.2020

Herec Sylvester Stallone má poměrně ikonickou kariéru, specificky jeho série Rocky a Rambo zůstávají dodnes naprostými kulty. Z čeho se ale kult na papíře nikdy stát neměl, a přesto film zaznamenal… (více)

Rodriguezovo „město bez hříchu“

Rodriguezovo „město bez hříchu“

21.02.2009

A Sin City 2 se opět odkládá. Šéfové produkční společnosti Dimension Films totiž oznámili, že Robert Rodriguez pro ně natočí sci-fi thriller Nerverackers. A bude se muset do natáčení pustit co… (více)

Reklama

Reklama