Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Život světoznámého newyorského malíře Jacksona Pollocka nebyl vždy plný úspěchů a ocenění. Jeho násilnický a radikální styl tvorby mnohé odrazoval, Pollockovo nové umění bylo považováno za obskurní, své obdivovatele si hledalo jen postupně. A autor na tom nebyl o nic lépe. Kromě zápasu s míněním veřejnosti totiž sváděl mnohem těžší, vnitřní bitvy, v nichž vyhrávají jen ti nejsilnější. Mezi ně však Pollock nepatřil. Osobní démoni, tolik přínosní pro jeho tvorbu, ho postupně sžírali a nedopřáli mu odpočinku...dokud nezvítězili. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (141)

aLPaC 

všechny recenze uživatele

Přiznávám, že jsem na to kouknul kvůli Edu Harrisovi. Ten předvedl naprosto skvělý výkon, takže si můžu odmáznout další čárku v jeho filmografii. Marcia také výborná, jenže jí nemám rád. Film sám o sobě mě tolik nezaujal, zkrátka malířství mi nic moc neříká. Nechci vypadat jako nějaký nevzdělanec, ale nechápu, jak ti snobáci mohou utrácet tak obrovské částky za nějaké obrazy. Jinak postava Jacksona Pollocka mi byla dost nesympatická. Nevím, jestli to byl geniální umělec, ale hlavně to byl (soudím pouze podle filmu) ožrala, blázen a parchant, kterej se zajímal jen sám o sebe a své obrazy. Nějaký keci o démonech a podobných nesmyslech na mě neplatí. Kdyby to horník nebo zedník, tak jím každý pohrdá, jenže když je to "velký umělec", tak ho každý lituje. Já ne. Navíc se z něj vyklubal i vrah. Pro mě to byl kretén! Omlouvám se za výrazivo, ale nemám rád, když se slavným osobám odpouští jejich chování jen kvůli tomu, kdo jsou a byli. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Mohlo to byť veru i viac prepracovanejšie (pôsobivejšie), lebo poznám viacero lepších, aj oslnivejších, režisérskych debutov, ktoré ma normálne priklincovali do sedačky, čo sa bohužiaľ o Edovi Harrisovi až tak povedať nedá, že to v skutočnosti nie je vôbec žiadny filmový nepodarok... ! _Nakrútil akýsi umelecký snímok, skladajúci hold a poctu - americkému maliarovi-Jacksonovi Pollockovi, žijúci a pôsobiaci v 20. storočí, kde o jeho všetkých vzostupoch a pádoch (jeho najväčší démon bol alkohol), nakrúca režirujúci herec v štýle deväť ročnej, snímanej retrospektívy, keď sa Pollock nakoniec natiahne až do 15-16 ročného, časového intervalu. Harrisov protagonista je asi najsvetlejším článkom celého „filmového diela” , pretože mu vtisol nielen svoju fyziognómiu, ale aj neuveriteľné herecké stvárnenie, ktoré taktiež vkusne dopĺňa i Marcia Gay Harden v úlohe jeho realistickej manželky-Lee Krasner. Obidvaja sú si rovnocennými partnermi, t.j. h. výkony v ich podaní sú dostatočne strhujúce, za čo si “Hardenka” samozrejme odnáša „zlatého plešivca” . Pre zmenu, ako najtemnejší (najslabší) článok považujem definitívne, jednoznačne a 1000%. = nepríliš kvalitnú „montáž” , na ktorú som si nemohol skrátka nikdy poriadne zvyknúť, čiže, pozitívne sa na ňu naladiť, lebo ma neustále vyrušovala svojou nepedantskou robotou... A ani nemôžem taktiež povedať, že by som bol extra spokojný s výsledným imigom... PS: tieto tri hviezdičky som udelil predovšetkým za : 1. v prvom rade-samotnú tému. 2. Harris. 3. Harden. PS: Jennifer som si ani poriadne nevychutnal, a to ani nehovoriac o tatkovi Kevina McCallistera s frontmanom skupiny The Doors (Jimom Morrisonom), tak títo dvaja páni majú hriešne málo hereckého priestoru, ukázať, akí sú dobrí..., čo je ďalšie - . ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Při zhlédnutí Pollocka jsem si připomněl slova Miloše Formana, když hovořil o svých pochybách, zda a jakým způsobem natočit Amadea. Považoval totiž životopisné filmy o rozhárané umělecké duši za ten nejnudnější žánr, jaký se ve filmové branži může objevit a nevěděl zkrátka, jak k dané látce přistoupit. U životopisných filmů tohoto ražení vám stačí znát několik (a v zásadě stačí prsty na jedné ruce) životopisných dat, zhlédnout několik prvních minut snímku a v podstatě si dokážete bez velkého úsilí vydedukovat, co vás čeká v následujících dvou hodinách. Ed Harris zkrátka chtěl natočit svůj umělecký film, kterým by se vymanil ze zavedených hereckých škatulek a ukázal se v dobrém světle jako režisér. Což o to, film je to poctivý a slušně zahraný, dá se ocenit i herecké obsazení, kdy taková Marcia Gay Harden si konečně mohla vyzkoušet pozici milující manželky a nikoliv bezohledné mrchy, ale při nejlepší vůli je stopáž přetažená a film jako celek nudí, pokud ovšem nejste fanoušky Pollockovy výtvarné tvorby nebo Eda Harrise. U životopisných filmů opravdu platí, že je vaše spokojenost přímo úměrná vašemu vztahu k postavě, o které film pojednává. Osobně mám radši životopisné filmy, které představí určitou historickou epochu a svého hrdinu zasadí do určité společnosti, než ty, které líčí rozervané umělcovo nitro. Přitažlivých pro mě bylo jen několik scén, které zobrazovaly proces Pollockovy tvorby. Celkový dojem: 45 %. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Morton Feldman (nejspíš můj nejoblíbenější skladatel soudobé hudby; jinak bych to nejspíš nevěděl) vyprávěl zajímavou historku" Můj učitel Stefan Wolpe byl marxista a měl pocit, ž moje hudba je na svou dobu příliš esoterická. Své studio měl na proletářské, Čtrnácté ulici a Šesté avenue. . . . Bylo ve druhém patře, dívali jsem se z okna, když poznamenal, "A co takhle člověk z ulice?" V tu chvíli přecházel ulici Jackson Pollock." A když už jsem u citací: Loni zesnulý spisovatel a výtvarník, surrealista Milan Nápravník, píše ve své poslední, dosud neuveřejněné studii: "K těm se přidali z vlastní iniciativy umělci, kteří pracovali už delší dobu na rozvoji „moderní abstrakce", tak zvaní "konvičkáři", v čele s mistrem Jacksonem Pollockem, kteří vyráběli bezobsažné, dekorativní artefakty rozléváním a stříkáním barev a laků z konviček na mléko (anebo z děravých plechovek od konzerv apod.) na ležící plátna." Pro mě je ovšem veškeré (včetně filmového) umění spojeno s vynálezy, experimenty, objevy a hrou. Záleží samozřejmě na výsledku, a některá Pollockova plátna, jak je můžeme vidět ve filmu (na internetu, bohužel sotva v galeriích) jsou prostě nádherná. Samozřejmě jak zmíněný Morton Feldman, tak jeho přítel John Cage (a co teprve ti, kteří s ním žili), měli hrůzu z Pollockových opileckých excesů. Nejvíc tím samozřejmě trpěla jeho manželka Lee Krasnerová, která ho podporovala a podněcovala, byť sama byla neméně skvělou malířkou. A nakonec ještě pokračujme Milanem Nápravníkem: "Byla to „abstrakce“ paradoxně zcela bezmyšlenkovitá, ale v Americe se nazývá každý druhý obchodní trend „filosofií“, proč by se tu nemohly kaňky na obraze vydávat za „abstrakci“?" ()

tron 

všechny recenze uživatele

V POLLOCKOVI exceluje Ed Harris (zároveň režisér filmu), Marcia Gay Hardenová - a obrazy. Možnože to mohlo byť troška kratšie a existencii niektorých drobností som nechápal (Val Kilmer?), ale príbeh je už silný, pretože Jackson Pollock bol zaujímavá, originálna osobnosť, ktorá, ako mnohí vynikajúci umelci, totálne (z)ničila svoje okolie. O sebe nehovoriac. Viac na mojom ex-blogu: http://ivokucera.blog.sme.sk/c/160596/Pollock-80.html ()

Galerie (25)

Zajímavosti (3)

  • Natáčení trvalo pouze 50 dnů s šestitýdenní pauzou. Ta nastala proto, aby Ed Harris mohl mít v závěru snímku svoje vlastní pravé vousy a aby mohl být o 14 kg těžší. (Vrata88)
  • Ed Harris ve filmu obrazy sám maloval. (Vrata88)

Reklama

Reklama