Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pan Filuta
    ****

    8/10 Je tomu už sice pár let, co jsem byl velký fanda Červeného trpaslíka a dal jsem si jeden závazek. Postupně vidět všechny filmy o kterých tam byla řeč. Díky tomu jsem viděl Bezstarostnou jízdu při niž se Kryton učil být bezstarostný. Nejoblíbenější film Krytona a Listera Casablancu. Čelisti, Občana Kanea. Rebel bez příčiny, Kryton se při něm učil rebelství, je nic víc, než skvělý film, který velice trefně a vystižně okomentoval Tsunami_X. P.S. Škoda, že neexistuje Noc v dámských sprchách nebo Pomsta surfujících sexywampů v bikinách. Nemluvě o Útoku smrtících angreštů.....(13.1.2007)

  • Anderton
    *****

    Postava Jamese Deana nie je ani príliš rebel, príčin na nasratosť má ale dosť. Takže názov klame. Možno sa jedná o prvý film, ktorý skutočne do hĺbky rieši úprimne problémy a pocity mladých stredoškolákov. Za jeden deň by samozrejme k takémuto vývoju postáv nemohlo dojsť, ale Ray a scenárista to zvládli perfektne, keďže presne vedia, čo chcú povedať. Podobne ako v Bigger than life ide Ray priamo do rodiny a rieši v nej to, čo ostáva susedom skryté.(18.5.2012)

  • gudaulin
    ***

    Viz můj oblíbený uživatel nascendi. James Dean byl nadějný herec s obstojným charismatem, který by ho, pokud by přežil svou autonehodu, asi předurčil k podobné dráze tvrdých chlapíků, jako byl Steve McQueen. Natalie Wood byla krásná a talentovaná a oba byli celkem logicky idoly tehdejší mládeže. Navíc časná smrt zapříčinila, že se Dean stal legendou filmového průmyslu a každý z jeho filmů svým způsobem kultem. Jinak je ale z dnešního pohledu Rebel bez příčiny jenom průměrné drama, které je sice koukatelné, ale ta jeho revolta už dnes působí naprosto bezzubě a spíš svědčí o měšťáckém prostředí tehdejší Ameriky. Zahlodal tady zkrátka a dobře zub času a leckteré prvky, jako je třeba hudba snažící se vybičovat napětí, působí jako dobová manýra, a proto rušivě. Celkový dojem: 55 %(12.10.2011)

  • Ruut
    ***

    Tohle se těžko hodnotí - kvalitní film, úplně jinak podané problémy mladých než v současných filmech. Zub času si ale hlodá, hlodá ...P.S. ten film je po šedesáti letech tak obroušený, že jsem si skoro vůbec nevšimnul dramatických situací, kdy umírají vedlejší postavy ... a nebo jsem tak zblblý současnou uřvaností?(2.5.2018)

  • MikO_NR_1909
    ****

    Hlasom Jean-Luca Godarda: "Nicholas Ray is cinema" sa však dostávam k určitým roztržkom, keďže Rebel bez príčiny (ako film) je určite významným miľníkom kinematografie. Perfektne dobovo načasované, konceptuálne a v rukách konkurencie príbehovo nepokryté a revíziou vynútene privolané. Zdanlivo banálny príbeh je skôr výpoveďou mladej nesprispôsobivej generácie, ktorú konfrontujú stereotypy nevyrovnaných rodičov a vlastný sugestívny stimul nedbať na následky svojho vyčíňania. Avšak, vedomá expresívnosť a okatá štylizácia sa častokrát (na tak závažnú tému) odkláňa od vizuálnej sprostredkovanosti, než by to bolo potrebné. Táto téza je dozaista podopretá autorskou substanciou, ale mám problém s jej formou odovzdania. Kazan síce ponúkol dospievanie mladých na vidieku pomocou poetiky mizanscén, ostrosti realizmu a jeho hrán, takisto i pomocou ultimátneho románu a preto chápem Rayov odlišný ideový zámer. Nezostáva mi však zapochybovať nad jeho miernou neistotou a výpomocnými trikmi k dosiahnutiu emočného efektu, ktorý ten parciálny a výstavbový pre neho tvorivo a pre tento účel dotvára. Johnny Guitar (1954) či In a Lonely Place (1950) sú jeho skutočnou esenciou a možno práve aktuálnejšia veková hranica, ktorú režisér práve počas tých časov prekonával mu utkvela v pamätihodnejšiu predstavivosť situácií a spôsobilosti, ako bude naráciu vytvárať a čo ho na životných skúsenostiach bezprostredne postretlo. Každopádne si tento film zaslúži rešpekt a treba sa pri ňom skutočne držať základnej sociologickej zložke, ktorou práve nespútaná živelnosť vyvíja prechodové impulzívne hrany v následný až prekonaný čistý prach, ktorý po nich po rokoch ostane, ale tento priebeh vyzerá byť nekonečný. A obdobie dospievania ako cukríkový med taktiež zrovna neprebieha s viditeľnými zmenami, vyššia kadencia, vyšší vzdor a väčší údel kritiky okolia = jej pomalšiemu a bolestivejšiemu prekonávaniu.(6.7.2016)

  • - Film se až po 40 letech od uvedení v kinech dočkal českého dabingu (1995 – pro HBO). (Varan)

  • - James Dean nosil ve filmu podobně jako v dalších džíny značky Lee. Módní odborníci se dlouho domnívali, že má ve filmu na sobě džíny značky Levis. Těm ale dával přednost v osobním životě. (Fenk)

  • - Konkurz na obsadenie hercov vo vedľajšej roli viedol režisér s producentom, pričom jednou z hlavných otázok bolo: „Ako vychádzate so svojim rodičmi?“ Jeden mladík, ako dôkaz problémovosti, dokonca predložil výpis z registra trestov. (marlon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace