• Adiemus
    *

    Chabý děj nedokáže zastřít zoufalou propagandu reálného socialismu, kdy se tvůrci snaží předstírat, že běžné účastnice spartakiády měly garderobu v té době odpovídající leda tak ženské části rodin komunistických pohlavárů a že každý byl s každým kamarád, Praha nebyla permanentně rozkopaná a na domech nestrašilo neuvěřitelně dlouho lešení; to všechno korunované nepříjemnou hudbou. Ale pravda, Jozef Adamovič byl v té době cool.(17.2.2013)

  • slunicko2
    *

    Budovatelské namlouvání aneb Můžeš si najít Pražáka, když se ti líbí chuligáni. 1) Inu, jazzový orchestr byl jistě milou změnou oproti budovatelským či folklórním vystoupením jako znaku nové doby. 2) Rovněž potěší pohled na 21letého studenta DAMU Jiřího Hrzána ve své filmové prvotině (Včela), 23letého Jana Přeučila (Pepek) či 37letého Vladimíra Ráže (profesor Zika, který vede výpravu jazzových hudebníků). 3) I dobová pražská Letná a Strahov stojí za zmínku. 4) Ale i tak to víc než jednu hvězdičku nevydá.(28.1.2015)

  • xenopus
    *

    Děj a zápletka: blbost. Scénář: ehm. Režie: ? Technika: hm, to už stojí za zmínku. Širokoúhlá kamera, vynikající objektivy prakticky bez znatelného zkreslení (jaký to rozdíl oproti zkreslení bijícímu do očí např. v Medenej veži. Zachycení atmosféry doby: pozoruhodně dobré. Jakkoliv je děj poplatný době, nemohu se ubránit dojmu, že 1) se filmaři inspirovali imperialistickou produkcí žánru American Musical Comedy (dnes se tomu říká muzikál) a 2) Starci nejsou zase takovým originálem a mají svého přímého předchůdce. Kromě toho na filmu zaujmou dobové reálie Prahy jako např. auta na Karlově mostě, Bruselská restaurace na Letné, restaurace Barrandov v ještě provozuschopném stavu nebo ještě stojící Stalinův pomník. Kromě toho ve filmu vidíme ještě vlasatého basistu Jana Přeučila, trombónistu Jiřího Hrzána nebo na cestu k Národnímu divadlu se tázajícího Karla Augustu - všechny v jedněch z jejich prvních filmových rolí. Jako dobová výpověď věrné, díky technologii zapamatováníhodné, jako samostatně stojící film neobstojí... Lepší 1*.(21.3.2016)

  • Puppy
    ***

    Ciste po technicke strance jeden z nejlepsich ceskoslovenskych filmu vubec. Barevne (skvele barvy dodnes), 70mm, stereofonni, rozjasane. Z dnesniho pohledu i zajimave historicke zaznamy Prahy (ucelove znicena Restaurace Expo 58, prodej zmrzliny na ulici, a samozrejme Strahovsky stadion). Dej je bohuzel zcela poplatny dobe a da se prezit, pokud ocenite predevsim technickou kvalitu a uzasne vyuziti 70mm formatu. Nocni scena s kapelou na strese vypada jak vystrizena z "imperialisticke" produkce.(2.5.2013)

  • Masso
    ****

    Velmi zdařilý pokus o nástin dokonale fungujícího idilického socialismu. Takhle nějak to asi mělo vypadat, kdyby se vše povedlo a lidé nebyli chamtiví a zkažení...Na první pohled vizuální stránka připomíná spíše americký film, kamera , světla a kompozice je velmi zdařiá, pak však uslyšíte první hesla a oslovení soudruhu.(14.9.2009)

  • - Film je jedným z mála, v ktorých sa objavuje záber na Stalinov pomník. (Jello Biafra)

  • - Poprvé ve filmu Bronislav Poloczek. (M.B)

  • - Záběry na večerní Prahu byly pořízeny ve studiu. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace