poster

Oči černé

  • Sovětský svaz

    Oci ciornie

  • Sovětský svaz

    Очи чёрные

    (Sovětský svaz)
  • slovenský

    Oči čierne

  • anglický

    Dark Eyes

Komedie / Romantický / Drama

Sovětský svaz / Itálie / USA, 1987, 121 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kimon
    ****

    Tento titul přivítá pravděpodobně jen vyspělý, sečtělý a kulturní divák (prosím, neplést s divákem TV Nova a jiných komerčních TV). Přitom mu nemusí být nutně šedesát let. Až do šedesátky čekat opravdu není třeba. Chci věřit, že takových kulturních diváků se dost najde i mezi mladší generací. A jaké vlastně ty "Oči černé" jsou? Lehké, stravitelné, prostě nic těžce oduševnělého na způsob některých dnešních nezávislých filmů. Mastroianiho naprostá přirozenost v roli lehkovážného milovníka žen a ten pomalu ubíhající děj zajímavě vyprávěný přivádí diváka do stavu příjemného, občas úsměvného až romanticko-nostalgického stavu duše. Prostě ironizující vyprávění o životě snobských zbohatlíků první poloviny minulého století ve stylu Čechova s nádechem italské komiky. Tedy vkusné propojení. Jde o vyprávění pouhého snu jednoho se svým životem nespokojeného člověka nebo opravdu o vyprávění prožitků skutečně zchudlého a zkrachovalého přiživujícího se bohéma? To už musíte posoudit sami ....(11.9.2012)

  • helianto
    ****

    “… ale nic se nikdy neztratí. Ani den, ani jediný čin. Všechno s námi zůstává až do hrobu a možná i za hrob. Tahle loď ztrouchniví, moře vyschne. Ale všechno dobré i zlé, co jsme způsobili, vždycky někde zůstane…“ Amico mio caro, tohle byla velmi zvláštní kombinace. Itálie střihnutá Ruskem, skvostný italský protagonista v rukou vynikajícího ruského režiséra. S hodnocením jsem váhala, příběh se mi zdál příliš rozvláčný, spousty nepodstatných detailů, které příběh nikam zvlášť neposouvaly, spíš nepochopitelně zpomalovaly a rozmělňovaly. Nicméně za spousty nádherných, až impresionistických, záběrů a momentů a za to, že Michalkov ani na okamžik nesklouzl do romantické sentimentality, slabší čtyři… Challenge Tour 2015 - 30 dní se světovou kinematografií, Vol. 2(17.10.2015)

  • nascendi
    ***

    Ani silná trojka Čechov-Michalkov-Mastroianni nezabránila tomu, aby som sa chvíľami netopil v záplave dialógov, ktoré nemali šancu ma zaujať. Oceniť môžem vykreslenie dobovej atmosféry, presvietené obrazy, ktoré mi pripomenuli Sladké hry minulého leta a postavu stvárnenú Marcellom Mastroiannim. Očakával som však viac.(11.10.2012)

  • Pacco
    ****

    Rusky jsem se učila před cca 4 roky, italsky umím pár vět. V Rusku je (a pro mne podivným) zvykem, že většina filmu se předabovává pouze jedním člověkem (ano, všechny postavy jedním!). Takže i když Nikita Michalkov natočil svůj film částečně v Itálii/Rusku a většina postav tam mluví italsky, ke mě se bohužel dostala klasická "ruská nadabovaná verze", ve které Michalkov dabuje jak zuřivý a v pozadí je ještě pořád slyšet originální italštinu..hehe. Po takových 20 min. mi oba jazyku splynuly dohromady, což na jednu stranu nebylo ke škodě, protože teprve pak jsem se mohla vcítit do postav, zažívajících momentky jazykového Babylonu (Mastroianni v Rusku). I přes všechny lingvistické obtíže jsem si vychutnala kondičku maestra Mastroianniho (za osm let po natáčení umřel) a výborný film, mající jen maličkou chybu- stejně jako většina ruských filmů nikam nespěchá. Napadá někoho film, kde by Mastroianni nebyl DOKONALÝ?(1.8.2006)

  • gudaulin
    ***

    Po stránce formálního zpracování určitě vytříbená záležitost. Tohle je zralá a kvalitní filmařina, Michalkov tam má přesně to, co mít chce, a při výrobě filmu se tak sešly tři výrazné osobnosti. Jenže ať o tom uvažuji, jak chci, na víc jak 3* to nevytáhnu. Příliš mnoho Michalkova na úkor Čechova. Filmu schází větší spád, víc humorných situací, větší dramatičnost. Je to dlouhá melancholická procházka, byť je stále na co se dívat. Ale 3* vůbec nejsou málo a rozhodně nenaznačují, že snímek nestál za zkouknutí. Tak, jak už bylo v některých komentářích konstatováno, Oči černé v Michalkovově podání silně připomínají Felliniho tvorbu, především ta italská část. Michalkov je ale přece jen narozdíl od Felliniho méně manýristický. Celkový dojem: 65 %.(22.2.2014)

  • - Film byl nominován na Oscara americké Akademie filmového umění a věd v kategorii nejlepší cizojazyčný film. (Rugero)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace