Obsahy(1)
Tento dokumentární film je z roku 1895, tedy z doby, kdy se na amerických prériích ještě proháněli desperáti jako Jessie James. Vidíme zde natočenou ranní snídani dvou rodičů a jednoho malého dítěte, které sedí mezi nimi. Tatínek se ve starostech činí, maminka popíjí kávičku z malého hrnečku. (RadimFišer)
Recenze (34)
Hodnotit Lumiérovy filmy podle nějakých kriticko-estetických měřítěk v podstatě nelze. Filmová technika stála teprve u zrodu, náměty se omezovaly na krátké gagy či aktuality a výroba zrovna nebyla dvakrát levnou záležitostí. Není se tedy potom čemu divit, že Lumiérovy snímky splývají do jednoho velkého celku, z něhož vyčnívá jen několik profláknutějších záležitostí (Příjezd vlaku, Pokropený kropič...). Repas de bébé je osobitějším kusem, neboť zachycuje Augusta Lumiéra, jeho ženu a jejich malého caparta při snídani. Optimistické úsměvy a veselost asi nejvíce dominují z tohoto několikasekundového dílka. ()
Minutka o tom jak se krmi dite :-)). Tezko k tomu neco dodat..... ()
Nedívají se do kamery, zdá se mi. Zajímavé. Většinou si neherci při domácím kamerování nemohou pomoci, aby po přístroji nepokukovali, a když se začalo usměrňovat, co se před objektivem děje, musí tvůrci lidi poučovat právě o tom, že do kamery se nekouká, že je tam ta slavná čtvrtá stěna. ()
Lumiérovci byli předvším obchodníci a film chápali jen jako módní vlnu, jakousi zvláštnost, která lidi stejně brzy omrzí... Nelze je považovat za umělce a označení "režie" u Louise Lumiéra není vůbec přesné. Jejich filmy mají jen dokumentační hodnotu, ale jinak nejsou ničím výjimečné, což sami poznali a brzy s tím přestali... Nahradili je skuteční průkopníci filmové režie jako Méliés, Williamson, Zecca, Porter a další. ()
Lumiérovci raňajkujú a kŕmia bábätko. Nič viac, nič menej. ()
docela hezká rodinná svačinka v plenkách nejen krmeného nemluvněte, ale i celé kinematografie... 60%... btw, kolega GIK asi nepochopil, o co tu jde... stejně jako u seriálu "Přátelé", který ohodnotil stejně... no comment. ()
Pravděpodobně první domácí video, které kdy vzniknulo. Rozhodně je fajn vidět záběry Augusta s manželkou a potomkem, skvělé je, že se rodinka chová přirozeně, jako by zásah kamery do soukromí nevnímala. Tomuhle již nelze upřít dokumentaristickou hodnotu. ()
Jiný název pro tento film je "Baby´s Lunch". Dobrá nálada, venku posezení se snídaní a krmení dítěte..... ()
Lumierova manželka nebola nič moc. ()
Asi první home video na světě a zároveň nejlepší, co jsem viděl. Tedy vyjma mých vlastních, která již brzy publikuju na ČSFD. ()
Lumierové natáčeli bez budoucí přípravy (námět,scénář), jejich filmy se dají charakterizovat jako reportážní. V dnešní době kdo si již zakoupil videokameru nebo se chystá koupit, je obecným pravidlem zachytit nejlepší okamžiky. Tak jak u Vás bude nová kamera zaznamenávat malé děti, to samé provedl Louis Lumier - tedy že natočil sebe, svoji ženu a jejich potomka. Nejlepší na celém je roztomilé dítě snažící se dát sušenku "kameře" - respektivě osobě za kamerou až poté otci a matce.. ()
Kŕmenie dieťaťa som si predstavoval inak, ale nie je to zlé zachytenie, je to celkom zaujímavé. ()
Dobové krmení dítěte. ()
Ide o kratučký záber kŕmenia malého bábätka. To je celé šťastné a (asi) rodičia z neho majú tiež radosť. Okolo nich sa rozprestiera fauna a za pomoci príjemného vánku sa ohýba. ()
Na pohľade bábätiek pri fotení či filmovaní je niečo výnimočné - akoby vedeli že čo to znamená, aj keď do objektívu ešte poriadne ani nedovidia... ()
Action-packed movie:-)) ()
Pre nás zaujímavé ako historický dokument každodenného života bohatých priemyselníkov, dobové publikum bolo uveličené predovšetkým pohybom listov v kroví za nimi. ()
A základ rodinnému filmu Lumiérové položili, když natočili Augusta Lumiéra, jak krmí svou dceru... ()
Bratři Lumiérové natočili i zajímavější kousky. Na druhou stranu máme možnost nahlédnout pod pokličku rodinného života Augusta Lumiéra. ()