Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komunistický agent, který se zdárně uchytil u troubovitě důvěřivých amerických tajných služeb, to přesto nemá snadné, hrozí mu odhalení, ale přesto zachraňuje českého vědce, kterého chtěli zlí imperialisté unést. Prý to měl být psychologický portrét rozvědčíka, vystaveného silným stresům, ale přesto přesvědčeného o své pravdě... Dnes z toho všeho zůstala nezamýšlená parodie s mnoha dobrými herci, kteří se v takové zhůvěřilosti uvolili účinkovat. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (58)

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Děj filmu na mě působil velice nevěrohodně. A ten závěr mi připadal jako italský speghetti western, když tam ti lumpíci od CIA seděli na barových stoličkách a sledovali, jak je Lukavský přečurává. Ale zato oba naši agenti v Berlíně, to byla skutečná extratřída, na kterou CIA ani britská či německá zpravodajská služba neměly nárok. Chytrá Iduška Rapaičová napravila, co Lukavský dost naivně a vskutku pitomě zavinil a málem ji přitom nechal pohřbít, ještě že včas utekla Braniborskou bránou na Východ. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Celkem by me zajimalo, jak divaci u nas v dobe sveho vzniku tento film prijali?! Namet je atraktivni, stejne jako destinace (na tu dobu), kde se dej filmu odehrava. Zpracovani ale pokulhava, sice to ma nejakou atmosferu, behem celeho filmu se ale moc nedeje, coz je u kriminalniho dramatu zasadni problem. Dialogy take nic moc a mnozstvi postav nedaji vyniknout ani zadnemu herci. Jsem rad, ze jsem film videl, uz ho ale vyhledavat nebudu. ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tak nějak jsem si myslel, že z nomalizačních filmů filmů týkajících se politiky případně špionáže jsem už skoro viděl vše. Tyhle filmy mne baví, jdu po nich jak jezevčík po lišce... stejně jako jiné normalizační kousky řešící nešvary své doby a nebo naopak v rámci normalizace neřešící vůbec nic. Tenhle film mi unikl snad proto, že žánrově je skryt pod ,,krimi''. Je to však pecka a člověk se u toho dobře pobaví. Nevím jak k němu dnes přistupují herci v něm hrající (ti co ještě žijí) tehdy je ale asi natáčení muselo bavit, protože se většina filmu odehrává v západním Berlíně, tehdy v NSR a tedy pro nás na nedostižném západě. V rozděleném městě se to pochopitelně hemžií agenty. Češi tam mají dva. Krásnou a sakra mazanou děvu (Rapaičová) a filozofujícího agenta ,,Mirka Dušína'' Lukavského. Ten je infiltrován do CIA o čemž zcela blbá CIA samozřejmě nemá tušení. Ta jej má za spolehlivého agenta a klapne - li další důležitá mise, čeká jej americký pas, povýšení a cesta do Států. To mu osobně slibuje plukovník CIA, který má na starosti tuto část Evropy a který přilétá linkou PANAM do Berlína osobně koordinovat únos českého občana. Je to vědec, který má letět na konferenci do Istambulu. Únos je pečlivě naplánován, ovšem pochopitelně díky agentu STB Lukavském se věci pro CIA nemile zvrtnou. Myslím, že si zde mohu dovolit SPOILER! Lukavský nejen zabrání únosu agenta, ale odveze ho do Prahy. To ale není vše. Zařídí, aby celá únosová skupina CIA byla zatčena a zpráskaný plukovník se vrací do USA s ostudou a hrůzou co na tuhle akci řekne velení v Langley. Nakonec se stihne oženit s krásnou českou agentkou...Je škoda, že během filmu ještě nepřevedl přes přechod nevidomého a ze Sprévy nevytáhl topící se štěňátko... Pak by to bylo komplet! Film nenabízí jen akční zápletky, honičky, předávání informací mezi jednotlivými zpravodajskými službami USA a NSR, případně přeprodej informací od bývalého britského agenta Cupáka atd... nabízí i pohled do čisté duše českého agenta, který je unaven neustálou přetvářkou, že je někdo jiný, životem v cizí hnusné západní zemi a snad i strachem, že jednoho dne bude lapen...Jak jen by rád žil normální život, život každého z nás.. On však musí plnit úkoly a střežit klid naší země z nepřátelského území hnusných kapitalistů. S tím vším se nám Lukavský svěří a diváku jej je v té chvíli líto a musí uznat, že služba agenta STB v řadách CIA ve West Germany nebyla jednoduchá! Chudák agent kapitán rozvědčík Minařík! Jestlipak se mu také stýskalo po Praze když připravoval bombu ve Svobodné Evropě? Aby český divák viděl, že západ je opravdu zhýralý a dekadentní při jednom rozhovoru v baru uvidí dokonce striptýz, což v naší upjaté socialistické a zaprděné republice muselo zvednout ze židle nejednoho soudruha. (myslím z hlediska necudnosti snímku :-) ! Vždyť jen jaké bylo haló když v Ženě za pultem soudružka Śvorcová po milostné scéně se soudruhem Haničincem (kterou bohudík neukazovali) ukázala odhalené ramínko (bohudík jen to). Těch dopisů a korespondečních lístků soudružek o necudnosti snímku co tehdy obdržela ČST.. ! Proti tomuto je tento snímek porno. Naštěstí celkové sdělení filmu je takové, že tohle by si asi nikdo netroufl zakázat! Občan díky tomu věděl, že se nad jeho bezpečností bdí nejen na hranicích, ale i za nimi... A že jej případně v Istambulu, nebo někde jinde nikdo neunese. jednak proto, že CIA jsou amatérští dementi a jednak proto, že snad všude někde tam bdí nějaký Lukavský nad řádem a klidem socialistického světa. --- Toliko k zápletce. Film sám není vůbec akční ani napínavý a tak nějak nudně plyne podobně jako díl White Links coby jeden z dílů Honzíka Zemanů... Každopádně pro fajnšmekry nutnost vidět! Dvě ampule drogy! * * () (méně) (více)

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Oficiální text distrubutora sliboval mnohé, Chřástalovu jednu hvězdičku jsem si vyložil tak, že se film jen nepotkal s náladou na estébácký kecy. Vyložil jsem si to špatně. Brzy po slibných titulcích se ukazuje, že se Čechovy nepovedlo navodit to, co je jeho nejsilnější zbraní alibiovské série: třídní uvědomělost s elegantním nadhledem. Akce v IstaNbulu je jen sáhodlouhou přehlídkou fízlů a špízlů z obou stran opony, kterou jen výjimečně přerušuje nechtěně humorná scéná - jako když Peterlka, langleyovská verze Krakonoše, směňuje na heslo info před pražskou výlohou s příliš barevnými košilemi. Po nadhledu ani památky. Čech to ale neměl jednoduché. Kamera se bojí každého výhledu z okna, který by nutně prozradil, že zahraniční výprava se jednoduše nekonala. Pozadí nezajímavého případu tedy představuje zoufalá nuda dřevotřískových interiérů a lepších socíkovských motorestů a restauračních zařízení. Ze své role není s to vytřískat kapitál ani univerzální charismat Lukavský. Ostře řezaný double-agent čpí charakterním komoušem na sto honů, schopnost unikat podezřením ostříleného důstojníka CIA, který ale vypadá jako slovenský bača, nic fakticky nepodpírá. K pousmání je i nepolapitelná spojka se slovenským přízvukem. Dvojka krytá zelenými mužíky v pražské centrále svými kecy hravě zajistila, že jsem byl ochoten držet pěsti wurstovito-náckovitým postavičkám ze spolkové rozvědky. Punc největšího frajera inkasuje Cupákův britský agent, jenž provozuje česky vyhlížející bar, inkasuje marky v macatých ruličkách od kohokoliv, ale není s to si vytrhat obočí. Jestli jsem si z filmu něco odnesl, tedy poznatek, že většinu českých herců netřeba na Němce maskovat. Uspávadlo. ()

Tosim odpad!

všechny recenze uživatele

Jako...na tohle lidé dobrovolně chodili do kina? Vždyť i hlavním propagandistům a žroutům socialismu muselo být jasné, že tahle další z nud k posrání udělá jen medvědí službu. Třetí hvězdičku za posledních pětadvacet minut filmu, jak tady psal honajz? Snad sekund, ne? Každému je asi jasné, že reálná práce tajných služeb je jiná, než jak popisuje jakýkoliv snímek od Jamese Bonda až po Ethana Hunta, ale i unylost je oproti tomuhle veledílu akční. Odpad jak vyšitej. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (2)

  • Velké množství záběrů, zejména na začátku filmu, zachycuje Památný kostel císaře Viléma v Berlíně. Ten byl vážně poškozen při spojeneckém náletu 23. 11. 1943. Po válce se diskutovalo, zda trosky věže ponechat. V roce 1956 bylo rozhodnuto o nové přístavbě a zbytky kostela se měly srovnat se zemí, ale proti tomu se postavila veřejnost. (Robbi)
  • Film se sice má odehrávat v tehdejší NSR (nebo Spolkové republice Německo), ale podstatná část se točila samozřejmě v prostředí jeho vzniku, tedy v ČSSR. Firma Tanass sídlila v bývalé budově PZO Chemapol, pro barový vstup bylo použito průčelí kubistického domu nedaleko dnešního hotelu Intercontinental, letiště bylo opět pražské, dálniční scény vznikly na D1 v úseku mezi odbočkami na Říčany a Průhonice, a "turecké" exteriéry se připravovaly v NDR (Rostock). Natáčelo se též v Berlíně. (Robbi)

Reklama

Reklama