Reklama

Reklama

Obsahy(1)

I v 70. letech vznikaly u nás filmy, které zdůrazňovaly nejen nutnost všemi prostředky hájit neprostupnost západních hranic, ale hlavně rehabilitovaly stalinistickou éru. Se směšnou patetičností vyprávěný příběh se odehrává v roce 1951 a odehrává se v armádních kruzích, zachycuje spory o co nejúčinnější vzdušnou ochranu hranic... Zvolil k tomu pracovní spory mezi zkušeným, ale myšlenkově již ustrnulým generálem a mladým politrukem, jenž prosazuje moderní koncepční řešení společného úkolu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (71)

Zevon odpad!

všechny recenze uživatele

Klasicky komunistický, neosobní a naprosto plochý film. Cíl komunismu - postavit zeď, hlavně mezi lidmi a všechny, co chtějí mimo ni, postřílet. Kdyby ten režim z padesátých let nepolevil, Orwell se svým rokem 1984 by byl jen slabý odvar. Skvělá plejáda zprofanovaných herců, nelidské, studené prostředí vymytých zelených mozků, nevím, tohle snad není ani výstraha budoucím generacím, jen ubohost. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Socialistická brutka s celou řadou paradoxů. Děj filmu pojednává o našem poválečném letectvu v padesátých létech. Imperialisté v čele s USA vysílají nad naše území balony s letáky a taky provokatéry na proudových stíhačkách ze Západního Německa. Naši hoši by jim rádi natrhli prdel, ale jelikož mají pouze vrtulové stíhačky, nemají šanci Amíky dohodnit. To se ale brzy změní protože bratrský SSSR nám dá k dispozici své nejlepší proudové stihače Mig - 15. Od této chvíle maj naši sokoli v ruce mocnou zbraň a provokatérům z USAF to dají brzo vyžrat... Ve filmu se dočkáme i pár leteckých soubojů mezi našimi ochraniteli železné opony a Amíky. Celé je to dost srandovní a stojí to rozhodně za vidění. Amíky reprezentují L29 Delfíny - samozřejmě s markingem USAF :-)) Jiří Bednář si jen 5 let po skvělých Nebeských jezdcích (coby zadní střelec Hezounek Wellingtonu 311. Bomb. squdr. RAF) střihl zde pro změnu roli socialistického důstojník a to rovnou - politruka. No nějak se asi ta špína z nošení britského battledresu asi musela před soudruhy smejt.... Bednář snímek jakoby retrospektivně vypráví, vrací se ve vzpomínkách zpět a padesátá léta - ten největší humus a hnůj, naší největší hanbu - nazývá ,, krásná léta padesátá" !!!! ------- 2 hvězdy za ty bitky krásných patnáctek s amíkama (Delfínama) , to už se asi jinde neuvidí :-) a za tu srandu . Dodejme - naštěstí ** ()

Reklama

ghatos odpad!

všechny recenze uživatele

Vysoká hra patriotů :) . Jako já mám následovaných hodně komunistických filmů, ale tohle je hodně špatné i v rámci tohoto ranku. Martin Růžek jako pořádné padesátkové lampasácké hovádko (nic proti němu, role jako role) a jeho pravá ruka pohádkový mladý politruk (takového kokota těžko pohledat - zlatý Tronda). Uf, hodně tvrdý matroš! Krásná, ale rozporuplná padesátá léta - hláška fatální, totální a naprosto sebevýsměšná. 13%. ()

Prubner 

všechny recenze uživatele

No nevím, ale natočit film o pilotech, v němž nejsou skoro žádné letecké scény, je trochu zvláštní. Mnohem víc mě ale popuzoval hlavní "kladný" hrdina, který snaživě perzekuuje piloty kvůli jejich náboženskému přesvědčení a jiným neškodným prohřeškům. Takový hrdina snad mohl být sympatický skutečně jen skalním komunistům-normalizátorům. ()

farmnf 

všechny recenze uživatele

Zupácký generál Růžek přijímá do útvaru nemastného neslaného blba Bednáře, Nebeského jezdce. Je ve funkci politruka, což je u letectva to nejdůležitější. Tento idiot vedený fanatickou pitomou gumou neustále do filmu vynáší své blbé monology, což film činí ještě stupidnější než bylo plánováno. Bojuje například proti majoru Zemanovi, tedy pilotu Pilařovi, který se zabývá barokem, což je komoušům nápadné (kde vzít baroko než v kostele??). Imperialisté strojí plány a letka čeká na migy. Do toho zdrhne Krampol do Německa-ale nezdrhne, on je tak pitomý, že tam přistane a Amíci ho vrátěj! Jediný normální je v této otřesné komunistické militantní sračce Josef Beyvl jako polír a za něj 1 *. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (16)

  • Hned v úvodních minutách filmu se objeví záběr na autobus Škoda 706 RTO. Z něho podle filmového komentáře vystupuje kapitán dne 18. dubna 1951. Tento typ autobusu se však vyráběl až od roku 1958. (Mr.Hudson)
  • Letoun, s nímž se pokouší ulétnout přes státní hranici Bohumil Řepa, je stroj Zlín Z-26 Trenér (imatrikulace OK-MGU). Vyráběn byl v letech 1949–1951 v počtu 163 kusů. (Robbi)
  • Ve scéně vrácení poručíka Zdeňka Netopila (Jiří Krampol) na státní hranici vidíme obrácené označení států na hraničním kameni. „ČS“ má správně být ze strany naší a „DB“ ze strany tehdejší NSR. Ve filmu to je obráceně. Také sloupek se znakem NSR, který je před hraničním kamenem, tedy na území ČSSR, je umístěn špatně. Sloupek má být umístěn na území tehdejší NSR. (JSy)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno