Režie:
Charlie ChaplinHrají:
Charlie Chaplin, Edna Purviance, Lloyd Bacon, Eric Campbell, Albert Austin, Charlotte Mineau, Leo WhiteObsahy(2)
Charlie, ktorý pracuje ako požiarnik, je zaľúbený do dievčaťa. ktoré jej otec však už prisľúbil jednému z jeho kolegov ako odmenu za to, že v rámci príprav poistného podvodu nechá zhorieť jeho dom. Omylom však zapáli svoj dom a jeho dcéra sa z neho nemôže dostať von. Nápadníci tak môžu ukázať, ako veľmi ju milujú a čo všetko sú ochotní pre ňu obetovať. (STV)
(více)Recenze (28)
Televízny, ani nie 10 minútový, zostrih obsahuje to, na čom sa diváci najviac zabávajú: smršť smiešnych kopancov, pádov a úderov. Zápletka s falošnou poistnou udalosťou vypadla, resp. bola zredukovaná na nezrozumiteľné minimum. Po rokoch som videl celú, takmer polhodinovú verziu. Stále je možno povedať, že ide o kopancovú show, no aké také miesto tam má i dej a reflexia potrebnosti a skutočnej akčnosti požiarnikov. Hodnotenie však ostáva rovnaké, pretože tieto zložky zanikajú v niečom, čo mi nikdy príliš vtipné nepripadalo. To jest: nakopať niekomu poriadne riť. Domodra kohosi skopať, poškodiť kostrč, obriať mu hlavu vriacou polievkou a ešte sa na tom rehotať do popuku. ()
Velice nadprůměrná chaplinka, která kromě neuvěřitelně rozvrstvené galerie všemožných surovostí, brutalit, neurvalostí (přes 20 kopanců asi do třech zadků, zašlapování hlavy do kbelíku s vodou, rány hasičskou sekerou na všechny strany) nabízí i neobvykle prokreslený příběh a postavový konflikt. Ono by to bylo zajímavé i jako dokument o americkém hasičstvu desátých let, ale Chaplin z toho dělá stále víc jak slušnou zábavu. ()
Skvělá Chaplinovka, dostatečně akční s velmi zajímavým vyústěním. Velké množství kopanců do zadku, pádů a humoru. I po těch letech radost koukat. ()
Podobnost se současnými požárníky čistě náhodná ...? ()
Můj názor je, že to mohlo být o něco kratší. Kopanců do zadní části těla bylo hodně, úsměvných scén dostatek, konec zdařilý, takže pouze skrz tu stopáž 3*. ()
Možná je to tím, že když divák ochutná pozdní Chaplinova díla, přijdou mu ta starší tak nějak pytlká. Na druhou stranu, kdyř člověk ví, že nemůže očekávat ždáné hlubší poselství, ale "jen" legraci, dá se u filmu solidně pobavit. Na Chaplinovo filmech se mi líbí, že téměř v každém je něco originálního, co jinde není. Zde třeba balancování s talíři, či couvání s koni. Jinak je však film zastíněn pozdější tvorbou. ()
„Drobný človíček pronásledovaný obrem vzbuzuje vždycky sympatie" To bylo Chaplinovo motto v začátcích kariéry. Zde je to jasně vidět na konfliktu s hromotluckým velitelem hasičského sboru. Film se většinu času pohybuje v klasických mantinelech grotesky s pády a kopanci. Pro Chaplina jsou to stále začátky jeho slibně se rozvíjející kariéry. Už zde se ale objevje jeho tradiční motiv lásky k dívce svého srdce. Hasičské zásahové vozidlo z roku 1916 je opravdu stylové. Jo tenkrát ještě hasiči zachraňovali lidi při požárech. Dnes už je to spíš o stříhání plechů při autonehodách. ()
Tolik nakopaných zadnic a rozlitých polévek jsem snad ještě v žádném filmu neviděl.... :-) Film má úroveň, to se musí nechat..... ()
Najviac ma na filme zaujali kaskadérske kúsky, napríklad lozenie po dome pôsobí veľmi autenticky a o Chaplina sa aj bojíte. Čo sa týka humoru, tak prevládajú kopance do mnohých zadníc a po takom treťom je to už stereotypné a málo vtipné. Zápletka je vymyslená dobre, ale v rámci nemého filmu ju možno ani nezaregistrujete a budete vnímať filmpredovšetkým ako súbor tu viac, tu menej vydarených gagov. ()
Zajímalo by mě, jestli byly během promítání v roce 1916 zároveň pouštěny i ty zvuky, které provázely mnou viděnou verzi filmu. Neustálé pokřikování "fire, fire, fire", praskot hořícího ohně a podobné zvuky mě docela rušily. Jinak to celé bylo trošku slabší, než je tomu u Chaplina běžné. Ale přesto jsem se dobře bavil :) 8/10 ()
Aj keď som veľký ctiteľ Charlieho Chaplina, pri opätovnom sledovaní jednej z jeho prvých grotesiek som sa iba párkrát usmial. Tie začiatky pred 107 rokmi sú poznať. Ale bez nich by nebol Chaplin, ktorého najlepšie filmy pretrvávajú až do dnešných časov> ()
CHAPLINA považujem za najvýraznejšiu kinematografickú osobnosť 20. storočia, a tak by teda nebolo od veci, dať si jeho kratšie veci, už keď je taká možnosť... Vidieť ho, ako extra nešikovného hasiča na požiarnej stanici, ktorý až také NEMEHLO v skutočnosti nie je, pretože dokáže zachrániť jeden ľudský život opačnému pohlaviu, po ktorom pasie, je vskutku niečo naprosto fascinujúce. Mám taktiež vo veľkej obľube, keď majster aj sám režíruje, a tak má dokonalý prehľad na pľaci. Týchto krátkych filmov nakrútil kvantum, tento nehodnotím, ako najlepší z nich, nemá k tomu síce ďaleko, ale taktiež sa mi zdá, že to postupne stráca švih. Stále sa jedná o vysoký nadštandard. ()
Chaplin je prostě mimický a pohybový machr a tady své schopnosti rozjíždí na plný koule, viz. např. koketní flirtující pohledy na Ednu Purviance, či jeho takřka vítězný taneček v patře. Samozřejmě nechybí spousta klasických gagů - kopance, pády, a překvapivě rány sekerou do nohou a hlavy - točit to dneska a trochu realističtěji, asi by z toho bylo dobré gore. A k tomu vždy perfektní Eric Campbell u něhož v každé chaplinovce vždy jako první kontroluju jeho úpravu vousů, tady to bylo teda dost dobrý. ()
Zatím nejslabší Chaplinův kraťas. Povedenej byl začátek, pak to přestalo bejt zajímavý a zábavný. ()
Charlie v plnej hasičskej poľnej, kde nechýbajú drzé gagy a záver, ktorý ešte stále nepredpovedal Chaplinovo vrcholné obdobie. ()
Vzhledem k tomu, že se v Chaplinově tvorbě pohybuju tak nějak pozpátku, jsem zvyklá na jeho perfektní Moderní dobu a Diktátora, které nesly nějaké poselství a spoustu zábavy. Tady se o poselství mluvit nedá, ale na druhou stranu jsem ráda, že i když se Charlie zaměřil převážně na humor a kopance, dokázal tam vtěsnat i nějaký příběh. Jeho pozdější filmy mi sice připadaly vtipnější, ale stále je to mnohem mnohem víc, než v těch ostatních rádoby komediích, proto pod 4* jít prostě nemůžu :) ()
Charlie vyměnil buřinku za hasičskou čepici a předvedl nezapomenutelné kousky, které spolehlivě pobaví, i když léta už tomu všemu ubrala na grádech. Ale takový je osud všech filmů. To však nic nemění na jejich kouzlu. ()
Upraveno v říjnu 2019. Požárník je přehlídkou a kláním zuřivě rozverných cirkusových klaunů. Akrobacie, hašteření, závod pohybu s časem a rozdivočelá škodolibost jsou hlavními prostředky estrádních výbuchů smíchu. Vedle nevyzpytatelného člena hasičského sboru a kočího hasícího stroje Charlieho upoutá také jeho romantické okouzlení v těle mladé dívky (Edna Purviance), přísný a z dívčina půvabu natěšený přednosta požárníků (Eric Campbell), vypočítavý otec dívky (Lloyd Bacon), nešťastná oběť připravenosti hasičského sboru (Leo White), či hasič s nejhašteřivějším vztahem k Charliemu (Albert Austin). Chaplin hasičem je rozverně klaunskou úlitbou, dotknout se musela požárníků Spokojených států amerických a nejzářivější předností je zde choreografie zběsilosti. ()
Klasická přehlídka pádů, nemotorností a kopanců, kterých je tentokrát mnohem víc, než obvykle. Ale jen v první polovině. Ta druhá už rozjede hlavní zápletku, která dokáže být i správně dramatická a zahrát na city - a přitom je stále elegantní a velice zábavná. Jeden z nejlepších krátkometrážních Chaplinových filmů. I po více než sto letech je to prostě radost sledovat. ()
Chaplin mě dostane vždy! ()
Reklama