Režie:
Bill CondonScénář:
Bill CondonKamera:
Stephen M. KatzHudba:
Carter BurwellHrají:
Ian McKellen, Brendan Fraser, Lynn Redgrave, Lolita Davidovich, David Dukes, Kevin J. O'Connor, Jack Plotnick, Rosalind Ayres, Jack Betts, Todd Babcock (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Poslední týdny Frankensteinova otce, režiséra Jamese Whalea. Nemocný Whale žije osaměle se svojí hospodyní Hannou a při pokusech malovat bezmocně sleduje, jak ho se zdravím opouští i jeho umělecká tvořivost. Potřebný vzruch do posledních týdnů jeho života přináší mladý zahradník Clayton Boone, který zprvu netuší nic o starcově filmové minulosti ani o jeho sexuální orientaci. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (140)
Čím blíže jsou Bohové a Monstra svému konci, tím lépe se na ně dívá, a tím více mne jednotlivé scény dostávaly. Snímek je spíše konverzačním dramatem, než jakýmkoli jiným - vzpoměl jsem si třeba na Interview. Režisér tu sice neoperuje jen s jednou kulisou a vše se tváří více rozvinutě, jenže všechny důležité scény a dějová linka příběhu, ve které se "něco děje" jsou divákovi servírovány v malířském ateliéru pana Whalea. To znamená v jediné místnosti a mezi čtyřma očima. A když si spolu Fraser a McKellen povídají, to je panečku pokoukání! Jedna z nejcharismatičtějších anglických filmových legend spolu se spíše komediálním hercem - o to více Fraserův výkon překvapí. Musím podotknout, že ihned po dokoukání jsem si sehnal Frankensteinovu nevěstu, už se na ten film velice těším. A jsem nesmírně rád, že jsem měl možnost zahlédnout kus ze života Jamese Whaela. Ad. scéna v bazénu: tak zdařile mixují fakta a fikci už jen knihy. ()
Komu se líbí film Ed Wood, asi docení i tentno snímek. Oba jsou o excentrických režisérech převážně fantastických filmů s problematickým osobním životem, přičemž James Whale má na rozdíl od Wooda na kontě i nějaké ty kvalitní záležitosti. Film je vlastně dosti strohý, scénář mohl být klidně i podkladem pro kvalitní divadelní hru, protože se spoléhá především na výkony dvou hlavních představitelů. Ti jsou zde herecky mírně nevyrovnaní, protože Fraser na McKellena prostě nemá, ale není to takový rozdíl, který by rušil. Naopak potěší vidět tohoto herce i v něčem jiném, než v připitomělých komediích. Kromě scénáře, a harců potěší i povedený soundtrack. ()
Velice působivý snímek, který (jak jinak) zdobí především výkon Iana McKellena v jedné z nezapomenutelných rolích. Výtečný scénář, který přestože udává celému filmu pomalé temto, dokáže udržet pozornost a vnímat všechny ty báječné pocity, které z tohoto filmu o přátelství, homosexualitě, slávě a zášti jistě budete mít. ()
Ian McKellen v plné síle. Příběh strhujícím způsobem zachycuje sklonek života filmařské legendy Jamese Whala, legendy světového horroru. Z jeho homosexuální orientace nedělá žádné velké "dráma", naopak, odmítá pozlátko laciné senzace a snaží se proniknout do nitra autora monster, která děsí publikum mnoha generací. Monster, která nežijí jen na plátně, ale i v duši svého stvořitele, svého boha. Citlivý pohled do nitra impulzivního muže a zároveň poodhalení jeho základních inspiračních zdrojů. Po všech stránkách výtečná biografie umělce... ()
Ian McKellen podává opravdu úžasný herecký výkon a Brendan Fraser nikterak nezaostává. Ba naopak. Velmi mile překvapil. Dokazuje, že umí víc, než jen střílet mumie. Dále se mi velice líbily frankensteinovské sny a představy Jamese Whalea. K úplné dokonolasti mi chybělo pouze větší porozumění hlavním postavám a jejich činům. K těm 4 hvězdám patří alespoň další 2 cípy z páté ;-) ()
Galerie (6)
Photo © Lions Gate Films
Zajímavosti (8)
- Ve filmu uvidíme pět originálních skic Jamese Whala. (HellFire)
- Závěrečnou scénu, kdy Clay kráčí ulicí jako Frankenstein, navrhl Brendan Fraser. (HellFire)
- Scénář filmu je založen na knize "Frankensteinův otec" od spisovatele Christophera Brama, který se věnuje gay literatuře. (Dementra)
Reklama