Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Od chvíle, kdy Štěpán Šafránek nastoupil do ústavu pro mentálně postižené děti, uplynulo deset let. Ústav byl zrušen a Štěpán se vrací do nemocnice jako lékař u záchranky. Stále žije s pragmatickou lékárnicí Ute. Navíc mu zemřela maminka a musí se postarat o pohřeb i pozůstalost. V dispečinku záchranky slyší sestru Toničku vyprávět o řediteli Sahulákovi, který chtěl skočit z okna, a doma ho vyhledá Kendy, kterého vyhodila manželka. Když se zastaví za Ute, narazí na zrzku Annu a nabídne jí svezení. Majitel prosperujícího autosalonu Karas ho přemlouvá, aby se přihlásil do konkurzu na nového ředitele nemocnice, ale on o tom nechce ani slyšet. Pohádá se s Ute a poté opět narazí na Annu. Napíše pro ni básničku a další den Karasovi řekne, že se rozhodl kandidovat. Dál se schází s Annou. V konkurzu vyhraje a stane se novým ředitelem nemocnice. Začátky nejsou snadné. Navíc přijde o svou novou lásku Aničku, která zahlédla Ute, jak přichází ke Štěpánovi domů s kufrem. Marně ji hledá, v nemocnici se pouze dozví, že otěhotněla a odstěhovala se. Štěpán se odmítne zaplést do podvodných machinací a vrátí se k záchrance. O sedm měsíců později je nahlášen akutní porod... (TV Nova)

(více)

Recenze (376)

castor 

všechny recenze uživatele

Už úvodní titulky ukázaly, o jak moc horší film Klein natočil. V retrospektivách nám připomenul, jak se Štěpán Šafránek pokoušel o romantické básničky v předešlých dílech (krom čtvrtého) pentalogie. A hnedle po nich se dozvídáme o smrti dobrosrdečné maminky a už jen kondolence směřované k hlavnímu představiteli jsou hloupé a nikterak vtipné. V prvních třech dílech jsme byli atakováni chytrým humorem, nadsázkou, nástrahami prvních, druhých.. lásek, vysokoškolských studií, života.. Ale pak roku devadesátého třetího laťka podstatně klesla a nyní chybí silný příběh, dialogy jsou nucené, neuhlazené, všechno jsme už jednou někde viděli a slyšeli. Jen poetické namlouvání má svoje kouzlo. Matásek a věčný poeta Kříž jsou příjemní, ale už to není přece jen ono, Brodská odvádí standard, Hrubešová je úžasná, Vaculík předvádí dokola stále stejně hloupou variaci, Badinková svůj překrásný úsměv, Kocurová prsa, Sklenaříková nic.. A další postavy jsou jen trapnými figurkami a ději příliš neprospívají. Právě děj je utahaný, nemá rytmus. Jediné, co zajisté potěší je hudba PANA Jaroslava Uhlíře. ()

Radiq 

všechny recenze uživatele

Jojo, je to tak. Tohle už fakt je děs a nuda. Pavel Kříž už nemůže těžit ze své nevinné tvářičky a neustály vytahování starejch postav z předchozích dílů smrdí zoufalstvím. Moc humoru se tady nenajde, básnicky to už taky nemá tu atmosféru, seč se snaží napodobit to stejným způsobem, jak dřív (novej objekt na balení, nájezdy kamerou na obličej Posedlé za poslechu básně atd.). No, né že bych byl uplně znuděnej, ale nic jinyho v TV zrovna nebylo. A tož aspoň vim, o čem to je a to je tak všechno... ()

Reklama

MM11 

všechny recenze uživatele

Básnické obeznámení s novým režimem jsme nakousli už minulým dílem, tak co zde? Musíme si uvědomit, že tenhle, po všech stránkách jen standartně natočený, film mohl dopadnout mnohem hůře. Nechat postavy zestárnout a změnit aranžmá je pokaždé tak trochu nebezpečným hazardem. Víceméně se to potvrdilo i v tomto případě - kamera je prostě "divná", postavy některých pardálů jsou na kuchyňský nůž do zátylku (Leoš Mareš či otravný čínský hybrid, jenž měl nahradit Mirečka) a to se jen letmo zmiňuji o rozjásané propagaci některých výrobků, jež (nevím jak Vám) mi chuť návštěvy jejich obchodů dosti zablokovali. Z tohoto pohledu vypadá jako čtyři velké číslo. Vycházím však z dobrých původních postav, nicotné konkurenci v oné době a atmosféře, kterou Klein i přes nové aranžmá do básníků přesto propašoval. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Jsem znechucen. I oproti průměrnému čtvrtému díl je toto nesmírný úpadek. Jakoby Klein zapomněl režírovat. Jinde dobří herci, zde obyčejně odříkávají nevtipný text. Věrohodnosti nepomáhá ani nasazení neherců jako Mareše, nebo toho číňana, kteří svoje party odříkávají, jako děti, když ve škole špatně recitují básničky. Ani nechápu, že mohl klein přistoupit na zfilmování tak fádního scénáře. Scénky jsou na sebe tak nějak nalepené a moc spolu nedrží. A ona skrytá reklama je vrchol nevkusu. Fuj. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Všechno nejlepší, Kovando !!" - "Šafránek, pane profesore !!" ;) Ale jo, Štěpánku, měj se hezky a už se hlavně nevracej !! Kdyby si tu senilní Somrovu etudu, mimochodem variovat jeden vtip pár vteřin po sobě hned po titulcích a pak jej opakovat stále dokola, to už mluví za vše, a když to ještě navíc bohužel kompletně působí jako upocený křečovitý a dokonale bezinvenční recyklát předchozích básnických filmů, střihnul Pecháček s Kleinem, z recese bych jim na cestu tou porevoluční žumpou ještě hvězdu přihodil.. Ale takhle mám aspoň čisté svědomí, na rozdíl od pánů tvůrců.. Jak básníci neztrácejí naději tak vlastně platí jen za snímek funkční pouze v rovině nostalgie, kdy diváka láká zjistit, jak se vlastně žije jejich hrdinům, jejich starým známým.. Jinak by se totiž jednalo o záležitost naprosto opodstatnitelně nesledovatelnou.. Jediný řemeslný klad snad lze vzdáleně spatřovat v hudebním motivu, když tam místo Rytíře šoupli Jardu Uhlíře.. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (19)

  • Film navštívilo v kinech 409 488 diváků a vydělal 36 643 102 Kč. (Pumiiix)
  • Pri natáčaní milostnej scény sa Michaela Badinková (Veverka) veľmi hanbila, nakoľko to bola jej prvá milostná scéna v živote, a preto jej režisér povolil, že nemusí byť úplne nahá, ale iba v spodnej bielizni. (Raccoon.city)
  • Vo filme si malú rolu zahral aj hlavný produkčný Miloslav Šmídmajer, a to muža, ktorý si príde do lekárne pre Panadol. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno