Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Výpravná historická podívaná, která se podobně jako Želary odehrává během 2. světové války, vypráví dramatický příběh matky a posléze její dcery. Krev zmizelého začíná po vypuknutí 2. světové války milostným pří-během baltského šlechtice Arna von Lieven (Václav Jiráček) a Češky Helgy (Vilma Cibulková). Arno utíká před sovětskou hrozbou do finské války. V jednom z bojů je raněn a převezen do německého lazaretu, kde mu Helga zachrání život. Prožívají vášnivou lásku, ale Arno je povolán zpět do válečné hrůzy Z krátkého vztahu se Helze narodí dcera Dorli (Ester Geislerová). Právě dítě se pro Helgu stává jediným smyslem života. Musí svou dceru ochránit a pokusit se přežít navzdory všem útrapám složité doby... Děj Krve zmizelého je rozvržen do čtyř ročních dob, které jsou pozadím pro strhující dramatický příběh, odehrávající se v divoké přírodě moravských hor, ale také v exotickém belgickém Kongu. Režisér Milan Cieslar barvitě a citlivě vypraví příběh žen ve vyhrocené historické situaci. Svým způsobem navazuje na svůj předcházející film Pramen života (2000), ke kterému také napsal scénář Vladimír Körner a který byl s úspěchem uveden na Berlinale 2000 a získal hlavní ceny na mezinárodních filmových festivalech Troja, Laon, Gottbus, Rimouski, Chemnitz. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (126)

fantoci 

všechny recenze uživatele

Snímek, jehož děj začíná těsně před druhou světovou válkou, pokračuje během války a končí někdy v šedesátých letech. Sledujeme příběh matky, která naváže vztah s německým důstojníkem a později i její dcery. U tohoto filmu oceňuji výpravu. Se zvukem to bylot horší. Mnohdy jsem postavám vůbec nerozuměl, co říkají. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Vynikající film, který podle mě sice zpracovává trochu víc témat, než bylo záhodno (a ke konci už jsou události spíše naznačené, než odvyprávěné), ale určitě patří k tomu nejzajímavějšímu, co se u nás v poslední době objevilo. Tandem Cieslar – Körner je vyzkoušené a dobře fungující spojení, a protože vyjmenovávat někoho z téhle silné herecké sestavy mi přijde skoro zbytečné, zmíním se jen, že takovouhle čistokrevnou svini, jakou předvádí Igor Bareš, už jsem dlouho neviděl. ()

Reklama

Jacek 

všechny recenze uživatele

Ambiciózní záměr předně trpí jakousi negativní schematičností. Körnerův pesimismus absurdně graduje a špatně a ještě hůř je „úplně všechno“, svět se mění v bažinu utrpení a lidé v přežívající trosky. Toho je určitě příliš. Cieslar se Körnerovu bolestivost snaží na jednu stranu opřít o technicky nedůvěryhodný „drsný realismus“ (slabost má pro mrtvá těla) a na druhou stranu vyvážit jistou deklamativností a romantičností. Nechtěně ale dosahuje absurdního ladění – nedůvěryhodná tragičnost čvachtá v nadbytečné telenovelistické zasněnosti (opravdu výborné jsou především „lyrické“ pasáže s incestním podtextem). I toho je příliš. Výsledek tak je skutečně bolavý – ale dle všeho jinak, než bylo zamýšleno. Netřeba našlapovat po špičkách a pokrytecky chválit nevydařené dílo jen pro autorskou velikost jednoho z tvůrců. Toto není dobrý film. ()

Zemi11 

všechny recenze uživatele

Nepřehledné jako účetnictví v podání paní inženýrky Beranové. Rychlý spád dělá z filmu frašku. Ani svižně plynoucí Přešlapy nemají takové nesmyslně rychlé tempo. Cieslar by měl vzpomenout na klišé, které by ho naučilo, že někdy je méně více. Ze seriálu film neuděláš. Každý si přeci rád dopřeje 10 žvýkaček, které si vychutná, ale nikdy si nenarve celý balíček do huby naráz...Téma druhá světová však obecně vzato, ať už jakkoli trapně zfilmováno, nikdy nemůže být hodnoceno jako nezajímavé. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Velmi slusny depresivny film o pohnutych osudoch ludi behom II. Svetovej vojny. Scenar slape na tunajsie pomery maximalne kvalitne, rezia Milana Cieslara je taktiez na urovni, k tomu sice nepresvedcive herecke vykony, ale to mi nevadilo, lebo scenar bol trochu kvalitny. Milujem depresivne filmy .... Requiem za sen, Kladivo na carodejnice ..... 50 % ()

Galerie (21)

Zajímavosti (8)

  • Natáčení probíhalo v Kryštofově údolí a na nádraží Hodkovice nad Mohelkou. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)
  • Malá Dorli (Lucie Šteflová) má kudrnaté vlasy, ale dospělá Dorli (Ester Geislerová) rovné. (ČSFD)
  • Jedna ze scén, kdy už je Dorli (Ester Geislerová) dospělá, se odehrává i v bazilice Navštívení Panny Marie v Hejnicích (scéna, kdy přijde vyšetřovatel Dorli zatknout). (TomTre)

Reklama

Reklama