poster

Jatka č. 5

  • anglický

    Slaughterhouse-Five

Komedie / Sci-Fi / Drama / Válečný / Fantasy

USA, 1972, 99 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kiddo
    **

    Ze svých nikoli vyčerpávajících zkušeností s Vonnegutem mohu říct jistě dvě věci: 1) příběh a postavy mu opravdu nejdou a 2) intelektuální koncept a poselství je u něj nad vše ostatní. Že se automatickým (a nezbytným) překopírováním struktury románu ztrácí jakákoli šance na identifikaci s protagonistou, s tím se smířit dokážu, že se ale nenahrazením autorského komentáře (který jako jediný skutečně chápe; Billy je pasivní antihrdina, který do posledních chvil neprohlédne) a výrazným potlačením tralfamadorské linie ztrácí podstata toho, o čem Jatka č.5 skutečně jsou, to už je dost na přesdržku. Že je Billy „unstuck in time“ tu prostě nemá objektivní důvod, a roztříštění dějové linie se tak jeví jen jako zbytečná hra. Úspěšné zfilmování nezfilmovatelného se nekoná.(12.1.2010)

  • pepo
    ***

    Ambiciózny fail režiséra dokonalých peciek ako Podraz alebo Butch Cassidyho a Sundace Kid. Má to super námet, peknú kameru ( Ondříček), efetekný strih, zopár výborných scén ale niečo sa muselo stratiť v preklade resp. adaptovaní knihy pretože úplne tomu chýba nejaký drive, je to občas úplný bizar, takmer všetky postavy sú úplne nesympatické a koniec je už úplné WTF 6/10 ale skutočnosť, že som na tom trikrát zaspal dáva tušiť, že fanúšikom Jarmusha alebo Kusturicu by sa to teoreticky mohlo páčiť(8.4.2015)

  • Karlos80
    ***

    Komentář může obsahovat spoilery: Celkem expresivní film, kde tou hlavní postavou je vlastně američan, který v roce 1945 zažil bombardování Drážďan a který se nemohl zbavit vzpomínky na toto nesmyslné a zničené město. I jeho soukromý a současný všední život je poznamenán válkou, tentokrát ale tou ve Vietnamu. Zatímco jeho ambiciózní žena snila o jeho velké kariéře, on se utíká do svého vysněného světa na imaginární planetu Trafalmador. Zajímavost na konec : Tento film byl v roce 1972 na MFF Cannes odměněn zvláštní cenou poroty jakožto brilantní satira na typicky americkou neotřesitelnou víru v úspěch. Knižní předlohu jsem sice nečetl, tak nevím o co jsem přišel, ale z filmem jsem byl jakžatkž spokojen a v některých jeho částech mě celkem i zaujal.(20.8.2006)

  • Mylouch
    ***

    Prostor pro střízlivě přesvědčivého M.Sackse. Výsledek téměř nutně trochu zaostává za plasticitou předlohy, čemuž přispívá mj. trochu samoúčelně působící rytmus časových střihů. Přínosem výslednému vizuálnímu stylu je Ondříčkův vklad, včetně složené pocty do mlžného oparu zahaleným pražským scéneriím (nábřeží, věže, mosty, Strahov, orlice Goethe institutu i holešovická jatka), téměř výhradně zastupujícím válečné Drážďany, jejichž bombardování autor námětu Vonnegut sám zažil a opakovaně se ve své tvorbě k tomuto tématu vracel. Nadčasová Bachova hudba, symbolizující stejně dobře vesmír, lásku, víru, osud i nesmrtelnost, tentokrát v přednesu G.Goulda, zdůrazňuje rovinu křesťanské symboliky příběhu.(16.4.2012)

  • MrCreosote
    ***

    Pauzu mezi mezi dvěma majstrštyky si George Roy Hill vyplnil touto adaptací a za sebe musím říct, že se poněkud seknul, protože se zde zvlášť ke konci plácá páté přes deváté a člověk neví, co má jaký význam a proč se jednotlivé scény vyskytují tam, kde se vyskytují. Některé knihy se zkrátka na plátno přenést nedají.(2.6.2009)

  • - Autor knižnej predlohy Kurt Vonnegut jr. bol v 2 sv. vojne zajatcom. Bol zajatý v bitke pri Ardenách ako zved 106. pešej divízie 22. decembra 1944. Tieto svoje skúsenosti zúročil v opisovaní zajateckých útrap Billyho Pilgrima. (Smok)

  • - Súkromné lietadlo, použité vo filme, patrilo spoločnosti 3M. (Smok)

  • - Scény, které se odehrávají v Drážďanech, se natáčely v Praze na Hradčanech a v již zaniklé části Mostu. Zbytek filmu byl nafilmován v Minnesotě. (SeanBean)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace