Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celým jménem se jmenuje Marion Cobretti, ale nemá rád své dívčí křestní jméno, a tak si nechá přáteli i nepřáteli říkat Cobra, což zní přece jen ostřeji a víc chlapsky. Hned v úvodní scéně také předvede, co to v jeho případě znamená být chlap a jakým způsobem léčí chorobu zvanou zločin, když chladnokrevně, téměř rutinně, odpráskne pobudu terorizujícího předměstskou samoobsluhu. Je stejně krutý jako zločin, proti kterému bojuje, což je mu sice nadřízenými vytýkáno, leč není mu v tom bráněno. A právě Cobra dostane za úkol chránit důležitou svědkyni, modelku Ingrid, která jen zázrakem unikla smrti při řádění bandy vedené vrahem přezdívaným "Noční řezník". Sotva převezme úkol, už má plné ruce práce, aby Ingrid zachránil před dalšími útoky gangu zabijáků. A když nepomůže ani to, že ji ukryje na zcela neznámém místě, je jisté, že zrádce je někde velmi blízko a nejspíše také vlastní služební odznak. Zatímco se k jeho skrýši blíží desítky motocyklů se svými smrtonosnými jezdci, Cobra nabíjí zbraně, připravuje granáty a chystá se k nejtěžší bitvě svého života. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (472)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„I don´t deal with psychos. I put ´em away.“ Plány fašizoidních sekýrníků zhatí, náš Marion Kobrovatý aneb "imperialistický" akční škvár, jenž si Stallone ušil poněkud horkou jehlou na svou oblíbenou míru. V rámci promo akce tam zakomponoval i své dočasné švédské řezivo s nulovým hereckým talentem a jako chodící reklama na produkty Solo Sušice nastavil prostřednictvím svých zrcadlových brýlí zrcadlo smrti bandě psychopatických drvoštěpů. Škoda, že si Sly nedával ty sirky do úst naopak - mohl by pak doma pouhým plivnutím zažehnout oheň v krbu.. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Další z mnoha akčních Béček se Stallonem v hlavní roli. Je to sice poněkud hloupý, ale je tam dost akce a nedá se tomu upřít taková skoro až terminátorovská atmosféra. Nicméně ty filmy, kde si Stallone sám napsal scénáře, jsou obvykle dost přitažený za vlasy. Myslim si, že mu měl ty scénáře někdo trochu proškrtat a zcenzurovat. Když vypnu mozek, je to na 3 hvězdy. ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Vše vyzradí úvodní vloupačka hypermarketu – expresionisticky prodlužující se stíny (Stallone vně záběr), Kulešův efekt (ikona lebky se zkříženými hnáty hozená do juxtapozice s nevinnými záběry civilů), zvuky/hudba (ocelově syntetický, skyňeťácký zvuky vytažený z knihoven drží v mixu obrys s hudebním pojetím elektrických kytar a kláves Roberta Teppera). Přitom kvalitní akční film je něco zcela výjimečného, na rozdíl od ostatních žánrů, které se hromadí v obrovských nánosech a zamořují archivy. Specifičnost akčního filmu spočívá v nárocích, které klade na filmařský štáb. Vyžaduje jak precizní zvládnutí narativu (příběhu, postav – filmového vypravěčství), tak stylu (kamera, střih - filmového jazyka). Většina režisérů zvládá buď jedno, nebo druhé, oboje zcela výjimečně. Ztotožníme-li styl se sexem a narativ s flirtováním, pomůže nám to pochopit základní úskalí a limity. O Tim Burtonovi či Woody Allenovi je dobře známo, že akci neumějí – a vskutku, představa souložícího Woody Allena, jehož tělo sebou zmítá po Mie Farrow či Dianě Keaton, jako by patřilo nějakému plazovi z Galapág, není nereálná, zajisté však odpudivá. Pak tu máme Hyacinty, Erose a Narcise z řad Filipa Renče nebo Davida LaChapelle, kteří akci rozumí, ale o to chudší je jejich slovní repertoár, ipso facto příběh. Chovají se neomaleně, a přitom z nich vyzařuje jistá dávka šarmu a sofistikovanosti. Jsou typem mužů, kteří nosí košile s vyšitým monogramem, hedvábné kapesníčky a alespoň jednou za týdně si nechávají přeleštit boty a přistřihnout vlasy. Jejich vzorná životospráva je vzorem naší mládeži. Jen hrstka režisérů ovšem dokáže během sexuální ekvilibristiky šeptat partnerce do ouška svítáníčka. Kolemjdoucí cizinče, jakživ nepodceňuj akční filmy, jsou tou nejlepší vizitkou každého režiséra, dokládajíc, že rozumí jak stylu, tak vyprávění. Najít takovouto osobnost mezi všemi těmi tvůrci, jejichž nasazení, um a city jsou pouze polovičaté a kterými se to v naší společnosti v posledních letech jen hemží, není ani tak jako hledat jehlu v kupce sena, ale spíše se podobá hledání teplého, citlivého těla mezi všemi těmi studenými mrtvolami v centrální pražské márnici. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Typický akční film 80. let, brutální, jednoduchý, chvílemi až stupidní děj, v kterém jde jen o to, kdo s koho, Stallone je ve formě a likviduje jako osamělý policista chránící krásnou ženu (ach bože, to krásné kýčovité klišé) bandu úchylných zabijáků v čele s Brianem Thompsonem, finální Jánošíkovská smrt výše zmíněného je třešničkou na dortu téhle bezduché řežby ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Typický akční film 80. let - hudba, atmosféra...Role jako stvořená pro Stallona! Moc toho nenamluví, ale porvat se umí dokonale! Děj je zajímavý, skvělá scéna v nemocnici - gradace, když vrah proráží nožem dveře a Kobra ještě není na blízku! Rozhodně jeden z nejlepších filmů od Slye. -----taková drobná chybička: v jedné ze závěrečných scén v huti se Kobra (Sly) skrývá za rohem a blíží se k němu jeden ze zabijáků. Cobretti otočí kohoutem na trubce doprava a zabijáka sežehne plamen. Ale kdyby otočil doprava, tak by přívod hořlaviny zavřel! ()

Galerie (70)

Zajímavosti (29)

  • Většinu filmu má Marion (Sylvester Stallone) v ústech sirku a na očích sluneční brýle. Poprvé si brýle sundá v čase 15:25. (žvanimírek)
  • Když Cobretti (Sylvester Stallone) příjde domů, položí pistoli na stůl a poté si sedne na židli a zapne televizi. Poté však zbraň odkládá znovu. (nedvva)
  • Zabijákův nůž byl speciálně pro film navržen designérem Hermanem Schneiderem. (Fenk)

Reklama

Reklama