Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celým jménem se jmenuje Marion Cobretti, ale nemá rád své dívčí křestní jméno, a tak si nechá přáteli i nepřáteli říkat Cobra, což zní přece jen ostřeji a víc chlapsky. Hned v úvodní scéně také předvede, co to v jeho případě znamená být chlap a jakým způsobem léčí chorobu zvanou zločin, když chladnokrevně, téměř rutinně, odpráskne pobudu terorizujícího předměstskou samoobsluhu. Je stejně krutý jako zločin, proti kterému bojuje, což je mu sice nadřízenými vytýkáno, leč není mu v tom bráněno. A právě Cobra dostane za úkol chránit důležitou svědkyni, modelku Ingrid, která jen zázrakem unikla smrti při řádění bandy vedené vrahem přezdívaným "Noční řezník". Sotva převezme úkol, už má plné ruce práce, aby Ingrid zachránil před dalšími útoky gangu zabijáků. A když nepomůže ani to, že ji ukryje na zcela neznámém místě, je jisté, že zrádce je někde velmi blízko a nejspíše také vlastní služební odznak. Zatímco se k jeho skrýši blíží desítky motocyklů se svými smrtonosnými jezdci, Cobra nabíjí zbraně, připravuje granáty a chystá se k nejtěžší bitvě svého života. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Recenze (444)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Příběh o policistovi, který se řídí heslem " humanita nade vše a i zločinci jsou lidi", tak k tomu má tento film daleko.Sly je zde tak ostrej jako snad nikde, nosí sluneční brýle,protože se příběh odehrává v létě. Cucá zápalku v puse protože nekouří. Film ve kterém vidíte přímo mistrovství světa o to kdo bude drsnejší.Je neuvěřitelné co Sly této roli obětoval - dokázal mluvit se sirkou v puse.Mě by zajímalo kolik sirek padlo během nátačení asi méně než mrtvol ve filmu.Jedna z mých nejlepších akčnách klasik z proslulých 80let. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Takovej Rambo v bleděmodrým, tentokrát ale s policejním odznakem a v džungli Los Angeles. Sly si namasíroval ego svým scénářem, ve kterém se pasoval na samozvaného soudce, na "lék" proti zločincům ("Já jsem lék a ty jsi nemoc."......"Tam, kde končí zákon, přicházím já."), poskytl prezentaci herecké nule a své aktuální manželce Brigitte Nielsen, se kterou se těsně po natáčení rozvedl a ve výsledku tak vznikla nebesky stupidní záležitost s až sladce primitivní zápletkou a neskutečně banálními dialogy, kterých naštěstí není mnoho, takže je větší prostor pro akci, zejména pro závěrečné akční vyvrcholení, ve kterém hajzlové na motorkách padají jako kuželky a Sly může ukázat svoje svaly v přiléhavém tričku. Zkrátka osmdesátý léta jako řemen... ()

Reklama

woody 

všechny recenze uživatele

Reagan v Bílém domě a americká kinematografie nacionalisticky zobrazující své hrdiny. Osmdesátými léty ani v nejmenším neopovrhuji. Vzniko spousta výborných filmů - Návrat do budoucnosti. Jednoduché a přece geniální komedie s Johnem Candym, Billem Murrayem, M.J. Foxem. Spousta ultrabéček - Komando, Chuckie a jeho Delta Force, Majkl a jeho emerikn nindža! Ovšem pokud jde o atmosféru prohnilého velkoměsta a jeho násilností, kingem jsou pro mně léta sedmdesátá. To bylo to období disca, politikcé nekorektnosti a brutálních vražd, které se neskrývají v přítmí jako v 60-tých letech, ani nejsou krvavé a komiksově přehnané jako v 80-tých. To Clint střílel padouchy kanónem ráže 44 do hlavy a mučil je šlápnutím na rozřezanou nohu. V té době Charles chodil do metra nebo podchodů a střílel narkomany a pankáče. A Jon s Dustinem se živili jako gigolové... Kobra se ničemu takovému nevyrovná. Atmosféra je zde nulová, záporáci maximálně tak vypadají úchylně a uchylně se smějí a tváří se jak kdybych jim přejel po řiti smirkovým papírem. A nepřipadal vám Marrion trochu zženštile s tou svojí slonovinou pistolkou? ;-) Kdyby alespoň dobře natočili akční scény. Fádní, bez šťávy, zlatej Chuckie a jeho round-haus-kik. Připomínkou starých časů je jen úlisný A. Robinson, který však podle očekávání dostane přes držku. Sylvestrův nejslabší film - Rambo 3 měl alespoň scénu "vrtulník vs. tank" :-) ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Cobra je přesně ten typ typického akčního filmu osmdesátých let. Takové osmdesátky už dneska nikdo nedokáže okopírovat. Tu krutost, brutalitu a realitu v jednom spolu s pefektním hlavním hercem a jeho kopou hlášek prostě nikdo nedokáže vyrovnat. Co naplat, že střih scén je tady jak u idiotů. V prvním záběru vidím zábranu v pořádku, po druhý hoří, po třetí je na křivo a nehoří, počtvrtý je na křivo, hoří a tváří se v pořádku. Střihač asi tenkrát moc hulil, ale nemůžu říct, že to by mě rozčilovalo. Veškeré akční scény byly opravdové, neskutečně kruté a neuvěřitelně husté. Sly je tady za nadboha. Je šíleně nasranej a tváří se maximálně drsně. Nejdřív v krámě pokropí psychopata a pak si kleštěma štípe deset dnů starou pizzu. Do toho dostane případ a nemá člověkovi problém říct "Máš právo mlčet". I takové dokázali bejt postavy, dnešní době už je bohužel jiná, já se ale pořád moc rád vrátím k téhle, aby mi připomnělo, co mě vlastně naučilo mít rád filmy. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Stallone se snaží jak může a docela mu to sekne nejen na plakátu (a také docela povědomém obalu VHSky z půjčoven...), ale i ve filmu. Zápletka je primitivní a celý film je jednoduchý až to zamrzí. Naštěstí je to lehce dohnáno akcí, která aspoň není naprosto tupá a v pár okamžicích vás potěší. Rozhodně ne úplně nejhorší film, který ale může být aspoň v televizi průměrný. ()

Galerie (70)

Zajímavosti (26)

  • Kobrovo auto Mercury použité při natáčení bylo opravdu vlastním autem Sylvestra Stalloneho. (Divočák)
  • Pro bojové scény nechal Stallone vyrobit "pětačtyřicítku Colt " se slonovinovou rukojetí, na níž se nacházela královská kobra a " samopal Jati " se zaměřovacím laserovým paprskem. (Chupacabre)
  • Když Cobretti (Sylvester Stallone) příjde domů, položí pistoli na stůl a poté si sedne na židli a zapne televizi. Poté však zbraň odkládá znovu. (nedvva)

Reklama

Reklama