Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celým jménem se jmenuje Marion Cobretti, ale nemá rád své dívčí křestní jméno, a tak si nechá přáteli i nepřáteli říkat Cobra, což zní přece jen ostřeji a víc chlapsky. Hned v úvodní scéně také předvede, co to v jeho případě znamená být chlap a jakým způsobem léčí chorobu zvanou zločin, když chladnokrevně, téměř rutinně, odpráskne pobudu terorizujícího předměstskou samoobsluhu. Je stejně krutý jako zločin, proti kterému bojuje, což je mu sice nadřízenými vytýkáno, leč není mu v tom bráněno. A právě Cobra dostane za úkol chránit důležitou svědkyni, modelku Ingrid, která jen zázrakem unikla smrti při řádění bandy vedené vrahem přezdívaným "Noční řezník". Sotva převezme úkol, už má plné ruce práce, aby Ingrid zachránil před dalšími útoky gangu zabijáků. A když nepomůže ani to, že ji ukryje na zcela neznámém místě, je jisté, že zrádce je někde velmi blízko a nejspíše také vlastní služební odznak. Zatímco se k jeho skrýši blíží desítky motocyklů se svými smrtonosnými jezdci, Cobra nabíjí zbraně, připravuje granáty a chystá se k nejtěžší bitvě svého života. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (472)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Vše vyzradí úvodní vloupačka hypermarketu – expresionisticky prodlužující se stíny (Stallone vně záběr), Kulešův efekt (ikona lebky se zkříženými hnáty hozená do juxtapozice s nevinnými záběry civilů), zvuky/hudba (ocelově syntetický, skyňeťácký zvuky vytažený z knihoven drží v mixu obrys s hudebním pojetím elektrických kytar a kláves Roberta Teppera). Přitom kvalitní akční film je něco zcela výjimečného, na rozdíl od ostatních žánrů, které se hromadí v obrovských nánosech a zamořují archivy. Specifičnost akčního filmu spočívá v nárocích, které klade na filmařský štáb. Vyžaduje jak precizní zvládnutí narativu (příběhu, postav – filmového vypravěčství), tak stylu (kamera, střih - filmového jazyka). Většina režisérů zvládá buď jedno, nebo druhé, oboje zcela výjimečně. Ztotožníme-li styl se sexem a narativ s flirtováním, pomůže nám to pochopit základní úskalí a limity. O Tim Burtonovi či Woody Allenovi je dobře známo, že akci neumějí – a vskutku, představa souložícího Woody Allena, jehož tělo sebou zmítá po Mie Farrow či Dianě Keaton, jako by patřilo nějakému plazovi z Galapág, není nereálná, zajisté však odpudivá. Pak tu máme Hyacinty, Erose a Narcise z řad Filipa Renče nebo Davida LaChapelle, kteří akci rozumí, ale o to chudší je jejich slovní repertoár, ipso facto příběh. Chovají se neomaleně, a přitom z nich vyzařuje jistá dávka šarmu a sofistikovanosti. Jsou typem mužů, kteří nosí košile s vyšitým monogramem, hedvábné kapesníčky a alespoň jednou za týdně si nechávají přeleštit boty a přistřihnout vlasy. Jejich vzorná životospráva je vzorem naší mládeži. Jen hrstka režisérů ovšem dokáže během sexuální ekvilibristiky šeptat partnerce do ouška svítáníčka. Kolemjdoucí cizinče, jakživ nepodceňuj akční filmy, jsou tou nejlepší vizitkou každého režiséra, dokládajíc, že rozumí jak stylu, tak vyprávění. Najít takovouto osobnost mezi všemi těmi tvůrci, jejichž nasazení, um a city jsou pouze polovičaté a kterými se to v naší společnosti v posledních letech jen hemží, není ani tak jako hledat jehlu v kupce sena, ale spíše se podobá hledání teplého, citlivého těla mezi všemi těmi studenými mrtvolami v centrální pražské márnici. ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Stallone si rok po kultovom druhom Rambovi ešte raz zopakoval spoluprácu s jeho režisérom, presunuli dej do mesta, za záporákov si zvolili dokonca armádu zabijakov a síce vznikol jeden z najbéčkovejších a možno aj právom najzapadnutejších, ale pre mňa aj tak najzábavnejších Stallonových filmov. Film je aj kvôli dĺžke veľmi priamočiary, ale aj tak mi nepríde ako bežná žánrovka. Hlavne prvá polovica ani moc nepripomína klasický akčný film, ale skôr je to taký zaujímavý kriminálny slasher, no bez viditeľných vrážd. Ale aj tak je celá táto časť slušná zábava, Sylvester Stallone je tu správny frajer, ako sa na béčko osemdesiatych rokov patrí a tak je tu plno ikonických momentov, ktoré ho velebia a toto som mal na týchto béčkach vždy veľmi rád. A navyše ani tá kriminálna línia vôbec nie je zlá, ale samozrejme len v rámci žánru, páchatelia sú síce známi, takže tu diváka nemá čo prekvapiť, ale to ich vyčíňanie, ale aj pátranie po nich je celkom atmosférické, občas aj trochu napínavé, ako napríklad celá časť v nemocnici a plusom je aj ten štandardný akčný motív, ochrana svedkyne. A v druhej polovici je už z toho pravá žánrovka, tu sa už zabijaci rozhodnú svedkyňu zabiť a tak sa hlavný hrdina až do konca nezastaví v ich zneškodňovaní. Takže aj po akčnej stránke som celkom spokojný, prvá polovica ponúkne skôr len tie spomínané slasherové momenty, pričom aj toto mi celkom vyhovovalo, no omnoho viac ma bavila samozrejme tá druhá. Film ponúkne až prekvapivo dobrú automobilovú naháňačku, dokonca aj slušný súboj, keď Stallone po odchode z bytu čelí trojici zabijakov, ale hlavne dlhé finále. Síce tomu chýba väčšia nápaditosť, Stallone vlastne len väčšinu času monotónne strieľa zo samopalu, ale na zneškodňovanie motorkárov sa vždy dobre pozerá a je tu toho plno, takže v tejto fáze sa za počet zabitých protivníkov rozhodne hanbiť nemusí. Sadlo mi aj obsadenie, Sylvester Stallone tu nehrá svoju typickú postavu, ale skôr typického akčného hrdinu osemdesiatych rokov a to mi rozhodne vyhovuje, chráni tu Bridgitte Nielsen, ktorá mi síce nikdy nebola moc sympatická, ale v týchto béčkach mi sedela, bavili ma aj všetci výraznejší členovia polície a záporákov prezentuje démonický Brian Thompson. Režijne mi to až na občas podivné zábery kamery tiež nadmieru vyhovuje. Takže ja si nemôžem veľmi sťažovať, na podobných béčkach som vyrastal a nedám na ne dopustiť. A tak je pre mňa Kobra žánrová klasika, jeden z tých lepších Stallonových akčných filmov a raz za čas si to s radosťou pozriem a bavím sa stále rovnako. 76% ()

Reklama

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Typický akční film 80. let, brutální, jednoduchý, chvílemi až stupidní děj, v kterém jde jen o to, kdo s koho, Stallone je ve formě a likviduje jako osamělý policista chránící krásnou ženu (ach bože, to krásné kýčovité klišé) bandu úchylných zabijáků v čele s Brianem Thompsonem, finální Jánošíkovská smrt výše zmíněného je třešničkou na dortu téhle bezduché řežby ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Jedno se tvůrcům musí nechat. Ten úvodní prolog je geniální, neboť zcela logicky a tak nějak lidsky dokonale posvěcuje a „omlouvá“ všechno, co Cobretti ve filmu dělá. A možná způsobuje, že si divák bude myslet, že byl ještě zbytečně mírnej :-). Je to jízda, v níž se mi vždycky líbili dost silně odcizení a odlidštění záporáci, kteří i když se chovají dost nelogicky a jsou až zkarikovaně přehnaně zlí a vyšinutí, jsou prostě působiví. Cobra je klasická jízda svého druhu se vším všudy. A ať už si o Brigittině herectví nebo i pěvecké kariéře myslíte cokoliv, nedá se upřít, že je to prostě samice. Vrrrrr. ()

Vitason 

všechny recenze uživatele

Policista Marion Cobretti je drsnější než skupina hiphoperů z nejbližšího sídliště (a to je co říct). A dokazuje to i svojí vizáží. V puse neustále cucá párátko, což je praktické, protože když dojdou náboje (né že by mu to hrozilo), tak je s ním pořád schopen zabít menší gang. Oči má neustále schované pod tmavými brýlemi (není potřeba, aby nepřítel věděl, že občas brečí) a konečně se dostávám k poslední součásti jeho oblečku k rukavicím, které zřejmě nesundává ani ve vaně (snad si je sundal alespoň na tu Brigitte Nielsen, protože šahat na ní v rukavicích by byl zločin). Kobra je hrdý zástupce akčního filmu z 80. let, ke kterým mám velice kladný vztah, ač jsem byl drtivou většinu let 80. na houbách, ale přesto jsem byl lehce zasažen dozvuky videoboomu počátkem 90.let. Kobra splňuje všechny základní atributy té doby. Svalnatý hrdina v jednoduchém příběhu chrání pěknou babu a nepřátelští motorkáři ze zvláštní sekty se nechávají střílet po desítkách k čemuž se s nimi Cobretti loučí s hláškami z kategorie nejtvrdší. Akce je celkem napínavá. Jen mi nebyla jasné motivace nepřátelské sekty. Podobné filmy: Likvidátor (1996), Jako štvaná zvěř (1995), Komando (1985) ()

Galerie (70)

Zajímavosti (29)

  • Na konci honičky, kdy Cobretti (Sylvester Stallone) nabourá díky psychopatům do stojící lodě je vidět, že oni do ni nabourali před ním. Pokračují ale v jízdě a ujíždí. Takhle měla honička původně končit, ale ve filmu se hodně stříhalo a měnily se scény. (Fenk)
  • Sylvester Stallone si ve filmu vypomáhal vyšší obuví, aby vyrovnal výškový rozdíl s Brigitte Nielsen. (Fenk)

Reklama

Reklama