Režie:
Boaz YakinScénář:
Boaz YakinKamera:
Adam HolenderHudba:
Lesley BarberHrají:
Renée Zellweger, Christopher Eccleston, Julianna Margulies, Allen Payne, Kim Hunter, John Randolph, Kathleen Chalfant, Peter Jacobson, Edie Falco (více)Obsahy(1)
V upjatém světě má svoboda vysokou cenu... Sonia Horowitzová se přivdala do ortodoxní židovské rodiny, která přísně dodržuje veškeré rituály a pravidla. To, co zpočátku obdivovala, se však brzy stává nesnesitelně svazujícím. Její očekávání emocí a vášní zůstávají nenaplněna, manželský vztah je na bodu mrazu a Sonia tuší, že bude muset obětovat to nejcennější, co má, aby znovu našla sebe samu... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Recenze (23)
Od začátku bylo jasné, že ten chlapík chce ženu svého bratra dostat do lůžkovin. Už v té synagoze při chystané obřízce jejího maličkého synka se na ni díval jako mlsný kocour, který se chystá slíznout čerstvou smetanku. Nicméně se Soně vůbec nedivím. Mě by Bohnice s mojí povahou přivítaly s otevřenou náručí. Na druhou stranu ale co Soňa čekala, vždyť musela vědět koho si bere nebo jí láska zcela zatemnila mozek. No, jo, srdce a mozek jednají naprosto odlišným způsobem. Ani jeden nebere ohled na druhého. ()
Odmítám se vyjadřovat k židovské ortodoxní víře, nepřísluší mi to. Burcuje mě ani ne tak tato komunita (už dávno je zřejmé, že ve vzájemné toleranci je spása světa) jako spíš její vztah k ateistické většině. Stejně tak mi přijde nepochopitelný sňatek Žida s "ženou z vnějšku". Oboustranné nepochopení v základních principech a pravidlech společného žití mi přijde až neuvěřitelné - k takovému vztahu snad ani nemohlo dojít. Takové vrzání v pantech by přece slyšel i člověk zaslepený láskou... Film staví na kontrastu dvou odlišných světů, příběh je předvídatelný a zbytečně zjednodušovaný. Reneé Zellweger ještě kočírovala svoje grimasy a docela obstojně svou roli zvládla. ()
60% ... Nedá se říct, že je to vysloveně špatný film, ale zdejší hodnocení mě přehnaně navnadilo na něco, co se nedostavilo. Průměrné drama spíš televizního rázu, nevýrazní herci (někteří až křečovití) a poměrně neuvěřitelně vystavěný scénář. Pro mě další z řady filmů, kde ty nejhlubší myšlenky vyzní směšně plytce. Škoda. ()
Óda na nesúlad, neustále ľudské právo byť iný. Hrdinka Sonia je členkou zjavne vysoko tradičnej židovskej spoločnosti. Tradičné hodnoty a etika sú každodennou praxou, „zákonom“, ktorým každý žije, a ktorým sa všetci bez výsluchov riadia. Preto sa odchýlka od normy považuje za velezradu. Pre Soniu je však ťažké vyhovieť. Aj keď v nej zúri krutý boj, musí sa predtým, ako sa snaží oslobodiť od pravidiel a záväzkov, vyrovnať so svojou identitou a zvážiť ľudí, ktorých má rada. 7/10 ()
Sonia měla prostě smůlu, že se narodila se svobodomyslnou duší do centra ortodoxní židovské komunity. Její tužby tak nemohly být nikdy naplněny. Mohla být jen pokornou manželkou, vychovávat děti, podporovat manžela a tiše chřadnout. Mohla se z ní stát despotická fúrie, jako její švagrová, anebo volit cestu sexuální otrokyně svého pokryteckého švagra, výměnou za alespoň nějaký pocit seberealizace. Jedna volba horší než druhá. Možná mě trochu zarážel její chladný vztah k malému synkovi, ale i to se dá pochopit, na to kdy, a jestli vůbec chce být matkou, se jí nejspíše nikdo neptal. Dražší než rubíny je hodně zajímavý film, jen se občas tak trošku fádně vleče. A to je škoda, jeho poselství je věčné. ()
Galerie (8)
Photo © 1998 - Miramax Films
Reklama