Reklama

Reklama

Epizody(4)

Obsahy(1)

Tato čtyřdílná minisérie je adaptací stejnojmenného románu od Elizabeth Gaskell. Do průmyslového města Milton na severu Anglie přijíždí z pořád ještě starosvětského jihu se svými rodiči Margaret Haleová (Daniela Denby-Ashe), která zde poznává úplně jiný, moderní způsob života. Najde si přátele mezi dělníky a setkává se také s charismatickým továrníkem Johnem Thorntonem (Richard Armitage), ke kterému cítí nejprve silnou antipatii pro jeho někdy až hrubé chování k jeho zaměstnancům, ale později poznává, že nic není jen černé a bílé... Film se zabývá také spory mezi majiteli továren a jejich zaměstnanci, stávkou a vznikem prvních odborů. Po uvedení série v Británii bylo BBC, které sérii vysílalo, nuceno zrušit diskuzní stránky k tomuto seriálu, protože byly zahlceny nadšenými ohlasy žen, které okouzlil představitel hlavní role. (maku1304)

(více)

Recenze (89)

sulimo 

všechny recenze uživatele

Taková Pýcha a předsudek devatenáctého století v průmyslovém prostředí, ohraný příběh, který ovšem neomrzí. Dala bych klidně pět hvězd, ale hlavní ženská postava mě opravdu nijak neuchvátila, a to zejména vzhledově. Opravdu se těžko věřilo, že takový krásný jinoch v podání Richarda Armitageho se zakouká do někoho jako je Daniela Denby-Asheová. Ale co, i tak jim fandíte a prožíváte to tak akorát......a brzy si to pustíte znovu. ()

fmash 

všechny recenze uživatele

Synové a dcery Jakuba bavlnáře. Romantický příběh rozpolcený mezi snahou poukázat na sociální neduhy průmyslové společnosti ilustrované neutěšenými poměry v anglických přádelnách a „austenovsky“ vystavěným vznikajícím vztahem duševně vyzrálé dívky s inteligentním, byť navenek velmi chladně a humpolácky působícím chlápkem (uvozovky jsem použil proto, že kromě výše uvedených charakteristik tam zase tolik podobnosti není). Předlohu jsem nečetl, takže nemohu soudit objektivněji, leč tipnul bych si, že byla použita velmi doslovně: nemalá část dialogů působí tak neživotně, že snad musely být z papíru přeneseny slovo od slova. Bohužel také, byť v době vzniku předlohy jistě velmi nekonvenční a takřka revoluční, pojetí mezitřídních vztahů dnes působí až příliš školometsky a vypočítavě. To už mě víc zaujaly rozpory mezi vnímáním Jihu a Severu z pohledu vyšších kruhů střední třídy (edit: tak mě napadá, že odtud původní název – takže opět díky, distributore, jako vždy jsi to skvěle vystihl!). Výpravou sice tradičně anglicky povedený příběh o přadlácích a zamilovaném párečku, v němž jsem ale (hlavně zpočátku) jen silou hledal jakékoli sympatie k hlavním hrdinům, s papírem šustícími dialogy... ále, prostě se mi to ze začátku nelíbilo vůbec, pak jsem si zvykl, a nakonec to docela šlo. Trojka. ()

Reklama

Radush 

všechny recenze uživatele

BBC mě snad v těchto svých minisériích ani nemůže zklamat. Po přečtění obsahu jsem vůbec nepočítala s tím, jaká mě čeká NÁDHERA - a také nad ní mé srdce zaplesalo.. Skoro v každém filmu mi nesedne některý z herců, ale zde - a můžu to říct s čistým svědomím - bylo herecké osazenstvo vybráno dokonale. Přiznám se, že i mně učaroval Richard Armitage jako John Thorton (ale nejsem zas tak daleko, abych psala do BBC :). Daniela Denby-Ashe je více než sympatická herečka, ale mou pozornost více upoutala úžasná Sinéad Cusack. Takové přemilé překvapení bych si nechala líbit častěji. ()

tahit 

všechny recenze uživatele

Poetický zážitek přesně podle mého gusta, který pobaví i rozesmutní. Tak teď už vážně, mám slabost pro tyhle příběhy. Ne nadarmo se říká, že někoho milovat znamená víc než jen myslet na vlastní štěstí. Čtyřhodinová podívaná stojí určitě za to. Mimochodem, proč nezachovali originální název seriálu North & South, to nechápu, vždyť ten název Láska v bílém pekle je fakt pitomost. ()

Mlle 

všechny recenze uživatele

Velké překvapení. Očekávala jsem plytkou červenou knihovnu, dočkala jsem se znamenitého románového příspěvku k dokumentaci přechodu agrárního člověka v člověka industrializovaného. Snímek zachycuje vývoj ve fázi, kdy už existovala velmi početná skupina doslova "sebraných" nevzdělaných dělníků, nevládla však v Evropě dosud žádnou mocí. Dobové pozadí snímku je potom stejně jako novověk bojem mezi obchodníky, zbohatlými továrníky a touto skupinou. Defekt v oblasti citového prožívání predisponoval konkrétní jedince pro kariéru na obchodním poli, u jiných tomu bylo zas obráceně a defekt se dostavil až socializací v daném prostředí. Ve filmu prezentované absence sociálního cítění, narcismus, patologický egoismus a další prvky jsou společnými rysy takových dravců, a to je pochopitelně nedocenitelný psychologický vklad pro činnost, pro kterou se rozhodli (vposledku tento vývoj volně ústí ve vládu sociopatů). Centralizovanou moc, kterou po staletí budovali za účelem svých obchodních zájmů, uplatňují bezostyšně na úkor všeho, včetně přírodního prostředí (i to film dokumentuje ve formě potoka zbarveného syntetickými barvami z továrny). Oponentem je jim je nevzdělaný dav, který po tatáž staletí zůstával ve své chudobě prost důsledné výchovy. Koherentnější dvojici si lze jen stěží představit ;) Prostředí severoanglického industriálního Miltonu 19. století představuje snímek věrně, barvy i vybavení nejsou přikrášleny, aby je člověk počátku 21. století radostněji přijal. Špína jako obvykle explicitně chybí, přesto ji však ze záběrů cítíme. Chování příslušníků jednotlivých tříd se zdá být v souladu s dobovými materiály. Nepříliš originální propletenec milostných a rodinných vztahů se tu odehrává ve svěže realistickém prostředí, postavy nejsou černobíle schematizovány. Negativní i pozitivní postoje si tak získávají sympatie diváka a příběhy i přes absenci originality zaujmou. To platí snad více než pro jiné zejména pro postavu Tortonovy matky v přitažlivém podání Sinéad Cusack. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (21)

  • Richard Armitage byl do role Johna Thorntona vybrán hned. Byl prvním uchazečem konkurz na roli však probíhal dále, aby bylo jisté, že zvolili dobře. Což se hned po vysílání prvního dílu potvrdilo. (BLANIK.)
  • Na světové výstavě stojí za Margaret (Daniela Denby-Ashe) nápadná žena v kostkovaných šatech a v klobouku s dlouhým závojem. Vzápětí se stejná žena „teleportuje“ na druhou stranu prostoru za Thorntona (Richard Armitage) a prochází za ním. (rhiannon)
  • V závěrečné scéně na nádraží si lze všimnout muže, jak se dívá na své náramkové hodinky. Snímek je ale situován do poloviny 19. století, přitom tyto hodinky byly vynalezeny až v roce 1880. (ashqa.fi)

Reklama

Reklama