Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Známého producenta Maxe Bialystocka, přezdívaného „král Broadwaye“, jednoho dne nečekaně navštíví účetní, který má zkontrolovat jeho účetnictví. Zatímco Bialystock se snaží zbavit jedné ze starých dam, které mu za trochu laškování slouží jako pravidelný přísun peněz, Leo Bloom, jinak velmi nervózní a nesmělý mladý muž, mu ukazuje lístek na hru, kterou kdysi shlédl a kterou uváděl právě Bialystock. Přáním účetního totiž vždy bylo stát se producentem. Má ale ze všeho strach, takže se drží při zemi. Během kontroly ho náhle napadne, že by se paradoxně dalo na ohromném propadáku vydělat víc než na úspěšné hře. Shromáždí se velký kapitál, vyprodukuje propadák za málo peněz a zbytek shrábne producent. Bialystock, který není v nejlepší finanční situaci, se toho hned chytí a láká Blooma, aby se spolu o něco takového pokusili. Ustrašený Leo ale tvrdohlavě odmítá… Když se ovšem v úřadě opět setká s nesnesitelným šéfem Marksem, náhle vidí, že žije jako otrok, a na místě se rozhodne odejít a přidat se k Bialystockovi. Ten je nadšením bez sebe a oba hledají nejhorší hru, jaká kdy byla napsaná. Max nakonec vytipuje hru nazvanou „Jaro pro Hitlera“. Její autor, jistý Franz Liebkind, se ukáže být nadšeným chovatelem poštovních holubů a také bezvýhradným obdivovatelem Hitlera… (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (119)

Zazie 

všechny recenze uživatele

Určitě jsem ovlivněná tím, že jsem neviděla ani divadelní inscenaci ani původní filmovou adaptaci. Proto musím říct, že po poněkud rozpačitém začátku jsem se královsky bavila. Nacistický autor Will Ferrell, teploušská suita kolem režiséra Garyho Beache, tančící (!?) švédská subreta Uma Thurman, to všechno mě nadchlo. Až uvidím jiné zpracování, třeba změním názor, ale zatím dobré. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

1. Dej po účtovníckej stránke nemá zmysel. 2. Réžia je katastrofálne zlá. Susan Stroman nedokáže usmerniť hercov, používa jednoduchú kameru, akoby robila inscenáciu divadla. Ale toto nie je divadlo, toto je film! 3. Matthew Broderick objavuje nové hranice slovného spojenia "katastrofálne zlé hranie" a ťažko sa mu niekto vyrovná. To, čo predvádza v tomto filme je niečo neuveriteľné. 4. Herci sú vo všeobecnosti strašní, lebo Stroman ich núti hrať afektovane divadelne. Divadelné herectvo je des, ale v atmosfére kamenného divadla má občas svoje čaro. No trepať ho na filmový pás, za to by som zabíjal. Jediný komu to prehrávanie ide je Nathan Lane. Will Ferrell nehrá divadelne a je jediným skutočne skvelým hercom vo filme, každá jeho scéna je bombastická. 5. 134 minút? WTF? Skoro žiaden dej, intro má hodinu a pol a až potom sa začne niečo diať a i to sa skončí za pár minút. Muzikál Springtime for Hitler je dokonalý, ale ten zvyšok stojí za hovno. 6. The Producers je nevydarená divadelná inscenácia, čo sa tvári ako film. Je to výsledok hlavne režisérskej neschopnosti, neschopnosti ovládať hercov, scénu, kulisy, strih (v živote som asi nevidel horší strih) a už vôbec nie scenár a dej. Škoda, Springtime for Hitler by si zaslúžil lepšie prevedenie... ()

Reklama

dzej dzej 

všechny recenze uživatele

Hned v prvních sekundách příběhu se divák ocitá na Broadwayi, mezi svítícími neony, v úvodním oslnivém hudebním čísle. Muzikál producenta Maxe Bialystoka (jméno jako parafráze na mocnou kliku evropských uměleckých imigantů) Funny boy (adaptace Hamleta!) se stává totálním propadákem a starý lišák se musí poohlédnout po něčem novém Elementární příběh shánění peněz a představitelů pro nový (nejhorší) muzikál se stává lehce plynoucí fraškou tu a tam proloženou hudebními čísly. Producenti jsou životním projektem Mela Brookse – kromě filmu z roku 1968 existuje i broadwayský muzikál z roku 2001. Brooks napsal scénář filmu, hudbu i texty zpívaných čísel a celý film také, jak jinak, produkoval. Rukopis zkušeného autora filmových parodií je na Producentech velmi znát. Herci celou dobu dokonale přehrávají (všechny postavy filmu jsou pouhé karikatury, načrtnuté podle několika základních vlastností), občas se objeví nějaká ta citace (muž na střeše – Ghost dog, scéna u soudu – Tanec v temnotách, Kafkova proměna jako scénář k muzikálu), film je naprosto nekorektní k často tabuizovaným tématům (nacismus, homosexualita, staří lidé), některé scény jsou absolutně nekoherentní k veskrze pozitivní, usměvavé a „dokonalé“ hollywoodské muzikálové tradici. Neonacistický muzikál Jaro pro Hitlera s ultrazženštilým homosexuálem v hlavní roli je ostatně příkladným pro všechy zmíněné kategorie. Hudební čísla jsou do detailu propracovaná, choreograficky originální (bíle natřená kancelář, účtárna, pochod babiček), s velmi dobrými texty (časté opakovaní elementárních struktur, slovní hříčky). Celý film se vnímat jako sarkastický pohled na chod showbyznysu i jako parodii typických prvků daného žánru. Především je to ale „rozesmívající“ dílo, jehož ztřeštěným fyzikálním zákonům se krásně podléhá. ()

demented 

všechny recenze uživatele

Veľmi premršťená stopáž - toť hlavný dôvod, ktorý mi skazil zážitok z celého filmu :( Zvlášť keď muzikály vôbec nemusím. Ono tomu vlastne veľmi rýchlo došiel dych už po hudobnom čísle "Keep it Gay" ;) Napriek tomu musím vyzdvihnúť grandiózneho esesáka Willa Ferrela a jeho zbor holubov. Hlavne hailujúci holub ma dostal do kolien :) ()

maverick10 

všechny recenze uživatele

Pro me naprosto nepochopitelne zpackany muzukalovy zanr. Oproti vybornemu muzikalu mi prijde tento filmovy pokus jako jeho chudy pribuzny. M.Broderick a U.Thurman se topi v krecich choreografickych kreacich a radoby divadelniho projevu(predevsim Matthew). Jedine paprsky svetla, prosakujic zkrs temnotu muzikalove-komedialni taskarice, jsou role, ktere ztvarnili vynikajici Will Ferrell a Nathan Lane. Predevsim vynikajici ztvarneni zaprisahleho fasistickeho esesaka v podani Willa, bylo perfektni. Predevsim kvuli temto dvema a k prihlednutim na to, ze muzikalovy film je muj oblibeny zanr, davam tri hvezdicky. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (17)

  • Broadwayský muzikál získal rekordních 12 divadelních cen Tony. (imro)
  • Když Max navštíví staré dámy v jejich domě, stiskne na telefonu u vchodu mnoho jmen. Mezi nimi je Anne Bancroft, bývalá žena Mela Brookse a také jeho původní jméno M. Kaminsky. (imro)
  • Původní snímek byl v Německu jistý čas zakázaný kvůli písni „Springtime for Hitler“. (imro)

Související novinky

John Travolta je žena!

John Travolta je žena!

10.09.2006

Tak to tedy alespoň bude v připravovaném remaku muzikálu Hairspray, kde ztvární postavu Edny Turnblad, jejíž dcera Tracy (začínající Nikki Blonsky) se zaplete do rasových nepokojů v Baltimore… (více)

Hollywoodské hobby? Prznit klasiky

Hollywoodské hobby? Prznit klasiky

02.06.2006

Filmaři v Hollywoodu se nejspíš rozhodli plýtvat všemi možnými zdroji na většinou nepotřebné a obvykle nepříliš kvalitní remaky. Ostatně co fungovalo už jednou (dvakrát atd.), bude fungovat o… (více)

Zlaté glóby 2006

Zlaté glóby 2006

18.01.2006

Dne 16. ledna proběhlo v Los Angeles slavnostní udělování cen Hollywoodské zahraniční tiskové asociace, Zlatých glóbů. Podle očekávání letos dominovalo drama o homosexuálních kovbojích Zkrocená hora,… (více)

Zlaté glóby 2006

Zlaté glóby 2006

14.12.2005

16. února 2006 proběhne v Los Angeles 63. ročník slavnostního udělování cen Hollywoodské zahraniční tiskové asociace, Zlatých glóbů. Těm letošním zřejmě bude dominovat (alespoň, co se počtu nominací… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno