Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Příběh Patnáct milionů meritů se odehrává v sarkastické verzi naší budoucí reality. Společnost existuje jako parazit, buňky představují pokoje, přičemž zdi jsou tvořeny obřími televizními obrazovkami. Masy se poté vrhnou na bezcílné a nesmyslné šlapání na rotopedu a sledujeme mizerné programy v televizi. Čím víc šlapete, tím víc výhod dostanete. V této bezútěšné existenci dochází Blinkovi postupně trpělivost se vším v jeho životě. Nicméně setkání s nováčkem Abi mu dodá nový smysl života. Objeví se totiž příležitost uniknout každodenní dřině skrze jediný zbývající cíl v životě ... aktivní účasti v reality show. (HBO Europe)

(více)

Recenze (147)

fallanga 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Příběh o trochu slabší než v prvním díle, ale o to nechutnější. Sice tady není sex s prasetem, ale celé se to odehrává ve světě, kde internet, sociální sítě a technologie obecně vytvořili de facto totalitní společnost, ze které se mi občas dělalo fyzicky zle. A to nekecám. Při sledování tohoto jsem měl podobné pocity jako při čtení 1984. Iluze svobody, lidé s vymytými mozky na každém kroku, dokonce i silná a inteligentní individua jsou nakonec stržena režimem. Člověka to nutí se zamyslet. Celé je to mimochodem skvěle zahrané (Daniel Kaluuya byl dokonalý) a má to hodně povedený soundtrack. ()

Baldrick 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

I naprostá většina zdejších komentářů potvrzuje, že míříme k něčemu podobnému. Takže pokud to mělo být skutečně nějaké "nastavování zrcadla", dopadlo to katastrofálně komicky. Těch logických lapsů ve vyprávění, naivity hlavních postav, které se tváří, že přemýšlí, respektive se nenechávají manipulovat a pak se chovají jako pubertální snílci... V opačném případě je to jen další "stream" pro pubertální cyniky. ()

Reklama

Everyone 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Predem chci zduraznit, ze tento snimek neni o blizke budoucnosti, je o soucasnosti, je to dokonale podobenstvi, ktery sedi na spolecnost 1. a 2. dekady 21. stoleti! To, ze ma futuristicke kulisy, je jen podobenstvi. A podobenstvi je o symbolice. Nasledujici radky jsou sledem uzavrenych postrehu oddelenych podtrzitky. ___ vsudypritomna vyskakujici reklama (dokonce i v koupelne, kde mame chytre zrcadlo, ktere pribylo k rade smart vecicek), ___ sluchatka napojena k iphonum nahradila miniaturni (temer neviditelne) pripojene ke globalni siti - odtrzeni od reality je tim umocnovano; trapne ticho vymizelo ze spolecnost, nutkani ticho rozcisnout nejakou myslenkou neni treba, priliv podnetu (mluveneho slova, hudby), pak jen prohloubi letargii a vyprazdenost, ktera uvnitr trima ___ lide chodi do prace, ale unika jim jeji smysl (jako v Moderni dobe od Chaplina, jsou jen soucastmi stroje, ktera muzou byti nahraditelna; jedinecka identita jedince je vymazana (mraveniste, vceli ul, termitiste) a nahrazena stadnim, chcete-li univerzalnim, ci masovym konzumem, kde pro odlisnost neni prostor...vsechny strhl proud mainstreamu), pro nekoho je onim bicyklem zidle s pocitacem, pro nekoho sedacka autobusu a volant, pro dalsiho je to obrabeci stroj, atd. na ktery se diva jako na otrokare, ktery ho prikoval k sobe pomyslnym retezem ___ unitarnost a homogenita nahradila subjektivitu a originalitu ___ postradaji nadseni - absolutni vnitrni vyprazdnenost, pretechnizovany a odosobneny svet v totalnim protikladu k socialni povaze cloveka ___ skutecny svet a realne aktivity v nem nahrazeny virtualnimi - hra na housle, sport, (Kinect od XBOXu), erotika, sex, atd. ___ jediny unikem z tohoto sveta, zda se byt realizace (reality show, Talent, typicky Simon Cowell), ktera ma ale podoby jeste grandioznejsi virtualni bubliny, ktera vychrli dalsi rychlokvasku, ktera po 3 serii/sezone nikomu neutkvi v pameti ...cela nadeje je vsazena na nazor jednoho (resp. par) porotcu ze showbyznysu, se kterym roste, ale i pada, doslova smysl Vasi existence, protoze seberealizace v alternative zda se byt nedosazitelna ___ vsichni jen sni o lepsim, skutecnem zivote (uz jen ta pisen od skupiny ABBA, ktera se hraje "tak v 569 cover verzi" /kruhem zpet - pro neschopnost teto populace vyprodukovat neco, co odrazi jakoukoliv originalitu/inovaci - nemozne kvuli podobnemu az stejnemu stylu uvazovani - brainwashing - typicky diktatury, omezeni svobody slova, ale staci i prehlceni reklamou, neni prostor pro takrikajic smysluplnou myslenku/, to jen podtrhuje, I have a dream - byt ta pohadka, ci nebe neni zde nic jineho nez realita na zemi a virtualni pseudopohadka je peklo, ze ktereho se snazi vsichni pro tu odosobnenost uniknout), kteremu aniz by si to uvedomovali chybi kontakt s hmotou, realnymi city, at uz pozitivnimi, nebo negativnimi, lide prezivaji, neziji, jako na pristrojich, ve vegetativnim stavu ___ v osobnim kontaktu - lide se neumeji k sobe chovat, exhaltovany smich, hrubost, cynismus, verejne urazky na vzhled, upozonovani na cizi slabosti, atd. ___ prace ve virtualite vystridava odreagovani opet ve virtualite (v podobe her - strilecky; nebo porna), opravdobe peklo v dobe relaxace nastava v momente, kdyz nejde preskocit doterna reklama, pisklavy zvuk upozornuje na nedosatek pozornosti a blokne pristup k siti ci opusteni mistnosti, reklama opravdu dopadne, kam ma, je zcela personalizovana, nelze se ji vyhnout, lide jsou v rukou korporaci, osobni udaje neexistuji jsou ve verejnem prostoru k dispozici korporacim, ktere cili konkretne a tim maximalne efektivne ___ a takhle to jde den co den, clovek nic nevydela, vse co timto osobnim utrpenim za den vydelal a snad by teoreticky mohl z tohoto kolotoce uniknout, tak je onou doternou a neustale dolezajici reklamou nucen ji vyhovet, aby prestalo to nekonecne nalehani...asertivita vymizela, vlastni pohnutky jsou rizeny jen trhem, marketingem, reklamou ___ duraz na maximalni vykon, kdo jen trochu polevi a neni plne fit, tak je presunut, zapomenut, nekompromisne dehonestovan a pro neschopnost odsouzen, jakoby si ostatni lidska soukoli nepripoustela, ze jim se to stat nemuze (mrtvicka z prepracovani v 35 letech, uraz na silnici, atd.), coz hranici s nacistickymi praktiky, kdy neuzitecni/nevhodni jedinci byli zplynovani, jinde presidlovani, co je ale dulezite byli odstraneni z ocich verejnosti, kde nikdo neni stary, slaby, vsichni jsou silni, nadseni, mladi, oddani - takhle vypada svet, kde absolutne vymizela levice ___ socialni nuzky jsou rozevrene temer do nekonecna, je obrovsky rozdil mezi pozlatkem par vyvolenych, ke kteremu tihnou a vzlizi, ti upoceni drici, od kterych se neocekava premysleni, jen rutina, ty ale hreje, ze pod jejich nuznou existenci jsou taci, kteri byli z rad plebsu vylouceni a ti sbiraji po nich odpadky a vytiraji ukapnuty pot ___ toto k prvnim 15 minutam (1. casti), zbytek dilu ve zkratce ___ je smutne, ze clovek treba i celozivotni usili v podobe driny si nikdy neuzije a zemre, nasledne pokud toto dedictvi nepropadne statu, tak ho zdedi pribuzni, kteri mohou byt jiz take tak deprimovani systemem, ze zapomneli mit svoje sny a radeji je investuje do cizi osoby (nekdy zvirete, nekdy nadace) jen proto, ze v nich vyvolala cosi realneho, cit nebo vidi neco, co by je mohlo vymanit z toho sediveho marasmu, ci jen jako mnozi maji/meli spatne svedomi z praktik, ktere uplatnovali pri shromazdovani sveho bohatsvi (typicky temer kazdy miliardar) ___ ve finále, když už člověk dostane šanci, tak to většinou nemusí být, to co si představoval, ale vysvobodí ho to z pozice otroka systému, byť za cenu zaprodání sebe sama, svých snů, nadějí...nakonec do toho půjde, protože je to lepší, než se udřít u pásu, byť má supermoderní podobu bicyklu, ale do zrcadla se již na sebe do konce života nepodívá ___ ve finale clovek nemusi byt vubec stastnejsi jen se musi chovat podle pravidel, drzet krok, plany, delat prescasy, pretvarovat a nakonec si ty penize treba vubec neuzit, jen staci prijmout retoriku a s ni i roli zastupce teto socialni kasty, ze drahe sprerky, hodinky, auto, dum, luxusni dovolena je to, co po cem vsichni lide touzi a drzet pokrovou tvar, pokud dojde na opravdove hodnoty, ktery ma sice kazdy trochu jinde, ale vetsinou se nezakladaji na materialnich zakladech, zpravidla je to rodina a pratele --- symbolika stazenych (ti, co sni o lepsim zivote) a roztahnutych (ti, na ktere jiz sviji reflektory, a na ktere makaji vsichni delnici systemu - celebrity hudebni, sportovni, politicke, atd. - snadno srovnat platy) kridel je u operence z origami dokonala a podtrhuje cely dil serialu - je to personifikace snu o uspechu a lepsim zivote se vsim vsudy vysnena s detskou naivitou a bezelstnosti - a komu je dana sance? tem nejtalentovanejsim? mozna nekdy, vetsinou jsme svedky toho, ze lide jsou hodnoceni na zaklade vzhledu a principu dodrzovani korektnosti/neutrality (gender, rasa, ...) (jednou vyhraje Miss World Asiatka, po druhe Americanka, pak Evropanka, pak Afričanka, i kdyz jsou krasy nesoumeritelne, podobne Nobelova cena, atd.) ci primo pozitivne diskriminacnich kvót - neni divu, ze takovyto system ideastickeho jedince semele (udre se, spacha sebevrazdu - rychle ci pomalu - alkohol, drogy - zde jiz spolecnost vytesnila - v soucasne dobe jsme prozatim na urovni cigaret, nebo svuj vztek ventiluje jinak - agresi na celebrite - jako Chapman na Lennonovi, ci Gavrilo Princip na Ferdinandovi d-Este a mnoho jinych), je to stejne jako s politikou, jen ten zpusob vystrizliveni muze byt odlisny, do te doby lze hovorit jen o naivite, ci ruzovych brylich, o kterych jiz psal Komensky, historie (kontextu tohoto snimku se hodi doplnit lidska) se opakuje, protoze ji prostupuji stale sami lide, jen ma jine kulisy (od napr. trojiho deleni lidu ve stredoveku, nebo kast v Asii, po majetne a nemajetne v soucasnosti v euroatlantickem prostoru) ___ Když se odprostím od současnosti (byť již to tento proces začal), tak jen sledovat (princip followers, subscribers,...) a vydělávat, to je budoucnost, když téměř na vše jednou budou stroje, roboty a umělá inteligence (svět 4.0+). Co budou dělat ti, které se v žádném ohledu nepřekonají levný stroj. Skončí někde v propadlišti společnosti nebo budou pobírat nepodmíněný příjem. () (méně) (více)

Sayko 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tak tu máme druhý díl Black Mirror a já zjišťuji, že je každý díl o něčem jiném. Ale vlastně mi to vůbec nevadí, protože si můžu pouštět jakoukoli epizodu aniž bych byl závislý na té předchozí. Teď už k této. Velice dobře zahraná satirická komedie s malou lovestory. Virtuální svět je vytvořen velice propracovaně tak, abychom se na nic neptali a servíruje nám jen to důležité. Tím nám zaručuje rychlé tempo, které se mi líbilo a pořád bylo na co koukat. ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tohle je na mě moc velký sci-fi. Potřeboval bych větší sondu do fungování celýho světa, odpovědi typu "protože to tak je!" mě neuspokojujou už od první hodiny matiky. Na druhou stranu, když začala Jessica zpívat, byly to nejkrásnější tři minuty celý první série. A je mně úplně jedno, jestli doopravdy zpívala ona nebo kolik minut to doopravdy trvalo. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (16)

  • Charlie Brooker uviedol, že nápad na túto epizódu pochádza od jeho manželky Konnie Huq (uvedená ako spoluautorka pod jej rodným menom Kanak Huq), keď raz poznamenala, že by bol šťastný vo svete, kde by každá stena bola obrazovkou. (Arsenal83)
  • Hoci ide o druhú časť seriálu, bola to prvá napísaná epizóda vôbec. (Arsenal83)
  • Porotcovia sa tu volajú Hope (Rupert Everett), Charity (Julia Davis) a Wraith (Ashley Thomas), čo využíva citát z Biblie (1. Korinťanom 13:13) - "A tak teraz ostáva viera, nádej, láska, tieto tri; no najväčšia z nich je láska." (Arsenal83)

Reklama

Reklama