• D.Moore
    ***

    Samozřejmě nechci nijak znevažovat téma Nevěsty, které je stále aktuální a zaslouží si, aby na něj bylo upozorňováno... Ale na Nevěstě mi něco strašně vadilo - z mého pohledu naprosto nevěrohodný scénář Markéty Zinnerové. Každou postavu napsala jako těžko uvěřitelnou karikaturu (chybělo snad jen, aby zrůdný Vladislav Beneš požíral malé děti, a aby správňácký Miroslav Vladyka zachraňoval koťátka z hořících domů), jejich dialogy i vnitřní monology navíc opepřila mnoha moudry typu "ženská je jako kočka", "nosí to v sobě jako outěžek" a výroky o "zpřetrhaných řetězech" a "otiscích minulosti"... K tomu nezvykle otravná hudba Petra Hapky... Nic moc.__P.S. Pokračování Tchyně je o něco lepší a reálnější, díkybohu, ačkoliv postavy stále mluví moc okatým literárním jazykem.(5.7.2012)

  • Big Bear
    ****

    Čarovné prstýnky pro dospělé, aneb vztahové drama v socialistických kulisách. Nebylo to špatné a je to vcelku i velmi uvěřitelné. Herci hrají dobře a i když je TV film, dobře se na to kouká. Navíc tento model rodiny má celkem ještě co řící i dnes i když dnes už je spíše trend, že každý bydlí ve svém. Celé je to navíc točeno v takovém tom klasickém nechtěném šedém filtru, který socialistickým filmům dodává navíc takovou jakousi smutnou ponurost až má člověk dojem, že se tam to všerozpínající dusno Husákova půlnočního normalizovaného království tak nějak vkopírovalo. A přitom i tehdejší svět byl barevný stejně jako ten náš dnešní svobodný a někdo při pohledu na tehdejší vybavení bytů může mít dokonce pocit melancholie a návratu do mladých let. * * * *(11.12.2016)

  • kingik
    ***

    Mladá manželka deptaná svým arogantním manželem přichází o poslední zbytky své důstojnosti a bláhově věří ve změnu svého manžela k lepšímu. V domácnosti sdílející s jeho matkou, otcem a malým synem by ráda svůj život nasměrovala novým směrem, ale rodinu by chtěla udržet pohromadě nadále, ačkoliv je to nad její síly. Odchod od manžela je však jediné možné řešení, jak se zbavit tyrana. Na dnešní dobu se příběh už moc implantovat nedá. Sice otázka problémového manželství má přesah i do dnešní doby, ale to, co je dnes řešeno běžně rozvodem, v době minulé to tak normální nebylo. Herecké výkony velmi solidní. Mladý Beneš jako tyranský manžel a slaboch dokáže být velmi zrůdný a způsobuje dokonalé antipatie, Fišerová jako jeho manželka dokáže také svoji postavu uvěřitelně uhrát. Mantinely herecké zkušenosti nenápadně podržel Brodský a především Galatíková. Kvalitní herecké výkony jsou velkým plusem dvoudílné televizní inscenace, která ve své době měla jistě svoji sílu, ale dnes už to přece jen opadlo. Nenápaditá hudba Petra Hapky byla pro mě tentokrát zklamáním. 60%(5.7.2012)

  • slunicko2
    ***

    Ponurý příběh o mezilidských vztazích. 1) Zajímavě napsaný příběh od 43leté Markéty Zinnerové je zinscenován přiměřeně době a mravům. 2) Štíhlý 29letý Vladislav Beneš (mladý manžel Petr) je k sežrání přitažlivý, ale ani jeho alternativa v podobě 26letého Miroslava Vladyky nevypadá zle. Rozdal bych si to s oběma a pak je nakopal do zadku za to, co ve svých televizních rolích představují. 3) Dojemná je scénka, kdy Petr leží na kanapi a ve zřejmém rauši poslouchá ve sluchátkách Non stop Michala Davida.(5.1.2017)

  • ostravak30
    ***

    Inscenace Tchyně je vcelku dobrá dvouhodinová hra a klidně může být i nadčasová. Co ovšem dokázal první díl, to ten druhý mírně nezvládl. Hlavně postava Vlastimila Brodského nebyla kvalitně rozehrána. Jen se mluví o tom, jaký byl otec despota, přitom se mi spíše jevil jako bručoun. Navíc za chvíli odchází. Úvodní část sice nemá svou gradaci, protože manžel se chová pořád stejně a ta pomyslná poslední kapka k odchodu tedy chybí, ale je více dramatická a dialogově rozvinutější. Dá se to ale pochopit, když ve druhé části už Zdena nebydlí s manželem. Pro mě je neobvyklý trochu postoj Petra, který nejprve syna vídat chce, pak dostává možnost a už ne bez zvláštního vysvětlení. Další pokračování má navíc mnohem větší spád. Jak by zpíval Karel Gott, čas letí jako bláznivý. I tak ale zajímavá podívaná na sympatickou a krásnou Markétu Fišerovou a trochu zvláštní Věru Galatíkovou.(23.2.2020)