Režie:
Guillermo del ToroScénář:
Guillermo del ToroKamera:
Guillermo NavarroHudba:
Javier NavarreteHrají:
Ivana Baquero, Doug Jones, Sergi López, Ariadna Gil, Maribel Verdú, Álex Angulo, Federico Luppi, Roger Casamajor, Ivan Massagué, Manolo Solo, Fernando Tielve (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Píše se rok 1944 a dvanáctiletá Ofélie jede se svou těhotnou matkou za otčímem, frankistickým důstojníkem, který kdesi v horách na severu Španělska potlačuje zbytky republikánského povstání. Život ve vojenské posádce ale nenabízí Ofélii pouze realitu poznamenanou boji s povstalci, všeobecným nedostatkem jídla a velmi chladným vztahem s otčímem – v nedalekém starodávném labyrintu potká dívka jednou v noci starého fauna, který ji prozradí, že je ztracenou princeznou kdysi mocné pohádkové říše a současně poslední nadějí na její záchranu. Než se ale opět setká se svým královským otcem, musí splnit několik úkolů. Fascinující podívaná a silný příběh o tom, že ve světě dětské fantazie se za život, čest a odvahu platí stejná cena jako ve světě dospělých. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (1 609)
Unikátní pohádkový namět se svým osobitým zpracováním nabízí spíše odrostlejšímu publiku, které dozajista nejenom že skousne dekadentní atmosféru, ale rozhodně si užije i spousty vymazlených detailů, kterými vdechuje svému fantasknímu světu režisér Del Toro oduševnělost a celkový feeling dokonalé propracovanosti. Úžasná výprava, masky či kontrast občanské války s fantasy světem je jenom klouzací plocha. To pravé se skrývá pod povrchem, kde je třeba zapojit i diváckou fantazii a mozek. Bravo! ()
Opravdu naturalisticky pojaté drama ze soumraku španělské občanské války, které svým půdorysem sousedících světů reality a fantazie (nadreálna) připomene režisérův počin "Devil". "Panův labyrint" se díky rozdílnosti obou světů štěpí do dvou odlišných rovin – do roviny bestiálního dramatu a do roviny goyovsky pitoreskního pohádko-hororu o světě za zrcadlem. Co mi na filmu opravdu chybí, je soudržnost a ucelenost obou fikčních prostorů, z jejich svazku jsem měl s výjimkou závěru dojem jakési nucenosti, nesvornosti, bezúčelnosti. Možná jsem až příliš uvykl burtonovské optice, ve které má všechno svůj řád. Guillermo Del Toro má řád především ve vizuálním a technickém pojetí, které je svělé a dělá z "Panova labyrintu" vysoce jakostní podívanou po stránce atmosféry, masek, výpravy a v neposlední řade hereckých výkonů. Nakonec i vyvrcholení filmu vneslo do celého schématu jasný moment motivace a trochu otupilo můj rozpačitý dojem z Del Torova scénáře. Pokud se tahle zvláštní žánrová míšenina v českých kinech neobjeví, měli by si distributoři vystavit papíry na hlavu, navzdory několika výtkám se totiž jedná o obrovsky atraktivní zážitek a bezesporu nejlepší počin Mexičanovy kariéry... řadím ho do poetického sousedství Tima Burtona a částečně i Terry Gilliama. ()
Láska, která mě nedojímá, krutost, která se stane rutinou a pohádková atmosféra, která nedokáže pro svou roztříštěnost poskytnout potřebnou útěchu. Del Toro si vzal příliš velké sousto, které se mu rozpadlo na dva velké drobky. Jeden o něco menší, sladký a přesto nedochucený, druhý okoralý, skoro až tvrdý. A vůbec ne chutný. Střípky fascinujícího světa, vydařená atmosféra víl, Fauna i stvoření z Oféliiných úkolů, to jsou aspekty, které mě prostě musely dostat. Jenže tu pořád zůstává druhá část s partyzány, věčnými nezdary a divokou zarputilostí kapitána Vidala. Když se scénář snaží diváka až příliš trápit "zlými příhodami", začne mi to vadit. Ale když se zádrhel, neštěstí nebo katastrofa skrývá za každým rohem, zmizí soucit s hlavními hrdiny úplně. Proti Hellboyovi nacpanému nápady k prasknutí překvapivě sešněrovaná a jednostranná odbočka nikam. ()
Vo Faunovom labyrinte nájdete všetky možné žánre, rôzne nálady a posolstvá. Skrýva v sebe skoro všetko, čo sa len dá - Epickosť, dramatickosť, fantáziu i ťažkú realitu. Za takýto rozpočet to asi nikto iný nedokáže, len del Toro (a Peter Jackson :). Nehovoriac o španielčine, ktorá dodáva dielu ešte viac záhadnosti a rozprávkovitosti. Nejak som sa však z tochto labyrintu dostal, takže nejaké tie bludiská mu ešte chýbali. Verím však, že v Hobbitoch sa z toho už nedostanem. ()
Zajímavý, fakt hodně zajímavý, Del Toro spojil válečnou tématiku s fantasy a oboje se mu povedlo na výbornou. Ta válečná část má neskutečnou atmosféru a vizuální stylizaci, která mě prostě dostávala, všechny ty exteriéry, interiéry a hodně temných záběrů mi připomínalo trochu atmosféru pařby Return to castle wolfenstein, krom toho Del Toro se nebojí ani drsných scén a to tomu dodává ještě silnější dopad a to ani nemluvim o neskutečně charismatickým Sergi Lópezovi. Ovšem část druhá, fantasy, je snad ještě lepší, hlavně scéna z druhýho úkolu je úžasná, nicméně i všechno ostatní kolem tý fantasy části je fakt skvěle atmosférický a nádherně vizuálně stvárněný a to se týká i všech postav a o to víc zamrzí, že ta fantasy část je mírně na vedlejší koleji. 85% ()
Galerie (65)
Zajímavosti (57)
- Del Toro opisoval hercovi Sergimu Lópezovi (Vidal) finálnu verziu príbehu dve a pol hodiny so všetkými detailmi. (Greenpeacak)
- Režisér chcel do filmu zaradiť aj rozprávku o drakovi menom Varanium SIlex, ktorý stráži modrú ružu nesmrteľnosti. Z rozpočtových dôvodov sa od toho opustilo. (Greenpeacak)
Reklama