poster

Gympl

  • anglický

    The Can

    (festivalový název)
  • Slovensko

    Gympl

Komedie / Drama

Česko, 2007, 110 min

Předloha:

Tomáš Houška (kniha)

Kamera:

Marek Jícha

Hrají:

Tomáš Vorel ml., Jiří Mádl, Eva Holubová, Tomáš Matonoha, Martina Procházková, Lenka Jurošková, Zuzana Bydžovská, Max Kušiak, Tomáš Hanák, Jan Kraus, Ivana Chýlková, Jiří Schmitzer, Milan Šteindler, Martin Zbrožek, Veronika Dobešová, Lenka Horáková, Pavel Telička, Marie Ludvíková, Tomáš Vorel st., Kamila Kikinčuková, Filip Vorel, Tomáš Vaněk, Daniel Sidon, Pasta Oner, Masker, Filip Maryško, Ondřej Trojan, Václav Marhoul, Radomil Uhlíř, Petr Bozděch, Radek Bruna, Zdeněk Stadtherr, Jaroslav Pšenička, Milan Kovář, František Loukota, Petr Čuda, Věra Ferdová, Romana Brožková, Jan Vosmik, Tomáš Peteráč, Miloš Leksa, Antonín Stříbrný, Miroslav Šedlbauer, Stanislav Huml, Jana Boučková, Iveta Trmalová, Vladan Martinec, Michaela Doláková, Karolina Holubová, Mary Angioliollo, Barbora Kopová, Daniela Valešová, Nikotýn, Martina Skalická, Libor Balabán, Matěj Balabán, Pavel Nosek, Tomáš Temr, Antonín Neubert, Miluše Staňková, Martin Kotouč, Štefan Oršoš, Jason King, Robert Nový, Dariusz Jakubowicz, Tomáš Houška, Gabriela Benešová, Ludmila Dvořáková, Lada Rulcová, Ludmila Tachovská, Adam Kulhavý, Ondřej Landák, Kryštof Haničinec, Simona Binterová, Matěj Bort, Anna Fišerová, Jitka Jirsová, Anna Hanáková, Rosalie Hanáková, Tereza Heincová, Petra Hejduková, Ondřej Hejna, Johana Hubičková, Michaela Podhajská, Silvestr Rovný, Štěpán Řezáč, Oliver Šteindler, Matěj Trojan, Veronika Vycpálková, Marta Yunyk, Simona Vavrušková, Lucie Pudilová, Laura Stavařová, Petra Vaníková, Kristýna Vaníková, Filip Müller

Producenti:

Tomáš Vorel st.

Scénografie:

Petr Fořt
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Marius
    ***

    Pé-Ou-Zet-A – Ty vole !! Hip hop je jedna z najlacnejších a najstupídnejších póz, aké civilizácia poznala. Grafitti beriem ako umenie, pokiaľ ním nie je „skrášľovaný“ cudzí, prípadne verejný majetok. V opačnom prípade je to rovnako sprostá lacná rebelantská póza ako hip-hop. Tušíte správne, vonkajší náter steny zvanej Gympl ma nezobral. Vnútrajšku zas zúfalo chýba nejaká jednotiaca linka, niečo ako premyslená osnova s jasnou pointou. Postavy sú do jedného uzavreté a hneď úvodom načrtnuté jedným či niekoľkými podstatnými rysmi, z ktorých už po celý čas nevybočia a pokiaľ je snaha vytvoriť neskoršími scénami u postáv rys protichodný, končí to neveľmi presvedčivo. Väčšina hrdinov tak ostáva plochými karikatúrami s jasne onálepkovanou pozíciou a funkciou v príbehu. Svojím postávám zvládli dať dušu akurát Bydžovská, Schmitzer a čuduj sa svete i Mádl. Okolo reality však Gympl nešiel ani náhodou; pokiaľ áno, kričím so Schmitzerom „válku na ně, nejdřív totalitu a pak válku“. Prípadne idem študovať pedagógiu, nech ma pravidelne šuká nejaká lola. Mimochodom práve celkom podružný lolitkovský motív bol pre mňa tým, prečo som si film celkom užil (ale možno to je tým, že po toľkých anime proste už od filmu zo školy čosi také čakáte ;-) ) a slečnu Lenku Juroškovú si celkom rád znova v niečom pozriem (i oblečenú). Gympl je „iný“, ale nemýľme sa, nie je to žiadna sonda do reality súčasného školstva ani film, ktorý by dal odpoveď na to, prečo väčšina dnešných teens nemá iné hoby než hiphop, chľasť a šukačky a čo (a či vôbec) sa s tým dá niečo robiť. Je to stále film o teenageroch pre teenagerov, je vtipný i naoko vážny ale bohužiaľ, McLovin, havajský darca orgánov je len jeden. 5/10(29.4.2008)

  • genetique
    **

    Každý, kto navštevoval gymnaziálne štúdium (a teda pokiaľ nie je české školstvo na tom až tak zle), tak vie, že toto zobrazenie úrovne školského systému (do ktorého sa určite jedného dňa naše školstvá dostanú), má so súčasnou realitou spoločné akurát pojmy študent - profesor. Ako paródiu na školské učilištia by som to možno bral, ale to by tupci ako Mádl a Vorel ml. pred kamerou a Vorel st. za kamerou nemohli byť takí drevení a poskytnúť mi aj niečo viac ako len primitívne dialógy bez štipky pointy a humoru. O ten sa stará hlavne učiteľský zbor v podaní staršej generácie. Malou iskierkou bola hudba a graffiťácke scény. 40%.(2.1.2009)

  • Gilmour93
    ****

    Cesta do hlubin študákovy zjizvené duše, učitelský sbor karikatur, hrůzné postsynchrony, amatérské výkony některých mladých herců, graffiti kam se podívám, český hip-hop, retardovaně působící obličej Mádla, sklepácká malá domů a nevětší hustota uvolněných lidí na metr čtvereční v českém filmu současnosti. Vypadá to jako kritický výčet, ale krom těch nedostatků technických se z toho všeho nakonec staly ve Vorlově filmu o nezájmu uspěchané doby ctnosti. Jak se tak na to zpětně dívám, tohle období asi opravdu bylo nejlepší prožít zahalen v mlhavém oparu THC..(6.9.2010)

  • johnn333
    ***

    Aneb od všeho trochu, ve výsledku nic... Pokud chtěl Vorel divákům nabídnout realistický pohled na současné teenagery a jejich (ne)řešitelné problémy, nesměl by příběh ověsit absolutně klišovitými situacemi, otravně přehrávajícími herci a dialogy, jejichž přidaná hodnota se rovná nule. Jak sympatizovat s nesympatickými hrdiny? Jak se jim dostat pod kůži, když Vorlův scénář bruslí jen po líbivém povrchu, skáče od motivu k motivu a nenechá nás průseráře pochopit? Těžko. Divácky vděčné školní prostředí, česká herecká elita, naťuknutí problémů každého teenagera - přesto komedie průměrná a ve svém sdělení hodně rozporuplná...(7.2.2008)

  • StarsFan
    ****

    Musím přiznat, že po všech těch Rafťácích, Snowboarďácích, Panicích, co jsou na nic, a dalších českých "skvostech" o teenagerech mě Gympl moc příjemně překvapil. Celkem uvěřitelné charaktery postav, kde jsem čas od času postřehla záblesk někoho ze svého okolí (sama na ústav jménem gympl chodím ;-). Jasně, vše se dotažené až na hranice absurdity, ostatně bych chtěla vidět třídního, který by studenty naléval alkoholem u sebe doma, ale nemůžu si pomoct: nenudilo mě to a klidně bych v přítomnosti týhle partičky zůstala mnohem delší čas.(12.10.2007)

  • - Ani pět let od premiéry filmu se Gympl nedočkal uvedení na televizních obrazovkách. Jednou se již do vysílání chystal, avšak ani „vypípaná“ verze vedení České televize neuspokojila, takže titul z programu nakonec stáhla. (hippyman)

  • - Soundtrack vytvořil nejznámější český hip-hopový producent DJ Wich. (MTHRFCKR)

  • - Nasprejovanie graffiti na niekoľko vozňov pražského metra stálo asi 100 000 českých korún. (Smok)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace