poster

Gympl

  • anglický

    The Can

    (festivalový název)
  • Slovensko

    Gympl

Komedie / Drama

Česko, 2007, 110 min

Předloha:

Tomáš Houška (kniha)

Kamera:

Marek Jícha

Hrají:

Tomáš Vorel ml., Jiří Mádl, Eva Holubová, Tomáš Matonoha, Martina Procházková, Lenka Jurošková, Zuzana Bydžovská, Max Kušiak, Tomáš Hanák, Jan Kraus, Ivana Chýlková, Jiří Schmitzer, Milan Šteindler, Martin Zbrožek, Veronika Dobešová, Lenka Horáková, Pavel Telička, Marie Ludvíková, Tomáš Vorel st., Kamila Kikinčuková, Filip Vorel, Tomáš Vaněk, Daniel Sidon, Pasta Oner, Masker, Filip Maryško, Ondřej Trojan, Václav Marhoul, Radomil Uhlíř, Petr Bozděch, Radek Bruna, Zdeněk Stadtherr, Jaroslav Pšenička, Milan Kovář, František Loukota, Petr Čuda, Věra Ferdová, Romana Brožková, Jan Vosmik, Tomáš Peteráč, Miloš Leksa, Antonín Stříbrný, Miroslav Šedlbauer, Stanislav Huml, Jana Boučková, Iveta Trmalová, Vladan Martinec, Michaela Doláková, Karolina Holubová, Mary Angioliollo, Barbora Kopová, Daniela Valešová, Nikotýn, Martina Skalická, Libor Balabán, Matěj Balabán, Pavel Nosek, Tomáš Temr, Antonín Neubert, Miluše Staňková, Martin Kotouč, Štefan Oršoš, Jason King, Robert Nový, Dariusz Jakubowicz, Tomáš Houška, Gabriela Benešová, Ludmila Dvořáková, Lada Rulcová, Ludmila Tachovská, Adam Kulhavý, Ondřej Landák, Kryštof Haničinec, Simona Binterová, Matěj Bort, Anna Fišerová, Jitka Jirsová, Anna Hanáková, Rosalie Hanáková, Tereza Heincová, Petra Hejduková, Ondřej Hejna, Johana Hubičková, Michaela Podhajská, Silvestr Rovný, Štěpán Řezáč, Oliver Šteindler, Matěj Trojan, Veronika Vycpálková, Marta Yunyk, Simona Vavrušková, Lucie Pudilová, Laura Stavařová, Petra Vaníková, Kristýna Vaníková, Filip Müller

Producenti:

Tomáš Vorel st.

Scénografie:

Petr Fořt
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • tahit
    ****

    Překvapivý typ humoru, který si nehraje na snobismus filmové akademie. Mohu s uspokojením říct, že jsem se důkladně zasmál. Pestrá ukázka ze života a báječná porce hlášek. Po dlouhé době ryzí komika studentského filmu dnešní doby. Nakonec ještě jednu poznámku, víme všichni ze zkušenosti, jak mnoho může film získat nebo ztratit podle toho, kdo tam hraje, špatní herci můžou film zazdít a naopak výtečný výkon může i slabému ději dopomoci k úspěchu. Pro mě docela dobrý film.(12.2.2008)

  • kiddo
    ****

    Že je Gympl dobrý film, je poznat už z toho, že jsem se při scénách hudebně podkreslených českým hip hopem nedusila smíchy. Co se týče obsahu a celkové výpovědi, je nezvykle přesný a nesmlouvavý (a tudíž ne moc příjemný – ale to snad někdy nějaký opravdu dobrý obraz generace byl?), nicméně v tom, abych začala aspoň nesměle mumlat něco o zahájení renesance českého filmu, mi brání formální stránka filmu. Mádl je tu jediný, kdo zcela suverénně ustál balancování na hraně realistické postavy a karikatury, do které tu a tam (ale spíše tam) sklouzává drtivá většina především profesionálních herců. Neherci se zase potýkají s pronášením replik a jejich topornost je sice možno přičítat jejich pubertální frackovitosti nebo rovnou rozvíjet úvahy o tom, že tyhle amatérské projevy vlastně plně korespondují s tím, jak se běžně mluví a chová, jenže pak nezbývá než připomenout, že přece jen tu máme hraný film, a ne dokument (přesto vážně pochybuji, že na podobnou novodobou Johanku z Arku je možno někde v běžném světě narazit, protože tak unylý a neměnný výraz, který by si zachovala snad i na hranici, jednoduše nemáte šanci u běžného pozemšťana zahlídnout.) Hereckým projevům moc nepomáhá ani kamera; ne že bych měla něco proti koncepci dialogu typem „pohled – protipohled“, ale pokud se jedná o scénu, kdy se dva neuměle hraní pubertálové baví o poslání graffiti, pak přičtu-li k tomu ještě kameru vraženou jim těsně k obličeji a ubíjející filtr, nezbývá mi než úpět. O to víc překvapí kontrast s nočními scénami, jejichž vizuál je doslova vymazlený (nebo že by ty hrůzy denních scén jen nebyly potmě vidět?). Zase bych mohla filozofovat nad tím, že tímhle je odlišena nuda běžného života od adrenalinu vzpoury, ale to nic nezmění na tom, že se mi na to prostě blbě dívá a vyhazuje mě to z filmu. Nicméně ani tak nemůžu Gympl označit jinak než jako výbornou generační výpověď – jak o generaci současných středoškoláků, tak jejich učitelů a rodičů, kteří se všichni do jednoho pouze potácejí odnikud nikam, jejichž životy nikam nesměřují a kterým se nabízí jen plané moralizování o vnitřních hodnotách. Jak už zaznělo v Klubu rváčů, „nemáme žádnou velkou válku, žádnou hospodářskou krizi. Chybí nám naše velká válka ducha. Naší krizí jsou naše životy.“ Jen nám to nabylo trošku moc hloubky a absurdity. Takové čekání na Godota v praxi.(5.12.2007)

  • Sarkastic
    ****

    Tak jako správný gymplák jsem cítil povinnost zhlédnout to a pak ostaním vykládat, jak moc se "sekli", nebo "trefili" :-) Je fakt, že náš ústav patří k těm civilizovanějším a víc funkčním v republice, ale to neznamená, že bych takový, jaký nám byl představen ve filmu, někde nenašel (čímž chci ocenit slušnou realičnost školního prostředí). Co se týče graffitů, já osobně je taky neberu jako nějaké umění, ale spíš jako vandalství, ale film mi pomohl alepoň trochu pochopit sprejery. Hudba, ikdyž to nebyl můj oblíbený punk či rock, působila víc než efektivně a bez okolků se přiznávám, že mě docela dostala a líbila se mi. Ale na plný počet * snímek nemá, některé herecké výkony byly trochu rozpačité a hlavně mi zde chyběl nosný příběh, dějové rozvrstvení.(18.12.2007)

  • B!shop
    *****

    Tak tohle me fakt hodne prekvapilo. Film ma v podstate jen dva problemy. Ta linie se sprejerstvim je vicemene zbytecna a film zbytecne natahuje na krapet prepisklou stopaz a druhej problem je, ze hercum nejak moc z huby nelezou ty dialogy, u dospelejch se to jeste ztrati, ale mladez, az na par vyjimek, ma kolikrat co delat, aby ze sebe nejakou tu hlasku vymackla. Ale jinak se musi uznat, ze hlasky sou naprosto brutalni, jsou tu skoro neustale a vsichni dospely herci do posledniho jsou neskutecne vostry, at uz de o ucitele nebo o rodice, kazdej je nejak zajimavej a kazdej predvede nakej masakralni vystup. Navic je herecky obsazeni fakt hvezdny. Na 5* to sice neni, ale jelikoz si nepamatuju jinej soucasnej ceskej film, kterej se snazi jen ciste pobavit a uspesne se mu to dari, tak trosku pridam a dam 5*.(30.3.2008)

  • Arx
    *****

    Normálně bych dal 4 hvězdičky. Na druhou stranu musím ale říct, že Gympl je spolu s Vratnými lahvemi pro mě nejlepší film roku 2007. Narozdíl od jiných (Pusinky, Bestiář) se na něj dá koukat víckrát a rozhodně jsem se u něj nenudil. Herecké výkony jsou také na vysoké úrovni. Hlavně Jirku Mádla bych rád vyzdvihnul a jeho role sprejera je podle mně doposud nejlepší filmová role. Jako taková třešnička na dortu mě i potěšilo obsazení Jana Krause, který je u mě z české scény nejoblíbenější. S přimouřenými očima 5 hvězdiček.(30.1.2008)

  • - Ani pět let od premiéry filmu se Gympl nedočkal uvedení na televizních obrazovkách. Jednou se již do vysílání chystal, avšak ani „vypípaná“ verze vedení České televize neuspokojila, takže titul z programu nakonec stáhla. (hippyman)

  • - Nasprejovanie graffiti na niekoľko vozňov pražského metra stálo asi 100 000 českých korún. (Smok)

  • - Texty na záchodech byl originál. Štáb je nemusel přidávat, jejich autory byli sami studenti. (FMJ)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace