poster

Gympl

  • anglický

    The Can

    (festivalový název)
  • Slovensko

    Gympl

Komedie / Drama

Česko, 2007, 110 min

Předloha:

Tomáš Houška (kniha)

Kamera:

Marek Jícha

Hrají:

Tomáš Vorel ml., Jiří Mádl, Eva Holubová, Tomáš Matonoha, Martina Procházková, Lenka Jurošková, Zuzana Bydžovská, Max Kušiak, Tomáš Hanák, Jan Kraus, Ivana Chýlková, Jiří Schmitzer, Milan Šteindler, Martin Zbrožek, Veronika Dobešová, Lenka Horáková, Pavel Telička, Marie Ludvíková, Tomáš Vorel st., Kamila Kikinčuková, Filip Vorel, Tomáš Vaněk, Daniel Sidon, Pasta Oner, Masker, Filip Maryško, Ondřej Trojan, Václav Marhoul, Radomil Uhlíř, Petr Bozděch, Radek Bruna, Zdeněk Stadtherr, Jaroslav Pšenička, Milan Kovář, František Loukota, Petr Čuda, Věra Ferdová, Romana Brožková, Jan Vosmik, Tomáš Peteráč, Miloš Leksa, Antonín Stříbrný, Miroslav Šedlbauer, Stanislav Huml, Jana Boučková, Iveta Trmalová, Vladan Martinec, Michaela Doláková, Karolina Holubová, Mary Angioliollo, Barbora Kopová, Daniela Valešová, Nikotýn, Martina Skalická, Libor Balabán, Matěj Balabán, Pavel Nosek, Tomáš Temr, Antonín Neubert, Miluše Staňková, Martin Kotouč, Štefan Oršoš, Jason King, Robert Nový, Dariusz Jakubowicz, Tomáš Houška, Gabriela Benešová, Ludmila Dvořáková, Lada Rulcová, Ludmila Tachovská, Adam Kulhavý, Ondřej Landák, Kryštof Haničinec, Simona Binterová, Matěj Bort, Anna Fišerová, Jitka Jirsová, Anna Hanáková, Rosalie Hanáková, Tereza Heincová, Petra Hejduková, Ondřej Hejna, Johana Hubičková, Michaela Podhajská, Silvestr Rovný, Štěpán Řezáč, Oliver Šteindler, Matěj Trojan, Veronika Vycpálková, Marta Yunyk, Simona Vavrušková, Lucie Pudilová, Laura Stavařová, Petra Vaníková, Kristýna Vaníková, Filip Müller

Producenti:

Tomáš Vorel st.

Scénografie:

Petr Fořt
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jamal
    ***

    Gympl byla příjemná podívaná. Znám dokonce jeden gympl, kde sice nepanují tak extrémní podmínky, jak ve filmu, ale docela podobné. Film měl spád, dobré hlášky, akci, prostě vše potřebné co bych od něj očekával. Pobavili mě snad všichni herci, kterým jsem jejich roli uvěřil. Jen ten děj, je to spíše příběh bez konce, žádný velký zvrat, prostě část úseku z jejich života.(11.4.2008)

  • kOCOUR
    ***

    Jistě. Nemá cenu si namlouvat, že Vorel kočíruje svůj povoz přehledem s přehledem a bez chyb a že Gympl netrpí všemi neduhy současné české kinematografie (především špatně nasazené postsynchrony - aka Vorlův trademark - vsazené do úst neherců mě fyzicky bolely). Jen mám dojem, že snaha o to být cool a věrný v Gymplu pozvolna přestává být pouze snahou. Prakticky tu chybí nosný příběh a silnější dramatický oblouk, který by se v závěru uspokojivě uzavřel, ale jednotlivé fragmenty "nočních jízd" fungují jak pro laika, tak pro zasvěceného. Hlášky ze školní půdy jsou pochopitelně úplně mimo a vůbec si těžko umím představit, že někde může fungovat takový gympl. Mádl s Matonohou jsou výborní, Schmitzer zdatně sekunduje situačními výlevy a Vorel mladší... sakra, vážně překvapil. Mimochodem, kdyby všechny české filmy vypadaly řemeslně jako poslední půlminuta Gymplu, už bych se v kině možná nikdy nestyděl.(12.10.2007)

  • Tosim
    ***

    Když už z těch neživotných karikatur vypadne něco, co by mohlo působit na pocity a názory normálních lidí, je to smeteno něčím, co vypadá, jako vystřižené z Kameňáku. Velká škoda už proto, že to nebyla nuda, vtipy se netočily např. jen kolem sexu a vypráví to o něčem, co český film pozoruje z hodně velké dálky. Mladí herci jsou v pohodě, z těch ostatních velice vyčnívá jen Zuzana Bydžovská.(11.12.2007)

  • Galadriel
    ****

    Gympl je v podstatě strašná blbost. Ale na druhou stranu - není to zas tak dlouho, co jsem navštěvovala jeden takový ústav, který měl taky takové dlaždičky a barvu na zdech, takové učitele a i pár týpků z řad studentstva by svoje obrazy v tomhle filmu našlo. Navíc když se na to podívám jako na film pro "mladé" a začnu srovnávat s českou (Snowboarďáci, Rafťáci v lepším případě) nebo i zahraniční (Prcičky, Holky to chtěj taky) produkcí filmů o dospívajících a pro dospívající, Gympl jim prostě o třídu uniká a troufám si říct, že se u něj pobaví i odrostlejší diváci, kteří ještě nezapomněli na svá studentská léta. Dokonce i od jednoho učitele jsem slyšela, že nejdřív se mu to nelíbilo, ale pak se mu ten film v hlavě rozležel a došlo mu, že je vlastně jen lehce nadsazený a takhle to v našem školství funguje. Tolik upřímnosti dostat z kantora - no klobouk dolů!(23.4.2008)

  • Malarkey
    ****

    Po delší době jsem opět podpořil Českou kinematografii tím, že jsem se odhodlal vydat do Prahy a v pohodlí kina shlédnout film, ze kterého jsem měl strach a hlavně z hudby, kterou připravil přední představitel hiphopu v Čechách, tedy Wich. Já jako odpůrce tohoto hudebního stylu měl co dělat, abych v kině vůbec vydržel a neutek s brekem na záchod uklidnit své pocuchané nervy. Gympl je překvapivě povedená tragikomedie, kde jsem se občas zasmál, ale z té dramatičtější stránky jsem potěšen zas tak nebyl. Gympl je totiž film těžce o ničem, jde v něm akorát ukázat život několika málo lidí na gymplu, kteří si ve volném čase užívají života trochu jinak a akčněji než je zdrávo. Musím ale řícít, že pan režisér tu atmosféru zvládnul na výbornou, možnu mu k tomu dopomohl jeho syn, který herecky roste s jeho filmy a špatný herec z něj rozhodně není. Stejnak ale nedokáže něco co Jirka Mádl zvládá naprosto bravurně, zahrát cokoliv jakkoliv tak důvěryhodně až se divákovo oko zapotí. Koneckonců jsem rád, že jsem se na Gympl vydal. Dlouho jsem neviděl povedený český film jako je tento. Nebýt muziky, kterou osobně nesnášim a holek, který pořádně nevěděj co hrajou a jsou filmu spíš na obtíž možná bych ještě trochu přilepšil. Takhle je to povedená komedie, s řadou výborných herců, která po delší době v naší zemi má co nabídnout. Jenže se nemohu zbavit dojmu, že je cílená jen pro určitou skupinu lidí, kterou já nejsem. --- Nezajímá je literatura, nezajímá je nic. Válku na ně !(28.9.2007)

  • - Ve scéně, kdy hrdinové lezou do metra větrací šachtou, používají otvor, který dříve využívali i skuteční sprejeři. V dnešní době je však již cesta pro kamerový systém a pohybová čidla nepoužitelný. (FMJ)

  • - Zvuk ohlašující ukončete výstup a nástup ve filmu, můžeme ve skutečnosti slyšet jen na trase metra A, na “céčku“ je oficiální gong jiný a stanice ohlašuje muž. (Stocki)

  • - Ve scéně, kdy Koucourka (Tomáš Vorel ml.) vyslýchají policisté, je za nimi žena píšící na počítači. Je však možné si všimnout, že má vypnutý monitor. (Mr.Hudson)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace