Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    **

    Faktografická přesnost není Emmerichovou silnou stránkou. Naopak gigantická prázdnota, která na diváka útočí, je tristní zhruba jako vykalkulovanost bojových sekvencí. Vědomosti by měl čerpat z Annaudova Boje o oheň (1981), přesto divák, očekávajíc čirou zábavu pak absurdní zákonitosti v duchu režisérova megalomanství překousne. Německý řemeslník a znásilňovač historie Roland Emmerich přesto jakoby ztratil soudnost. Minule u Dne poté to vypadalo, že se blýská na lepší časy (vzpomeňme na podprůměrného Patriota nebo Godzillu), dredatí lovci mamutů mluvící anglicky – nesrozumitelně blábolí jen ti zlí – ale přichystali natolik primitivní story, že to snad tvůrci nemohli myslet vážně a sami sebe odsouvají do parodických vod!! Podsouvají nám žalostný příběh mladíka z kmene Jagalů, který, ač považován za outsidera, udolá vůdce mamutího stáda. Po brutálním řádění agresivních záporáků (na koních!!!) v jeho vesnici je ale všechno jinak. Ti mu odvedli i jeho holku modrookou (mimochodem nehrající, ale nepřehlédnutelná Camilla Belle), on tak musí za nimi. Nikterak objevné to není, ale něco se vykřesat dalo. Velkohubý Emmerich alespoň solidně prodal lokace, ve kterých se natáčelo (ano, bylo to na planetě Zemi:-), u herců pak nevíte, jestli chtějí hrát, protože jejich vývoj jde spolehlivě k čertu. Ostatně tam by měl jít i sám režisér!!(6.4.2008)

  • Jossie
    ***

    Tak já samozřejmě vím, že to byla hrozná slátanina, ale pro mě dost zábavná, s hromadou pěkných zvířátek v čele s kvantem mamutů a co mě hlavně dostalo, ta krásná výprava a kmeny domorodců - jestli to, co měli na sobě, lze nazvat kostýmy, tak byly dokonalé. Na Emmericha to šlo, čekala jsem něco daleko horšího.(22.3.2008)

  • tron
    **

    „Niektorí ľudia si urobia kruh, dajú si do neho ženu a deti a o tých sa starajú. Iní si urobia väčší kruh, dajú si tam napríklad bratov a sestry. A niektorí... niektorí si urobia EŠTE väčší kruh.“ Strašná konina. Emmerich sa doteraz držal na uzde (oproti tomuto zverstvu je jeho DEŇ NEZÁVISLSTI OBČAN KANE). Ale toto už vážne pôsobí dojmom, že začal fetovať a že fetovali aj ľudia, ktorí mu na to dali peniaze. Fetovali aj trikári a herci, fetovali ÚPLNE všetci, počas nakrúcania aj počas post-produkcie, prestali až po premiére a po prvej polhodine z kina utekali zadným východom a dva týždne sa ukrývali v podzemí. Pyramídy, umelohmotné zbrane, mamuty, ponaučenia do života, oživenie mŕtvej postavy, nerealistické akčné scény, svojrázne počítačové triky, toto je proste jeden nehorázny bordel a väčšinu času, ak som práve nepozeral do zeme a nehanbil sa sám za seba, čo za hovadiny to zasa pozerám, som sa chechtal, lebo som mal pocit, že ak nebudem, zošaliem rovnako, ako Emmerich. Slová sú zbytočné.(27.5.2011)

  • Madison
    ***

    Verná kópia Gibsonovho Apocalypta s tým rozdielom, že Gibson bol drsnejší, reálnejší a otvorenejší. 10 000 pred Kristom je vizuálne krásne odvedená práca, ale obsahovo je to tak neskutočne zúfalé, že sa mi celý film po úvodnom znamenitom love na mamutov už iba vliekol. Pripadalo mi to, akoby sa Emmerich všemožne snažil o veľkolepé prerozprávanie vekov minulých a pritom nedokázal nechať splynúť hĺbku myšlienok (ak nejaké boli) s technickou stránkou. Dokonca i ten vizuál, ktorý ma zo začiatku uchvátil, na mňa v nasledujúcich sekvenciách pôsobil strelene a bláznivo a pripomenul mi zbesilú naháňačku bylinožravcov s ľuďmi pod nohami v Jacksonovom King Kongovi. Ibaže Jackson si takéto výstrelky môže dovoliť. Výkony hlavných hercov sa mi zdali úbohé, scenár naivný, za zmienku stála ešte celkom pekná hudba, ale v konečnom dôsledku to bolo len nezmyselné natiahnutie "technickej brilantnosti bez ujasneného scenára". Na to, aby mohlo byť 10 000 pred Kristom unikátnym celovečerným filmom, mu chýba dávka Gibsonovho zmyslu pre patričnú drsnosť a Spielbergova schopnosť nadchnúť originálnosťou. Z Jacksonových efektných kúskov občas hraničiacich so zdravým rozumom, si myslím, už niečo zobral.(5.8.2008)

  • Shit
    ***

    No bohužel spíš zklamání, jelikož i když hodnocení je mizerný a komentáře ještě horší, tak já mam podobný velkolepý filmy rád a trailer vypadal výborně, jenže to by v těch dvou minutách nesmělo být všechno zajímavý z filmu. Je pravda, že některý scény jsou fakt parádní, hlavně Mamuti na začátku, jenže to je bohužel na dlouhou dobu všechno co tenhle film nabídne, protože Roland Emmerich se bohužel vydal špatnou cestou a příběh za prvé nezaložil tolik na akčních sekvencích, jak by to potřebovalo a za druhý ho rozved přesně tim ukecaným a nezajímavým směrem, kterým to hodně pohřbil, tim se z toho stává hrozně zdlouhavá záležitost. Celá ta legenda o Manaka se dala podle mě daleko víc rozvést a nedělat z toho druhýho Pathfindera. Dalším problémem filmu je ještě šíleně nevýraznej hlavní hrdina bez charisma a o stupiditách v příběhu se snad nemá ani cenu bavit, jinak sem to ani nečekal a ani mi to nevadí. No a teď ještě vymyslet klady. Tak určitě se dá hodně dobře mluvit o tricích, mamuti perfektní, ostatní trochu horší, ale celkově určitě nadprůměr a taky se mi hodně líbilo těch pár akčních a dobrodružných scén a taky samozřejmě Camilla Belle, ale o moc víc toho bohužel neni.(28.4.2008)

  • - Při natačení filmu procestoval štáb nejrůznější části světa. Natáčení je zavedlo na zimní Nový Zéland, do jihoafrického Kapského města s teplým klimatem a vysokou vlhkostí vzduchu i vyprahlé pouštní krajiny africké Namibie. (Amplifier)

  • - Většina mamutů vymřela na konci doby ledové, nemohly být tedy používáni při obchodech s otroky. Otrokářstvý se rovněž začalo rozvíjet až přiíbližně 3 000 let př. n. l. (Novalinda)

  • - V Namibijských lokacích, se koně zdržovali v přísně hlídaném prostředí, kterým tvůrci chtěli zabránit případnému riziku nákazy od místních divokých koní. A kvůli extrémně suchému prostředí pouště musel White neustále dohlížet na pitný režim všech koní. (Amplifier)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace