Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Isherwood
    ****

    S postupujícími roky jde Emmerich evidentně až na dřeň toho, co si může u diváků dovolit a paradoxně s tím pak točí zábavnější filmy. Tohle je stomilionový gigant, který elegantně recykluje slavné „padesátková“ monster movies, jen s tím rozdílem, že tentokráte nahradili Raye Harryhausena machři přes CGI. Tohle je nekompromisně debilní (dialogy!) a nesmlouvavě efektní (akce!) nášup, u kterého není ani vteřina hluchého místa a pokud vedle vás sedí studentka archeologie, která si to evidentně užívá taky (jenom z trochu jiného pohledu), není co řešit. Za to všechno jsem v pokušení dát plné hodnocení. Možná taky trochu natruc všem ostatním, kteří v sobě musí zrovna u takových filmů objevovat skrytého ducha intošiny a filmového vědátorství. :)(1.4.2008)

  • Enšpígl
    **

    Ty pralidi mě silně připomínali dnešní levicovou alternativní mládež, měli stejné vlasy, byli stejně špinavý, mluvili anglicky a chovali se jako hovada. Taky se mi líbilo, jak ráno vyšli z USA a večer došli do Egypta, připomnělo mi to moje každodenní večerní procházky do Sydney. Každému tyhle kratší procházky před spaním vřele doporučuji .(23.3.2008)

  • StarsFan
    **

    Dějepis a zeměpis v kostce. Dredy jako z dvacátého století, mamuti jako z 200 000 let před Kristem jenom několikrát větší. Sem tam přiběhne přerostlé emu chytající podobu dinosaurů z druhohor a tygžík vyžlík podruhé v dějinách filmu prokáže své dobré srdce a postaví se za hlavního hrdinu. Společně s ním putujeme za průvodem Hunů či Mongolů Čingischánovy doby ze zasněžených Himalájí přímo do hustého amazonského pralesa, po jehož opuštění nás čeká nekonečná Sahara a podivná řeka plná plachetnic podobných opeře v Sydney nebo (při větší fantazii) těm španělským ze 16. století. Nenajdeme na nich ale žádného Hernanda Corteze nebo Francisca Pizzara, nýbrž ony Huny (Mongoly) oblečené v barevných látkách odněkud z Orientu, jejichž hlavní město připomíná jakési Maye, Aztéky a Inky v jednom (ačkoliv tygří sfinga kdesi uprostřed města by nás mohla svádět k zařazení spíš do Egypta). Jedno se ale Emmerichovi nechat musí. Kamerové záběry z leteckého pohledu vypadají úchvatně a hudba se mu taky povedla. Škoda jen, že se místo historie radši nezaměřil na sci-fi. A neodpustil si ty příšerný děsivý konce plný ožívajících mrtvol a velkých hrdinů.(19.3.2008)

  • Xmilden
    **

    Dvě hvězdičky maximálně. Nevadí mi, že ve filmu je spousta dost nelogických věcí. To bych i odpustil, ale že to bude debilní i co se týče dialogů, proroctví a hrdinských proslovů, to už filmu neodpustím. Navíc přišel po skvělém Apocalyptu a ruku na srdce všem, kteří Apocalyptu nedali plný počet hvězdiček. Tady angličtina vyznívá i směšně. Ani nevím co se mi nakonec na filmu líbilo. Snad jen krásná dívka s modrýma očima. Jinak to bylo velmi slabé.(9.7.2008)

  • flanker.27
    *

    Pejsek s kočičkou upekli dort, nacpaný zřejmě vším, co tatíčku Emmerichovi našli v šuplíčku s jeho dětskými hračkami. Na jednom plácku tak uvidíme mamuty, dravé ptáky moa (zřejmě to měli být třetihorní phorusrhacos), pyramidy (podobné spíš těm co stavěli Aztékové), šavlozubého tygra (smilodon?), divnou geografii, jakéhosi emzáka a pár dredařů. Při psaní scénáře si Emmerich každých pět minut vypomohl nějakým tím deus ex machina proroctvím, díky tomu se děj dovalí do konce ve stylu odbržděného parního válce. Ale navzdory tomu, že klišovitější a předvídatelnější to snad ani být nemohlo, je to tak nehorázná sranda, že je mi líto dát tomu odpad. "Ne abys mě sežral, až tě pustím." :))(27.12.2008)

  • - S rozpočtem 105 milionů utržil celosvětově Emmerichův film vlažnějších 270 milionů dolarů. (Rodriguez)

  • - Po mnoha konkurzech, které tvůrce zavedly od USA přes Evropu a Jižní Ameriku až na Nový Zéland, si jednou Emmerich všiml plakátu na nezávislý film s názvem Undiscovered. "Uviděl jsem Stevenův obličej a hned jsem se ptal, kdo to je? Udělali jsme s ním kamerovou zkoušku, pak i s dalšími adepty na tuto roli, ale nakonec jsme se vždycky vrátili ke Stevenovi (tehdy mu bylo osmnáct). Když začalo natáčení, bylo z něho cítit že si ještě není sám sebou moc jistý, ale byl dobrý. Byl jsem na něj hrdý, protože podobně jako D'Leh si průběhu natáčení prošel vnitřním přerodem. Musel tento film táhnout - a taky se mu to povedlo, byl jsem tomu velmi rád." řekl režisér Ronald Emmerich. (Rodriguez)

  • - Před samotným začátkem natáčení tvůrci požádali Ngāi Tahu (maorský kmen) o možnost zúčastnit se tradičního maorského obřadu, při kterém se udílí požehnání. Aby si herci uvědomil jak důležitá byla mystika pro kmeny žijicí v dávné minulosti. (Amplifier)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace