Reklama

Reklama

Vojenský veterán Hank Deerfield se snaží spojit se svým synem, který by měl být zpátky na základně po návratu z mise v Iráku. Dozvídá se však, že zmizel a nikdo netuší, kde by mohl být. S tím se ale Hank nechce smířit, a proto sám pátrá po synovi. Čeká jej však poznání, o které možná ani nestál. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (351)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Nedává to smysl. Neodešel by, aniž by nám něco řekl.“ - „Najdu ho.“ Otec, bývalý seržant-vyšetřovatel pochopí, že hledání pravdy o synovi bude těžké. A ačkoliv se setkává s domnělým respektem a empatií, pomáhat mu začne jen policistka, které všichni ostatní akorát házejí klacky pod nohy. Ale oba se nehodlají vzdát…Není těžké začít fandit otci, který se setkává jen s neochotou a nezájmem. Tím spíš, když se musí krom ztráty vyrovnávat i s pravdou o synovi, který nebyl ani zdaleka tak čistý jako okvětí bílé lilie. Jenže pouze sympatie s hlavními hrdiny a solidní herecké výkony jejich představitelů nemusí tak úplně stačit, když je celý příběh místy hrozně naivní. Už jen to, jak je Hank připuštěný k vyšetřování a chvílemi si dělá, co chce, příliš uvěřitelnosti nevyvolává. A ono americké trauma z Iráku, které se line na pozadí, mi zde přišlo docela odosobněné a vzdálené. Ospalé tempo pak člověku moc nepřidá. Celkově dávám pouze lepší 3*. „Později někdo řekl, že jsme přejeli dítě. Tomu nevěřím. Podle mě….jsme přejeli psa. Zabili jsme psa!“ ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Výbornej Tommy Lee Jones a Charlize Theron. Ale u Charlize je to spíš zase klasika. Ta by si pro film snad nechala i zlomit nebo amputovat nohu, jenom aby šokovala. Takže klasika. Příběh už zase taková klasika není, i když ta podstata je stále dost aktuální. Hlavně teda v Americe. Ale posrali si to sami. Je divný si uvědomit, že Amerika je vlastně pořád s někym ve válce, ale když to tak chtěj mít a myslej si, že tím ochráněj svět, tak ať s tím pokračujou. Možná to nějakej smysl má, ale ty filmy už začínaj bejt pomalu otravnější a otravnější. ()

Reklama

KarelR 

všechny recenze uživatele

Haggis se rozhodl natočit další film o tom, že válka je pro lidskou psychiku špatná věc, ale bohužel v něm nepřinesl nic nového. Tommy Lee Jones sice předvádí solidní minimalistické herectví a Charlize Theron už zase dokazuje, že není jen pěkná tvářička bez talentu (Už to dávno víme, vrať se proboha k sexy rolím!), ale nějaký silnější zážitek se nekoná, protože jsme to už všechno viděli jinde a kapku lepší. 7/10 ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tentokrat se sice Haggis nevytah jako v pripade Crashe, ale i tak to je hodne nadprumerna kriminalka. Nejvetsi problem asi je, ze v podstate neprinasi nic novyho, to spojeni s armadou je jen takovy ozvlastneni a navic zaverecny odhaleni, kdo je vrah, je dost neverohodny. No a ke vsemu je tu asi 20 minut naprosto zbytecne protahovanej konec. Ale jinak si nemam vicemene na co stezovat. Film sice plyne pomalu, ale je natocenej fakt paradne, takze to cloveka zaujme. Navic Tommy hraje perfektne, toho bejvalyho vojaka mu verite a neni to zadnej pochcanek. Theron jsem malem nepoznal, ale taky podavala slusnej vykon. Celkove dobry 4*. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Paul Haggis .. Zvláštní detektivní reflexe války v Iráku. Paul Haggis dobře pointuje, jak dílčí části, tak celý příběh, ale jistým klišé se prostě nevyhne. Alespoň to není tak nepravděpodobně vykonstruované jako v Crash. Celý film se drží v přízemní, šedivé, civilní atmosféře, bez výrazných výkyvů nahoru či dolů a je především stavěný na hercích, protože mnoho pasáží je dějově dost chudých. Tommy Lee Jones hraje postaršího, věčně bez úsměvu zamyšleného, vyšetřovatele skvěle. Sekundující Charlize Theron je taktéž výborná, ostatní větší jména (Brolin, Franco) jsou spíše do počtu, už jen zanedbatelnou délkou jejich scén. Haggis by se měl držet radši těchto niterně amerických témat.. 75%. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (7)

  • Inspirováno skutečnými událostmi, konkrétně reportážním článkem „Smrt a zneuctění", kterým byl Haggis upřímně dojat. Článek vyšel v magazínu Playboy a byl napsán Markem Boalem. (DaViD´82)
  • Film byl nominován na Oscara v kategorii Nejlepší herec v hlavní roli. (Čiban)
  • Ako uvádza distribútor filmu, názov V údolí Elah odkazuje na Izrael, kde sa podľa Biblie pred 3000 rokmi odohrala bitka Dávida s Goliášom. Dnes je to menej známa turistická atrakcia na križovatke ciest Route 38 a Route 375 blízko údolia Elah. Tu vzišiel námet na bitku v nerovných podmienkach - príbeh ľudí, ktorí v tomto nerovnom boji zvíťazia a vrátia sa domov, aby čelili symptómom posttraumatického stresu a duševným poruchám. "Ten názov vypovedá o podstate filmu," vysvetľuje Haggis, "Kráľ Saul poslal Dávida do údolia Elah, aby bojoval s Goliášom, vyzbrojený iba piatimi kameňmi. Spýtal som sa sám seba, kto by to urobil? Kto by poslal mladých mužov do boja s obrom? Tento film apeluje na našu zodpovednosť, keď posielame mladých mužov a ženy do vojny". (PeterJon)

Reklama

Reklama