Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Claus Volter točí artové filmy, sbírá ceny na festivalech, ale má to jeden háček, do kina na jeho filmy moc lidí nechodí. Vlastně skoro žádní. Tonny pracuje ve firmě na třídění a likvidaci odpadu. Díky své výbušné povaze se nesmí téměř stýkat s vlastními dětmi. Když mu po dlouhé době povolí návštěvu, vezme je do kina. Nešťastnou souhrou okolností skončí v sále, kde se právě promítá nový Clausův film. Zážitek je to věru otřesný a Tonny chce vrátit vstupné. A zdá se, že ho nic nezastaví. Ve snaze najít režiséra toho příšerného filmu se stane komparsistou při natáčení dalšího Volterova díla, a když utrpí zranění, otevírá se možnost ovlivnit to, jak bude vypadat příští Volterův film. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (42)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Nebezpečně výbušná trhavina šťourá pod kurníkem filmové kritiky, elitářství i soudobé poptávky po poklescích všeho druhu. Sice všechna prásknutí satirického biče vyznívají jaksi měkce a zanechají ledva povrchové šrámy, ale to hlavní dánská komedie dokáže: inteligentně bavit, s nadhledem zesměšňovat a přitom se nebrat vážně. Což začíná být jev pohříchu vzácný. ()

Caminzind 

všechny recenze uživatele

Já ty Dány miluju. Ať to natočí jeden Jensen, druhý Jensen, ať tam hraje Thomsen, Kaas či Mikkelsen, tak stále je to jedna perla vedle druhé. Vždycky si směle a s velkým očekáváním od nich něco pustím a nepochybuji, že se budu bavit, neděsím se předem trpkého zklamání. Ten vtip, ta lehkost hereckého, režijního i scenáristického bytí se jen tak nevidí. Oni mají vše, co bych v našich současných filmech asi hledal marně, a proto to ani nehledám. Proč taky, když jsem našel konečně tu pravou, tj. dánskou tvorbu poslední dekády. A přitom zrovna zde je tak banální námět a k tomu hrstka herců, která hraje furt dokola v téměř každém dánském filmu... Ale když mi vyčaruje na tváři úsměv i taková klišé kravina, kdy Kaas jede v ušatce na golfovém vozíku, něco pokřikuje a následně sejme značku, pak to už hraničí s filmovým zázrakem. Točte dál, hoši, je jedno co, ale hlavně už točte! 84% Ty pouhé 4 hvězdy jsou důsledkem toho, že hodnotím v kontextu s nepřekonatelnými "jablky". ... Ne, ne. Já prostě těch pět musím dát, už pro klid svědomí. ()

Reklama

celticek 

všechny recenze uživatele

Hotovo. Jsem rozstřelený ještě teď. Prvních zhruba 20-25min než přijde natáčení posledního dílu trilogie,jsem nechápal. Je to neotřelé,originální, Kaas a Thomsen totálně boží. Vedle takové komedie se americké a podobné zhovadilosti nemůžou ani postavit, nepamatuju si,kdy naposledy jsem se tak bavil. Zvedlo mi to náladu,jak už dlouho nic. Ke konci už jsem měl strach,že trošku přeladí na vážnější notu,ale návštěva v ZOO to zase zabila! 5 jak z praku!!!:) ()

akisha 

všechny recenze uživatele

Tak nějak nevím, co si o tomhle myslet. Podle popisu jsem čekala prdlou komedii a ona to byla jakási kritika nepoužitelnosti artovejch filmů a zároveň s tím snad i kritika mainstreamu nebo asi (a tak to spíš bude) kritika obojího. Ale i když jsem čekala, že se budu víc smát (ale smála jsem se, viz. pád smrtky, režisérovy záchvaty, pokus o snědení "onion ringu", návštěva ZOO atd.), film mě bavil. I když teda musím říct, že jsem kolikrát trochu nechápala chování postav, v tomhle bych uvítala menší chaos. Jinak ale dobré, inteligentní, vtipné (ovšem né "řachavým" způsobem). Plus sehraná dvojka Lie Kaas trpící typickým syndromem umělce a Thomsen s naprosto šíleným kníro-vousem. 78% ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Jako satira funguje film i přes svou neadresnost velice dobře, protože není problém si dosadit konkrétní osoby, jejich mediální image a filmařská hnutí či poetiku. Problém nastává, když se začne řešit, co nám chce snímek říct, jestli si jenom nezávazně utahuje a míří na egoistické tvůrce uměleckých filmů nesnesitelných pro měšťáckého diváka, nebo se strefuje do obou táborů a záměrně nám představuje nesympatické postavy, s nimiž se nelze ztotožnit a kterým nejde fandit, a okázale v montážních sekvencích vynechává informace, kvůli kterým se závěrečná třetina uzpůsobuje žánrovým konvencím, ale nedrží pohromadě a fikčnímu světu chybí vnitřní logika. Přijde mi, že vlk se nažere a koza zůstane celá; jinak napsáno: neustále vyvádět z konceptu a přitom bořit žánrové konvence a vybízet k aktivnímu diváctví zvládá lépe ten, jenž byl nejspíš největší inspirací pro Nikolaje Liea Kaase. ()

Galerie (9)

Související novinky

Další nálož severských filmů

Další nálož severských filmů

20.02.2010

Severský filmový klub zahájí letos v březnu další rok spolupráce s pražským kinem Atlas a brněnským kinem Art třídenní přehlídkou, během které bude uvedeno šest skandinávských snímků. 4. března nás… (více)

Reklama

Reklama