poster

Klub poslední naděje

  • USA

    Dallas Buyers Club

  • Slovensko

    Klub poslednej nádeje

  • Velká Británie

    Dallas Buyers Club

  • Nizozemsko

    Dallas Buyers Club

Drama / Životopisný / Historický

USA, 2013, 117 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Xmilden
    ***

    Po nadšeneckých recenzích jsem čekal samozřejmě trošku více. Nicméně stále tomuto filmu nikdo neodpáře fakt že se zde potkávají Matthew a Jared v excelentních rolích, které je zcela pohltily nejen psychicky, ale zároveň i fyzicky. Jedná se o hodně šokující vzhled obou pánů. V mých očích stojí letos výče už jen DiCaprio a jeho Vlk.(11.2.2014)

  • Boogeyman
    ****

    Solidní drama podle skutečné události o umírajících na AIDS, odporu k homosexuálům, lobbingu farmaceutických firem a zkorumpované vládě a o prozření a velkém vítězství malého bezvýznamného napraveného texaského vidláka - samé sázky na jistotu. Nechutně vykalkulovaná oscarová dojímačka, každopádně docela dobrá a s vynikajícím McCounaugheym a Letem.(1.2.2014)

  • dr.horrible
    ****

    Kolega ScarPoul má pravdu, chýba tomu silnejšia scéna. Predstavoval by som si niečo na štýl Crashu, niečo čo by sa vrylo do pamäti a už nezmizlo, niečo ako keď sa dve natoľko odlišné postavy Leta a McConaugheyho objali... Takýchto scén tu ale pre civilný prístup, moc nie je. Paradoxne, práve to vlastne dosť pomáha (keď sa nedokážete stotožniť s transvestitom, ani homofóbom), keď to celé vyzerá ako skorodokumentárna realita. Veriť sa tomu dá, na úkor emócií, čo je po Valleého maximálne preexponovanom predošlom filme, iba dobre. Ale na oscary by som zas nevidel, aspoň ja by som takto neosobnú látku oceniť nechcel, ani nedokázal.(7.2.2014)

  • nunka
    ****

    Matthew McConaughey mi z filmu Magic Mike zostával v pamäti ako parketový šašo a prototyp mužskej estetiky a zrazu úplne iná herecká poloha. Precítená, s úplne odlišným fluidum, proste iná a absolutne pre neho netypická. Veľmi zapôsobil, nielen kvôli figúre hraničiacej so sebadeštrukciou, no bolo vidno ako dáva zo seba úplne všetko. Zaujímavé bolo sledovať štruktúru charakteru hlavnej postavy, ako sa postupne odhaľujú všetky zákutia osobnosti, životného príbehu a konečného prínosu jednej veľkej snahy o ľudský život a dôstojnosť. Film bez príkas, technických, trikových, jednoduchým naratívnym štýlom si získava sympatie.(7.3.2014)

  • Traffic
    ****

    Dallas Buyers Club mnozí řadí do škatulky oscarovek, které ze svých závažných témat (tady boj s AIDS, ale současně s oficiální zdravotní politikou USA) dělají slzopudné kýče postavené hlavně na výjimečných hereckých výkonech (zde brilantní McConaughey a neméně skvělý Jared Leto). Takovéhle cejchování ale v tomhle případě uplatňovat nelze, alespoň ne v plné míře. Film lze sice chápat jako poctu Woodroofovi, ale ani omylem ji není možné vidět jako prostou glorifikaci - sledovat McConaugheyho vychrtlého kovboje je po většinu času nepříjemné, stejně jako s ním sympatizovat vzhledem k jeho homofobním a dalším předsudkům. Jistě, jeho přerod v kámoše gayů a transsexuálů je ilustrovaný scénami, které mohou vzbuzovat pobavený úsměv, ale pořád to není nic, co by bilo do očí. Navíc, film některé emocionálně vypjaté momenty, u nichž oscarovky obvykle tráví nejvíc času, chytře odbyde krátkou promyšlenou montáží, která je nicméně svojí zkratkovitostí o to působivější. Naštěstí zdaleka nejde jen o film s excelentními herci a po otřesném Café de Flore mě překvapuje, co Jean-Marc Vallée zvládl natočit tady. Každý má asi svoje highs & lows.(5.1.2014)

  • - Když se ze začátku filmu jeden ze sázejících na rodeo zmíní o americkém herci Rocku Hudsonovi, chybně řekne, že hrál ve filmu Na sever severozápadní linkou (1959). (leBIGmac)

  • - Ve scéně, kdy Rayon (Jared Leto) nastoupí k Ronovi (Matthew McConaughey) do auta, aby od něj nakoupila léky, ho osloví "Lonestar'', čímž odkazuje na seriál Temný případ (od r. 2014), ve kterém Matthew McConaughey pije výhradně pivo značky Lone Star. (riksa1)

  • - Film měl velice omezený časový rozvrh i finanční rozpočet. Natáčení trvalo pouze 25 dní, během kterých se režisér Jean-Marc Vallée snažil zužitkovat každou dostupnou minutu. Ve scénách nebylo užito téměř žádné dodatečné osvětlení a celý film byl natočen pouze jednou kamerou drženou v ruce. Jako mnoho kostýmů posloužilo autentické odložené oblečení ze 70. a 80. let z charitativních obchodů a secondhandů. (Mr. Filuta)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace