Reklama

Reklama

Hlavními hrdiny filmu jsou Roger Ferris, který pracuje na Blízkém východě jako agent CIA, a jeho nadřízený Ed Hoffman. Po bombovém útoku v Manchestru v Anglii dostane Ferris za úkol najít Al-Salima, vůdce teroristické organizace odpovědné za výbuch. Problém je, že Al-Salim je velmi opatrný muž, který nepoužívá žádnou elektroniku. Přitom by stačil jediný hovor přes mobilní telefon a CIA by ho hned našla. Ferris i Hoffman mají stejný cíl, ale jiné metody. Mladý agent je zvyklý operovat přímo v terénu, je schopen vyjednávat a pohybovat se v zónách, ze kterých se dostane živý málokdo. Hoffman, který řídí každý jeho pohyb, je jeho pravým opakem - arogantní byrokrat, který málokdy opouští Washington, všechno vyřizuje po telefonu. Lži a podvody mu nejsou cizí a hlavně, pro úspěch mise je ochotný jít přes mrtvoly. Zatímco se Ferris spojí se šéfem jordánské rozvědky Hánim Salámem, který mu pomůže, pokud v něm vzbudí důvěru, Hoffman řídí některé části operace bez jejich vědomí... (TV Nova)

(více)

Videa (11)

Trailer 3

Recenze (892)

RHK 

všechny recenze uživatele

Na poprvé mám jen lehce nadprůměrný dojem z filmu s nepříjemným tématem potírání teroristů muslimského světa (ale to jsem měl z Černého jestřába taky, a teď ho zbožňuju). Leonardo DiCaprio a Mark Strong srší charismatem, obrýlený Russel Crowe bohužel vůbec ne a přijde mi tu jaksi nadbytečný. Technika už nepřekvapí, akce není dost, ale jizev si hlavní špionážní hrdina odnese požehnaně. Zbývá pocit stokrát viděné zápletky - my nebo oni, i když Ridley Scottem solidně řemeslně zpracované, a příjemné filmové hudby s arabskými názvuky http://www.youtube.com/watch?v=NguiH0GChwc. Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=C8oYugFe0-Q ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Terorismus vládnoucí světem dává prostor pro přemodernizovanou konspirační teorii, ve které je sledování helikoptérou z čistého nebe na denním pořádku, každý pracuje pro každého, přičemž nikomu nelze věřit a vytváří se hotový labyrint lží, ve kterém se mohou i ti nejzkušenější občas zakousnout do vlastního ocasu. Problém tohoto filmu je umělá komplikovanost s nedostatkem opravdu chytré sofistikovanosti a důvěryhodnosti, postavy se ani na chvilku nezastaví a téměř vždycky ví přesně co dělat a kam jít. Tohle je čistě sezónní blockbuster představující pravý opak nadčasovosti. Není nudný, je vizuálně špičkový, v čele má fantastického DiCapria, ale je zajímavý pouze v rámci momentální projekce, později nemilosrdně vypluje na povrch jeho plytkost a minimální obsahové sdělení. 6/10 ()

Reklama

Spooner 

všechny recenze uživatele

Ridley Scott poslední dobou točí filmy jak na běžícím pásu a vždycky se jedná o nadprůměrný počin. To se týká i Labyrintu lží. I zde odvedl řemeslně vynikající práci a od začátku do konce to šlape jako hodinky. Scénář je dobrej a hlavní tři party výborně napsané a jediné co mě celou dobu tak rušilo byla ta milostná linie. Ta je tady opravdu navíc a úplně zbytečná, protože motivy DiCapriovi postavy by se daly vysvětlit i bez ní. Herecké trio je ale bezchybné. Leonardo DiCaprio pokračuje ve své oslnivé formě a klučík z Titanicu je už dávno zapomenut. Ještě zajímavější je Russel Crowe, který tady hraje takovýho toho arogatního nadřízenýho,kterej o všem rozhoduje, ale sám se obětuje maximálně tím, že brzo vstává. A Russel to zahrál perfektně a jeho postava mě zajímala víc jak Leova. Nejvíc ale překvapil Mark Strong, z kterého jde chvilkama fakt strach a je vidět, že jeho postavu je dobré respektovat. Herci jsou prostě perfektní a po Temným rytíři se jedná asi o nejlepší letošní obsazení. Scott prostě natočil další výborný film, který sice chvilkama mohl trochu šlápnout na plyn, ale i tak mám po jeho skončení o čem přemýšlet. ()

Lavran 

všechny recenze uživatele

Protiklady konfrontující šachová partie malých (v terénu) a velkých (v pohodlném křesle), neklidný ethos válečného zpravodaje ustavený v nasnímání akčních scén, nezbytná milostná douška, herecky stále vyspělejší Leonardo DiCaprio, fyzicky stále robustnější Russell Crowe, horentní sumy za mezikontinentální hovory placené vstřícnou americkou vládou, deus ex machina, nadužívané a otravné transfokování jako jedna z mnoha Scottových autorských stop (blahoslaveni budiž zapřísáhlí odpůrci transfokace, kteří se k ní uchylují pouze jako k nezbytnému vyjádření dobových konvencí - viz např. Spielberg), poctivost, řemeslná bytelnost a oldschoolovost a bez varování se vracející dějové déjà vu. Zhuštěno do jedné věty: Nic, co by pohnulo kinematografickým světem, ale minimálně kvůli Scottově reputaci stojící za zkoušku._____Vrcholem pomalu se ustavujícího svébytného "žánru" reagujícího na problematiku obestírající Střední východ je stále a pořád komplexní a konzumu se vzpírající Syriana. A překvapivě i Ridleyho neméně slavný bratr Tony rozehrál ve svém Spy Game špiónskou šarádu s mnohem větším elánem a přehledem. ()

Botič 

všechny recenze uživatele

Svět je jedna velké globální vesnice a ve výhodě jsou paradoxně ti, kdo se vzdali veškeré techniky. Takzvaní bojovníci s budoucností, která je ale díky jejich anonymitě nedokáže vystopovat. Ridleyho Scotta je pro tento snímek škoda, měl ho přenechat někomu jinému a věnovat se raději daleko zajímavějším projektům, takhle je to jedině krok zpět. Ale díky jeho zručné režie a vizuálu je tím, kdo snímek zachraňuje. Nemluvě o hereckých výkonech ústřední trojice Dicaprio, Crowe a Strong z nichž jako vítěz jednoznačně vystupuje Russell Crowe. Největším problémem je scénář (zbytečná linie se zdravotní sestřičkou Ajšou) a střih střídající různé lokace jako ponožky. Nicméně i přes veškeré výhrady mně Labyrint lží bavil a při jeho sledování jsem po dlouhé době nemusel přemýšlet nad finálním hodnocení. Tak tedy objektivní 3* + 1* za režiséra a výborné herce. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (32)

  • V evropských scénách se musela "poevropštit" i auta komparzu, což neznamenalo jenom vyměnit SPZ, ale též pozměnit interní výzdobu auta či úplně vyměnit čelní sklo. (Othello)
  • Ve scéně výbuchu budovy si můžeme všimnout aut, odlétávajících kvůli tlakové vlně. Toho bylo docíleno takzvaným "vrhačem aut" ("car chucker"). Ve skutečnosti to byly dveře od lednice, upravené do podoby katapultu, který vymrštil automobil do požadované vzdálenosti a směru, aby nehrozilo poškození stále obývaných budov. (Othello)
  • Všechny arabsky mluvící postavy ve filmu mluví srozumitelnou spisovnou arabštinou. Ve skutečnosti by mezi místními působili jako exoti, protože spisovnou formou se hovoří už jen v mešitách. (Stegr)

Související novinky

Ridley Scott míří do televize

Ridley Scott míří do televize

09.10.2018

Ridley Scott (Labyrint lží, Marťan) je dalším filmovým režisérem, který si poprvé vyzkouší režii seriálu. Natočí sci-fi drama Raised by Wolves, které získalo objednávku rovnou na celou sérii od… (více)

Gladiátor ze Sherwoodu?

Gladiátor ze Sherwoodu?

01.03.2009

O projektu, který se původně jmenoval Nottingham, jsme už psali několikrát. Prošel podivuhodným vývojem. Na začátku byl scénář Ethana Reiffe a Cyruse Vorise, za který studio Universal zaplatilo… (více)

Ridley Scott válčí s mimozemšťany

Ridley Scott válčí s mimozemšťany

14.10.2008

Vlažné tržby Labyrintu lží, který se o víkendu umístil až na třetím místě zámořského komerčního řebříčku, naznačují, že pokud chce pan Ridley na stará kolena natočit ještě nějaký hit, bude si muset… (více)

Zásadní zvrat v Nottinghamu

Zásadní zvrat v Nottinghamu

29.09.2008

Tak tenhle klep si zaslouží samostatnou novinku. O projektu Nottingham, který má obrátit legendu o Robinu Hoodovi naruby, protože tradičně padoušský šerif z Nottinghamu (Russell Crowe) se stane… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno