Režie:
Jason ReitmanScénář:
Diablo CodyKamera:
Eric SteelbergHudba:
Mateo MessinaHrají:
Elliot Page, Michael Cera, Jennifer Garner, Jason Bateman, Allison Janney, J.K. Simmons, Olivia Thirlby, Eileen Pedde, Rainn Wilson, Daniel Clark, Darla Fay (více)Obsahy(2)
Je podzim a 16tiletá minnesotská školačka Juno náhle zjišťuje, že je těhotná. Otcem dítěte je její nejlepší kamarád Bleeker. V čekárně interrupční kliniky se svérázná Juno rozhodne, že dítě porodí a předá k adopci. Rodinu si však vybere sama. Se svým plánem se svěří otci i nevlastní matce a pak už nerušeně pokračuje ve školní docházce. Zvolený adoptivní pár patří ke zbohatlíkům, ona je upjatá puntičkářka, on pohodář. Juno za nimi zajede, podepíší dohodu a život jde dál. Podaří se Juno splnit plán, který si stanovila? A co na to všechno říká Bleeker? (Filmbox)
(více)Videa (3)
Recenze (1 199)
Nevěřil bych, že mi z takovéhle ódy na chápavost rodičů, maloměstskou pohodu a zodpovědnost úplně všech, nebude na blití. Ale ono zkrátka nebylo, a kdo ví jestli to byla víc zásluha neskutečně dětské a přitom "tak nějak jinak dospělé" Juno, neuvěřitelně lidských manželů Loringových se všemi jejich ve filmu vyobrazenými charakterovými vadami nebo nevyzrálostmi, nebo těch narážek a satirismů a cynismů, kterými je ta překvapivě (v tom nejlepším slova smyslu) dlouhá hodina a půl protkaná. Jo, taky to mohly být ty kytarové odrhovačky, co se tak porůznu ozývají, a které jsou pro svou chytlavost naprosto zakázáníhodné:) Každopádně tahle "komedie" je kolekcí vynikajících hereckých výkonů - Ellen Page zajisté promine, času má ještě spoustu - ale hlavně na Jennifer Garner a její scénu v obchoďáku nezapomenu asi nikdy. Tohle bylo něco naprosto jiného, než co jsme od ní zatím mohli vidět, a bylo to úžasné a nádherné, jen slzu zamáčknout. Jason Reitman nebo Cody Diablo nebo třeba oba, to máte fuk, tak nebo tak s divákem mávají jak se jim zachce, pohled na některé postavy se mění tak jako život sám. A tohleto prostě nic jiného není, je to život - SKORO. Nemůžu v tuhle chvíli nevzpomenout na famózní britské Cold Feet, což byl ovšem seriál, a tak bylo toho prostoru daleko víc, ale Juno prostě dokonalá není;) Ale čert to vem, 90% to vynese i tak. ()
Začalo to tím křeslem….. Juno je trhlá sympatická holka, kterou nerozhodí ani to, že jí přítelíček ,,naštěkal do boudy“. Je totiž dost chytrá, než aby nebyla připravená. Na všechno! Dokonalý obsazení snad všech rolí a netradiční pohled na zapeklitej problém mladý holky, která se (mimo to) pokouší najít odpověď, jestli 2 lidi spolu dokážou bejt šťastní až do smrti, dělají z filmu víc než jen obyčejnej biják o mladejch pro všechny. Tedy i pro ty, kteří se nejdřív zamilujou a až pak se rozmnožujou. Teda, alespoň myslím... je tady někdo v tom? Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Mám doma křeslo. 2.) Nevím jak vypadá těhotenskej test. 3.) Chci mít voňavý péro. (Nebo radši propisku?) 4.) Je mi 16 a právě jsem se dozvěděla, že budu mamka. PŘÍBĚH ***** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ne ()
Tak tohle se vážně povedlo, bylo to milé, vtipné, vyloženě pohlazení po duši. Ta malá střelená Juno, která hledá sama sebe a přes všechny ty trable a překážky se jí to nakonec daří, její úžasní rodiče, ten kluk, co se jí líbí, mladý pár, co touží po dítěti, všechno jsou to bezvadně napsané postavy a nikdo vám není ukradený a to se u filmu vidí málokdy. ()
Režisér Jason Reitman pomalu pomaloučku míří do topky mých nejoblíbenějších režisérů, jelikož si po fenomenálním celovečerním debutu Děkujeme, že kouříte a před vizuálně uhrančivým a tak trochu podprahovým Lítám v tom posvítil na Juno, velmi netradiční a otevřený snímek o negativním fenoménu generace Y. Přitom ale zachoval všechny charakteristické aspekty svého tvůrčího stylu - jeho film je vizuálně atraktivní (v případě Lítám v tom bych použil až výraz uhrančivý) a velmi esteticky vyvedený, opět se velmi ostře vymezuje proti tzv. americkému snu a dost zjevně tento zažitý mýtus kritizuje, jeho filmy nejsou šokující, ale cynické a, vydělíme-li z úvahy jeho debut, opět jde o velmi netradiční romantickou komedii, v podstatě až její antitezi... Seznamte se, Jason Reitman, pohrobek nezávislého amerického filmu... ()
Tento film umí ocenit kvalitní vína, jejich vůni, chuť, ale i dozvuk. Díky tomu se schází s vybranou honorací, jmenovitě s filmovými Akademiky, a ve stavu intoxikace jim namlouvá, že je lepší než Americký gangster, kterého obral o oskarovou nominačku. Nic proti Juno, je to milá, s láskou zplozená nihilistická romance, ale copak lze říkat popelářům sanitární inženýři? Kde je ta přidaná hodnota, která odlišuje Juno od zbytku světa, od zbytku podobných filmů? Na závěr bych chtěl vyvrátit mýtus, že Juno připomíná Zbouchnutou… není to pravda… připomíná Přízračný svět (Thora Birch = Ellen Page). ()
Galerie (34)
Zajímavosti (52)
- Všechna telefonní čísla ve filmu začínají 55501, jenom číslo Juno (Ellen Page) začíná 5555 (v amerických filmech se často používá fiktivní předvolba 555, aby se zaručilo, že nezazní něčí skutečné číslo). (HappySmile)
- Ve vystřižených scénách, které jsou k vidění na DVD, narazí Juno (Ellen Page) a Leah (Olivia Thirlby) v obchodě na Marka (Jason Bateman). V regálu tam můžete vidět disk s filmem Děkujeme, že kouříte (2005), který také režíroval Jason Reitman. (HappySmile)
- Telefon ve tvaru hamburgeru, který vlastní Juno (Ellen Page), je ve skutečnosti majetkem scenáristky filmu Diablo Cody. (formelin)
Reklama