Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Mladý muž odjíždí z města na odlehlou venkovskou samotu, kde žil jako dítě. Počáteční idylku však naruší vztah s místní dívkou, mladíkův návrat k malířství, zjištění, že se dříve v okolí děly kruté události spojené s vraždami nacistů na sklonku války a zapomenutá místa v domě, související se vzpomínkami na jeho dětství… (Devadesát Dva)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (352)

Mahalik 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem psychedelickou cestu, která bude plná smyslu nedávajících obrazů, že to bude brutální návod, jak se zbláznit. Místo vytrženého mozku a mé vlastní degradace mysli, přišla otravná karikatura, kdysi uznávaného umělce, který chce točit, dokud bude žít. T.M.A. mohla být působivá, kdyby nebyla pod křídly WB. Herz opustil od své vlastní iniciativy a veze se na dementní komerční vlně, která končí i začíná u mojí generace puberťáků, kteří už jakoby ztratili cit pro originalitu, hlavně, když jsou tam prsa! Co víc, Herz si ke konci postavil hlavu a rozhodl se vnést do děje jemnou provokaci v podobě týrání dětí. Na Juraje příšerně laciný pokus! Ruce pryč! ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

T.M.A. doplácí na to, že v sobě chtěla mít všechno. Jsou zde obsaženy prvky snad ze všech hororových subžánrů, od duchařiny po hixploitation, bohužel to k sobě moc nepasuje. Respektive formálně by to snad i pasovalo, ale scénář si s tím nedákaže smysluplně poradit. Kupříkladu nacistické vraždy dětí jsou zde opravdu jen a jen proto, aby zde byly. Naštěstí Herzovi se daří budovat tak dobrou atmosféru, že při sledování ta samoúčelnost nijak zvlášť neruší, divák si to začne uvědomovat až zpětně. Ona zmíněná atmosféra je značně specifická, nedá se přirovnat k americké hororové tvorbě, starému eurohororu, ani k Asii. Je to ryze české hororové prostředí, na které ale z filmů prostě nemůžeme být zvyklí, protože tu snad ještě nikdy nebylo. Ale dalo by se na něj (a snad i bude) dobře navazovat. Měl jsem z toho takovej pocit, jako jednou kdysi v podvečer na Šumavě, na louce s opuštěnou kapličkou a za deště. Herci jsou celkem obstojní, jen ta čeština zní někdy drobet divně (ale věřim, že cizinci by z toho mohli mít lepší pocit, stejně jako my, kdyby se T.M.A. vkusně nadabovala do angličtiny). ()

Reklama

liborek_ 

všechny recenze uživatele

T.M.A. není taková katastrofa, jak by se mohlo z reakcí mnohých (mj. četných rádobyodborníků) zdáti. Je to prostě průměrný horor, který je neobvyklý snad jen tou češtinou a pár odvážnými scénami. Příběh muzikanta a malíře Marka, který se vrací do starého domů svých rodičů, aby (nechtěně) oživil staré vzpomínky, je slušně poskládaný, hlavní dějová linka má svou logiku - což se sice o některých dílčích epizodkách říci nedá (jak na to mnozí šťouralové poukazují), ale popravdě řečeno - neznám horor, kde by se postavy chovaly přísně logicky a nedělaly blbosti...probůh, dyť je to horor... Z filmu je poznat řemeslná zručnost a občas i pěkný nápad. Herz určitě nezapomněl, jak se tvoří napětí a jak divákovi předvést kouzlo žánrového filmu. Těžko v tom hledat něco víc a myslím, že ani režisér - kromě odkazu na nacistické vraždění mentálně postižených dětí - hlubší myšlenku do svého filmu vkládat nehodlal... Ergo: Takto si dílo senilního starce rozhodně nepředstavuju (to už spíš Post Coitum nejmenovaného mladšího kolegy). Zkrátka T.M.A. je obstojný český pokus o žánrový film a osvěžující vsuvka mezi ty skutečné blbosti, které se tu v hojné míře točí - ovšem s dovětkem, že to ale také není žádné artové veledílo. Naopak mezi výbornými filmy (které se tu kupodivu taky občas natočí), se bude krčet trochu v pozadí. ()

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

Ukousnutý uherák, rudý kostýmek a šňupající Dlouhý! Herzovu pokusu o návrat se nedá upřít jistá zábavnost a občas i atmosféra, díky zamlžené krajině a Macháněho zajímavé kameře. Jakmile však kterákoliv z postav otevře ústa a pokusí se promluvit, nastává zoufalství těžkého kalibru. Kdyby nebyl scénář tak trapný a vyškrtly se některé doslova parodické charaktery (paní v červeném kostýmku a s železnou tyčkou v ruce, Kronerová snažící se hrát nepříjemnou paní-asi zapomněla že ona to hrát nemusí, znalec a kronikář-ten nesmí chybět v žádném béčkovém až céčkovém hororu že), mohlo jít o docela slušnou atmosférickou jednohubku. Ale stejně nechápu, jak může něco takového natočit režisér Petrolejových lamp nebo Spalovače mrtvol. ()

prsvl odpad!

všechny recenze uživatele

V tomhle filmu nefunguje snad vůbec nic. Herci hrajou špatně a jejich dialogy jsou nejspíš z knihy "Jak se nepíšou rozhovory ve filmu". Některý situace jsou stejně uměle vytvořený a vyhrocený jako v lacinejch seriálech. Občas je vidět stín kameramana nebo koho a když už jsme u kamery, tak ta schématicky předvídá děj (jeden mluví, pomalej švenk na druhýho, začne mluvit druhý, pomalej švenk na třetího, začne mluvit třetí). Příběh nedává smysl a je plnej úplně hrozně nejvíc klasickej klišoidních prvků (dům má něco společnýho s nacistama; radio se samo zapíná; nechybí feťácká sekvence atd.). No a to je jen zlomek. Buď je to fakt hodně hodně špatnej horor nebo (i tak nepovedená) parodie. Tak či tak je to odpad, protože ani jako parodie to podle mě nefunguje. Možná by se to dalo použít jako návod na to "jak NE", přičemž základní premisou by bylo, že horor nedělají jen náhodně nasekaný přežitý strašidelný prvky. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (14)

  • Autor scénáře Martin Němec nebyl s výsledkem natáčení spokojen. (sator)
  • Režisér Juraj Herz uvedl, že název vyplynul z interpretace amerických producentů, kteří film nazývali T. M. A., nikoli jako české slovo tma. (Ravi)
  • Hlavním natáčecím místem byla Valeč v okrese Karlovy Vary. Jako Markův (Ivan Franěk) dům posloužil letohrádek ve valečském Zámeckém parku, jenž je i ve skutečnosti v havarijním stavu. (skudiblik)

Související novinky

Zemřel herec Andrej Hryc

Zemřel herec Andrej Hryc

31.01.2021

V noci ze soboty na neděli zemřel slovenský filmový, televizní a divadelní herec Andrej Hryc. Bylo mu 71 let. Hryc bojoval od loňského roku s akutní leukémií, informace o úmrtí nyní médiím předala… (více)

Reklama

Reklama