Reklama

Reklama

Bohatý texaský investor Bo Williamson chce odstoupit od plánu financovat rozsáhlý stavební projekt vypracovaný architektem Elliotem Markhamem. Po návratu z dvouměsíčního pobytu v Evropě jej však čeká nemilé překvapení: jeho žena Jennifer investici schválila. Záhy po hádce s Markhamem Bo zmizí. Podle všeho opět odcestoval do Evropy. Jenže milionářova první žena Goldie tuší, že se stalo něco nekalého. Obrátí se proto na policejního vyšetřovatele Columba... (Česká televize)

(více)

Recenze (55)

Godhaj 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

,,Zůstaňte stát tam, kde jste, nebo já vás prostě umiluju k smrti.“ Opět jeden z vynikajících dílů. Columbo má tentokrát problém vůbec dokázat, že se vražda stala a vyšetřování je plné mravenčí práce. Namyšlený architekt je Columbovi velmi dobrým soupeřem, jejich dialogy mají šmrnc a břink. Velmi mě potěšila role bývalé ženy Williamsona Goldie, která ke Columbovi zahořela a stala se z nich dobrá dvojka. Závěr opět velmi chytrý a promyšlený, ačkoliv tentokrát k němu měl Columbo hodně trnitou cestu. A musím uznat, že Falk je zdatný nejen jako hlavní představitel, ale i jako režisér. ()

Colonist 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Poslední epizoda první řady, kterou navíc zrežíroval sám Peter Falk. A výborně zrežíroval, celý tento díl je velice povedený, nebojím se ho zařadit k těm úplně nejlepším dílům. Je to trochu netradiční, neboť průběh vraždy vidíme jen tak letmo a co vrah udělal s tělem, to nevíme. Hlavní záporák (mimochodem velmi dobrý) měl tentokrát opravdu brilantní plán a Columba dokonce chvíli dostal do slepé uličky. Jinak v této epizodě už Columba na Nově nedabuje Haničinec, ale normálně Klapka, ačkoliv celou první řadu (nepočítám pilotní filmy) ho daboval Haničinec. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

No a nesmie v Columbovskom vesmíre samozrejme chýbať ani vplyvný a bohatý architekt. Ten stavia svoje Williamson city a má s ním problémy, takže si dopomôže vraždou. Columbova architektúra mysli a jeho myšlienkové pochody sú rovnako neomylné a pevné, ako najsilnejšie výstuže betónových pilierov, takže nakoniec vychádza ako víťaz aj z tohto boja. Na tento diel narážam v televízii najčastejšie. ()

Rudyamon 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jak jsem se dozvěděl, je to jediná epizoda, kterou Peter Falk režíroval sám, a to je škoda. Je to jeden z těch fakt dobrých dílů. Když uvážíme, že je to zároveň jediná epizoda, kdo ho někdo přirovná k pavoukovci, čili klíštěti, je to dost zajímavé... :-) A že těch jsme od padouchů inkasoval! V každém případě namyšlený architekt už víc šancí na urážky nedostal. Zajímavou perličkou filmu je jedna ze scén, které se nemohli stát. Když čekal Columbo na úřadu, několik míst za ním stál chlápek, který evidentně zároveň stál i v jiné řadě v jiné kanceláři, protože když tam Columbo odešel, chlápek už tam byl. Asi nebylo dost peněz na komparz. V každém případě díl je na jedničku, přesněji na 5 hvězdiček - 100%. Kdoví, co na to řekne “budoucí bývalá“... až ji jednou potkám... :-) ()

Tominni 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tak Peter Falk si tentokrát k hraní přibral i režii a bylo to dobré rozhodnutí, tento díl patří k těm lepším. Už jen proto, že tentokrát nesledujeme na začátku zločin. Navíc - velmi vydařené jsou scény na stavebním úřadě, to jsem se opravdu bavil a povedla se i návštěva kardiologa. Suma sumárum - pozor na klasickou hudbu! ()

Galerie (13)

Zajímavosti (6)

  • V celej epizóde môžeme počuť veľa klasickej hudby, ale za akýsi vrahov leitmotív môžeme považovať druhú časť Klavírneho koncertu č. 2 od Johannesa Brahmsa, ktorý znie v kľúčových scénach filmu: pri únose, v scéne na letisku, pri prvej návšteve Colomba vo vrahovej kancelárii, aj pri pokuse odviezť telo na stavenisko. (lemonova)
  • Peter Falk vyvíjel nátlak na producenty Richarda Levinsona a Williama Linkeho, aby mu umožnili režírovat epizodu. Šlo o vzácný jev pro seriálovou hvězdu a prakticky neslýchanou pro seriál ve své první sérii. Producenti se bránili, dokud Falk neodešel z placu. Levinson a Link se rozhodli dát Falkovi tento scénář k přímému řízení, protože to vyžadovalo komplikované používání lokálních záběrů. Celý natáčecí tým byl frustrovaný, jelikož neustále měnící se staveniště znemožňovalo opakování záběrů. Falk už nikdy neřídil další epizodu. (Epistemolog)

Reklama

Reklama