Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Obávaný gangster Gustave Manda (Daniel Auteuil), přezdívaný Gu, prchá s vězení. Po úspěšném útěku se vrací do svého působiště v Paříži, kde se setkává se svými přáteli a svou láskou Manouche (Monica Bellucci). Musí uprchnout se země a tak připraví akci, která ho má finančně zabezpečit po zbytek života. Akce se podaří, ale policejní manipulací Gu vypadá v očích podsvětí jako zrádce. Útěk se odkládá a Gu udělá vše proto, aby očistil své jméno. Film je věrným remakem díla Jean-Pierre Melvilla s Lino Venturou v hlavní roli natočeném v roce 1966. (Vejlupek)

(více)

Recenze (21)

Šakalík 

všechny recenze uživatele

Originál z 66. roku jsem neviděl, takže mohu hodnotit pouze tento remake a ten se mi teda hodně líbil. Není to typická gangsterka, spíše kriminálka o gangsterech, která i přes svou předlouhou stopáž dokáže udržet divákovou pozornost až do konce. Hlavním důvodem je povedená režie skloubená s nápaditou kamerou v takovém nahnědlém odstínu, která perfektně dotváří atmosféru Francie šedesátých let. Tempo vyprávění koresponduje s délkou filmu, takže žádné akční hody čekat nelze, naopak všechno se veze na hodně pomalé vlně eskalované atmosféry, která při samotném finále bere dech. Upozornil bych ještě na podmanivou hudbu, která zní filmem, a na možná překvapivě osobitou roli ex-krále fotbalových trávníku Erica Cantony, který si ve filmu střihl roli sympaťáka Albana. ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Smrtící stopáži by pravděpodobně prospělo vystřižení postavy hrané M.Belucciovou, D.Auteil čím dál víc vypadá (a hraje) jako francouzský R. De Niro a celá gangsterka, která měla být elegickou kronikou ohlášené smrti (stále se mluví o strachu a únavě) kvůli své "přefiltrované" stylizaci (v tom filmu snad není "normální" záběr) nedokáže evokovat ani dobu děje, tedy v titulku zmíněná 60.léta. ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Jedna barva za druhou, až z nich oči přecházejí, mno to nám to hezky začíná. Tam, kde byl Melville nejsilnější, snaží se Corneau vypomoci si slovy, úvodní útěk z vězení ztratil veškeré své kouzlo i napětí. A filmu vůbec nedokáže pomoci ani to, že Auteuil se snaží tvářit jako Lino Ventura. Nejde mu. A bodejť by šlo, když se nechal obsadit do jednoho z mnoha zbytečných remaků. ()

Hennes 

všechny recenze uživatele

Film zařazuji do té horní poloviny hodnocení. Jako remake to mají autoři vždy těžké a tady se s tím vyrovnali celkem zdařile. Možná je to někdy až moc natahované, ale svůj obsah a smysl to naplnilo. Daniel Auteuil je ve své roli výborný a Monica Belucci zase jako vždy nádherná. Sice tady nedostala tolik prostoru, ale ono se na ní i dobře dívá. Skvělý výkon chytrého detektiva tu před zcela věrohodně předvedl Michel Blanc. Francouzká detektivka si drží svou vysokou laťku. ()

raroh 

všechny recenze uživatele

Remake Melvillova stejnojmenného snímku s Lino Venturou. Kde je Melville tradičně strohý, meditativní a decentně drsný, Corneau až kýčovitě estetizuje násilí (záběry na krev a průstřely - podle mě nejhorší části filmu), ale i útěk kriminálků (u něj to chvíli vypadá, jako by jeden z nich chtěl vzlétnou jako pták). Výprava (nejpůsobivější asi v gangsterském prostředí při plánování zločinu) a kamera není špatná, odpuzující je vlezlá rádobysymfonická hudba, strašný je výběr herců. Christine Fabrega představovala Manouche opravdu autenticky jako spíše tvrdší podnikatelku, žádnou uhlazenou a rádoby femme fatale jako M. Belucci, ze svéráze Albana Michela Constantina se stal díky Eriku Cantonovi nezajímavý panák, o hlavním představiteli, který nahradil Lina, raději nemluvit. Co mi však nejvíce vadí - Corneau a jeho spolupracovníci nepochopili ducha předlohy José Giovanniho (a Melvillova prvního filmového zpracování). ()

Galerie (25)

Reklama

Reklama