Reklama

Reklama

Pro dospívající dívku může být život osamělým místem. Román americké autorky Alicie Erianové Arabka (2005, česky 2007) vypráví o třináctileté Džazaiře, která na matčino přání odchází ke svému rozvedenému otci na předměstí texaského Houstonu. Striktní rodič, pocházející z Libanonu, má své představy o výchově dospívajících dívek a rozhodně mezi ně nepatří nic, co by se týkalo sexu. Zmatená Džazaira se potácí mezi vlastní probouzející se ženskostí, pozorností černého spolužáka a zájmem souseda, který jako rezervista čeká na povolávací rozkaz a v manželství si zjevně moc neužije. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (107)

HappySmile 

všechny recenze uživatele

Tento snímek mě velmi překvapil. Nic jsem od toho nečekala a dostala jsem drama o sexuálním dospívání dívky, kde hlavní herečka podala velmi slušný výkon a myslím, že o ní ještě uslyšíme. Nejšokující na celém příběhu je, že dívence je pouhých 13 let, když začíná svůj sexuální život. Film si nehraje na mravokárce, nezobrazuje žádné zbytečné emoční výbuchy a spíše nechává diváka, aby si na zobrazené záležitosti udělal vlastní názor. ()

Smok 

všechny recenze uživatele

Film plný úchylov toho najhrubšieho zrna, rasizmu (nie vždy len zo strany bielych), a jednej 13ročnej dorastajúcej libanonskej nymfy v rozpuku. Celé sa to akosi nikam nehýbe, nič sa nerieši, len dlhé 2 hodiny vlečie. Neviem, možno tak mať dorastajúcu dcéru tak ešte hviezdu prihodím, takto len priemer. ()

Reklama

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Vítejte v pekle amerického předměstí, které vás zaručeně šokuje. Příběh o třináctileté arabské dívce objevující svou sexualitu je plný nelednoznačných postav, je sexuálně velmi otevřený a zabývá s takovými tématy, jako je pedofílie, zneužívání, dospívání v disfunkční rodině a rasismus. Tento pohled do pokřiveného zrcadla amerického předměstí rozhodně není příjemný, film samotný, ač poněkud hůře stravitelný než taková Amercká krása od stejného scénáristy, je to velmi kvalitní, a to především díky hereckým výkonům a dobře napsanému scénáři, který sice pojímá více témat, než je nutné, díky čemuž je pro rozvíjení jednotlivých motivů méně prostoru, vyhrocené situace jsou v něm ale ztvárněny bravurně. 85% ()

DavidS. 

všechny recenze uživatele

Není to legrace být poloviční Libanonka, žít ve Státech, být vyexpedována k přísnému otci a k tomu dostat první menses a začít objevovat vlastní sexualitu... Mohl to být normální film o dospívání, střetu kultur i zakázaném ovoci, ale Jasira je sexuálně hodně extrémní a nestandardní...Eufemisticky řečeno tak trochu nadržená lolitka...Řada věcí je tu nicméně zobrazena velmi odvážně a film se nebojí tabuizovaných a nepříjemných témat...Aaron Eckhart výborný ouchyla ze sousedství...Peter Macdissi mi byl sympatický... A Summer Bishil? Bez komentáře :) Kulínští a Opočenští si mohou k hodnocení přidat libovolný počet hvězd :) ()

jhrasko 

všechny recenze uživatele

Hľadám nejaký 2 * komentár a nič nevidím. Zo všetkých hodnotení sú 3 2*, inak všetko nad. Som presvedčený, že krátke komentáre sú účinnejšie (vďaka Roberte), ale tu to proste inak nejde (prepáč Roberte). Čo sa nám pán Ball, scenárista fenomenálnej Americkej krásy, snaží povedať ? Ďalšia otázka - čo a akým sposobom ? Americká krása je len jedna a na jej úspechu a výnimočnosti má zásadný podiel pán Mendes na stoličke režiséra a jeho oko. Pretože hoc má scenár Nothing is private potenciál AK, musel by byť, podľa mňa, uchopený úplne inak...toto bude fakt dlhé...13ročná Jasira chtiac nechtiac funguje medzi šialenou matkou a až psychopatickým otcom ako zvláštny katalyzátor frustrácií a dogmat ich oboch. V satelitne posobiacom mestečku, kde sa usadil jej otec, nájde viacej vzrušenia všetkého druhu a tu sledujeme zopár mesiacov jej života. Odpanenie, opakované (nechcené i ponúknuté oholenie), niekoľko faciek, neskutočne veľa orgazmov (lucky her). Pán Ball nemal moc šťastia v rozhodovaní, čomu dať prednosť a /ne/vedome do toho zatiahol i nás. Neviete, či sa máte smiať, či máte byť znechutení, či máte Jasiru ľutovať, či to myslí autor vážne alebo si z Vás robí srandu. Čo v AK fungovalo, a že tu boli všetky tieto roviny, tu sa rozpadá práve v tieni svojho predchodcu, na ktorého tak výrazne titul odkazuje - hudba T.Newmana je identická, kamera snímajúca prostredie, kde sa príbeh odohráva taktiež. Summer Bishil je heavenly creature, dokonalá vo svojej zmätenosti, dostatočne rajcovná, ale stále - je život 13ročných takýto ? Čím to je ? Prostredím, z ktorého pochádza, matkou ktorá nevie čo so sebou, bigotným otcom (mimochodom skvele zahraným S.Headleym) ?? A tu mi napadá ďalšia vec, film sa tak naliehavo chce dotýkať témy odlišností národov, v tejto dobe, prečo teda "provokuje" jednostrannosťou, prečo otec nemá jediné pozitívum? Takmer všetkým postavám chýba prepracovanosť, a tak ako najdoveryhodnejšia ostáva postava Aaarona Eckharta, ktorý ale nedostáva dostatok priestoru ( ČO JE ale z podstaty jeho "miesta na slnku" DOBRE kvoli nevyrovnanosti a zmätenosti scenára a dramaturgie). A Toni Collette s postavou, ktorá nám hovorí čo? Že i vo svete divností existujú proste čisté duše, ktoré chcú mať istotu, že si nebudú musieť nikdy v živote nič vyčítať? Jasné, ale nech nie sú tak biele. Fakt nevyužitý potenciál že až...takže moje sumárum: príliš zmätku na jeden film, som zvyknutý na iné divnosti, mám pre ne pochopenie a viem si ich užiť ( napr. Happiness), ale myslím si, že pán Ball mal prenechať réžiu niekomu inému a mohol som hviezdičkovať úplne inak. Vo všetkej tejto zmätenosti ale verím v svetlé filmové zajtrajšky (čo je očividne i prípad autorov, ten záver je gýčovina sama). Prepáč Toni, prvá 2 Tvojej filmografie ! PS: A ak chceme byť "politickí", prečo nie sposobom, akým nám to predkladá film The Visitor. Všetky výhrady, ktoré som našiel v komentároch k tomuto filmu mi prídu po tejto 2hodinovej skúsenosti neadekvátne ! ()

Galerie (42)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno