Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ne tak docela fiktivní příběh člověka, který ve skutečnosti dostal označení „heparinový vrah“. Co bylo příčinou a co se odehrává v mysli mladíka, který se rozhodne vykonat a vykonávat ty nejtěžší zločiny a mít přitom často pocit, že vlastně dělá dobrou věc? Co nutí nadějného a inteligentního adepta studia medicíny z podstaty se změnit a páchat na lidech zlo? Je hrozná představa, že vraždí člověk, kterého dobře znáte, které-ho denně vídáte, máte ho vlastně rádi a který je všem nápomocný, ochotný a obětavý, i na úkor vlastního pohodlí a svých věcí.
Sledujeme příběh, který se mohl stát a bohužel kdykoliv stát může. Ano, takhle se to i ve skutečnosti stát mohlo. A první, co nás napadne, když zjistíte, jakou lidskou bestii jste znali, kolik chybělo, aby se obětí stal kdokoli z našich blízkých a známých, nebo dokonce vy samotní. A právě nedávno medializovaný příběh „heparinového vraha“ nás zasáhl na citlivém místě. Ano, tohle se opravdu mohlo stát komukoliv z nás. Tohle už nebylo „někde ve světě“. Tohle bylo opravdu blízko. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (211)

Fingon 

všechny recenze uživatele

Zpočátku slušně rozjetý atmosférický snímek, kterému v polovině dojde dech - motiv, kvůli kterému Hynek vraždí je značně nejasný a nebýt toho, že jej lékaři explicitně vysloví, asi by zůstal divákovi neznám. Závěr mě zklamal, o gradaci se nedá příliš mluvit a deux ex machina... radši nic. Orchestrovičova hudba mi sedla (právě jsem ve stádiu shánění soundtracku), deformační záběry i svícení působí osvěžujícím dojmem. ()

vegetol.mp 

všechny recenze uživatele

Celkový dojem, který si divák odnese je spíš povrchnost, než skutečný zážitek. Herecky jednostrunné, obrazově lehce hysterické, režijně těžkopádné a hudba jak z Kladiva na čarodejnice. Zkrátka ve všech ohledech stejné jako T.M.A. od J. Herze. Hlavní hrdina není žádný opravdu zajímavý sériový vrah, jen divnej brouk, co běhá po špitále a dává injekce na počkání skoro každýmu. Pokud někdo viděl levné americké filmy o sériových vrazích, tak tohle je přibližně na obdobné úrovni. Jen s tím rozdílem, že Hodinu nevíš má opravdu debilní konec, který vypadá, jak kdyby ho někdo vymyslel za deset vteřin. Tenhle námět měl zkrátka na víc. Nemůžu tedy říct, že bych se těch 90 minut nudil, ale opravdu si nedokážu představit člověka, který by si po shlédnutí řekl, FAKT DOBREJ FILM. PS: Kterej kokot tomu dal v Cinemě 100%? Dneska se dá fakt koupit úplně všechno... ()

Reklama

Guzo 

všechny recenze uživatele

Na české poměry docela originální snímek, u kterého je vidět inspirace ve Spalovači mrtvol (což neni nijak na škodu, ale bohužel jeho kvality zdaleka nedosahuje). Nejsem nějak extrémně obeznámený s příběhem heparinového vraha, jenom spíš tak co se kde šustlo, takže vůbec nemůžu porovnat, jak moc se autoři drželi pravdy, ale až na závěr filmu, který je naprosto hrozný co se týče scénáristické i režisérské části, se mi Hodinu nevíš líbilo a nelituju, že jsem na to šel do kina.. ()

swamp 

všechny recenze uživatele

Václav Jiráček vypadá vskutku úchylně a inspirace heparinovým vrahem je spíše reklamní tah, přesto si nemyslím, že Hodinu nevíš Dana Svátka je špatný film. Ano, souhlasím s tím, že není dobrý, ale ponoření do šedozelené deprese v podivném nemocničním ústavu mu podle mě dosti přidává. Do kina ne, hezky večer doma ano. ;) ()

JFL 

všechny recenze uživatele

„Hodinu nevíš“ je v české kinematografii unikátně „čistý“ film, jen je potřeba si uvědomit, že to je exploatace. Tato filmová kategorie měla doposud v českém prostředí pouze ojedinělé příspěvky (Rekviem pro panenku, Nahota na prodej, Vekslák, Playgirls 1+2, Bolero), ale letošní léto kupodivu přineslo rovnou tři tituly, které naplno nebo částečně exploatační postupy využívají. Po scenáristicky katastrofálním a emo umanutém „T.M.A.“ a řemeslné impotenci „Klíček“ se nečekaně v „Hodinu nevíš“ ukázala žánrově prvotřídní exploatace. To vedle vytěžování nedávné skandální události samozřejmě znamená i jistou naivní schematizaci postav a konfliktů, teatrálnost hereckých výkonů, samoúčelnost výrazových prostředků, úsměvnou vypjatost a pouze falešný příslib vysvětlení motivací vraha. K dalším kladům v kontextu žánru patří typově sednoucí herci, prostý, ale efektně gradující scénář a především výtečná prvoplánová atmosféra. Vedle HD kamery si chválu zaslouží výprava, která příběh situuje do poutavého bezčasí, kde vedle moderních sanitek jezdí auta ze 40. či 50. let, lidé mají jakýmkoli trendům vzdorující oblečení a účesy, až na samém konci se objeví mobilní telefon a interiéry vypadají jak z chudé vísky v 70. letech, ale současně jsou na stole počítače. Příznačně exploatační je i konec filmu, kde tvůrci prostě vyždímali potenciál postavy a už nevěděli co s ní, tak ji zlikvidovali nejabsurdnějším možným způsobem. Jako distributorem avizované drama by bylo „Hodinu nevíš“ katastrofa, ale jako exploatace je i v kontextu světové tvorby solidní – nikoli výjimečné, ani nápadité,ale rozhodně poctivé a při dekódování formátu velmi zábavné. PS: Je úžasné být na oficiálním webu filmu v sekci Napsali o nás ve společnosti předních českých publicistických quote whores, jen škoda, že tvůrci neuvádí v jakém kontextu citované věty zazněly - viz recenze na Aktuálně.cz :) ()

Galerie (9)

Zajímavosti (12)

  • Film inspirovaný tzv. heparinovými vraždami v havlíčkobrodské nemocnici se měl původně jmenovat Pocity vraha. Režisér Dan Svátek se nakonec rozhodl film pojmenovat podle sochy kostlivce na náměstí v Havlíčkově Brodě, na jehož kose je umístěn latinský nápis "Qua hora nescis (V kterou hodinu nevíš"). (Magyar)
  • Herec Václav Jiráček se kvůli natáčení musel naučit píchat injekce. (DorianGreene)

Související novinky

Jaroslava Adamová 1925 - 2012

Jaroslava Adamová 1925 - 2012

16.06.2012

V sobotních ranních hodinách zemřela v Praze ve věku 87 let herečka Jaroslava Adamová. Začínala jako statistka v Národním divadle a divadle Větrník už za studií na konzervatoři, kde absolvovala v… (více)

Reklama

Reklama