Reklama

Reklama

Polská emigrantka Lena je uklízečkou na letišti Heathrow. Po jedné směně jí ujede autobus, ale kamarádka Birdie jí naštěstí velice ochotně nabídne přespání v rodinném domě nedaleko letiště. To ještě Lena netuší, že se dostane do rukou psychopatické mamky a taťky, kteří si přímo pod ranvejemi vytvořili vlastní svět, kde vládnou jejich pravidla a zákony. Snímek, který začíná jako sociální drama Mika Leigha, se velmi rychle zvrtne v krvavou a zvrhlou hru o přežití, v níž zpočátku nejistá Lena dokáže uhrát jisté body a získat pozornost a snad i důvěru mamky. Snímek se nebrání velmi černému humoru a svérázně paroduje životní styl a každodenní rituály britské rodiny. Režisér k filmu dodává: „Vyrostl jsem ve stínu letiště Heathrow a zvuky, které slyšíte v tomto filmu, jsou zvuky mého dětství.“ Snímek Mamka a taťka byl uveden ve Velké Británii v televizi o Vánocích a vzbudil velice kontroverzní reakce. [44. MFFKV 2009] (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (149)

Mefistofelle 

všechny recenze uživatele

Na první pohled normální lidi nemusí být normální ani zdaleka... a o této zvrhlé rodince to platí dvojnásob. Kdo by to byl řekl, že ze zpočátku milých lidí se mohou vyklubat takové lidské stvůry, že? Mum and Dad je exploitation, který si hraje s promyšleným násilím a psychický teror, kterému je hlavní hrdinka vystavena svými novými "členy rodiny", by zvládl ustát málokdo. Sice za motivy zvráceného násilí a teroru nestojí nic hlubšího jako je tomu ve filmu Martyrs, tak jako tak vás to ale nutí přemýšlet co některé jedince vede k podobným činům. A jen tak mimochodem - opravdu jsem až dosud netušila, k čemu všemu lze použít kus zkrvavené flákoty:). ()

Petroff 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem mnohem víc, než mi bylo předloženo. Navenek se to tváří jako děsivě šokující, přitom je to ale plochý a nevýrazný až hrůza. Herecký výkon hlavní hrdinky k uzoufání nudný, děs a strach veskrze žádný. Potenciál vyobrazení opravdového zotročení pod hrozbou fyzického a psychického utrpení tu je pohřben a nejnechutnějším okamžikem filmu tak je líbání hnusnýho palce u nohy. Vysvětlení nějakých prapůvodních motivací a pohnutek aktérů chybí, stejně jako sebemenší nahlédnutí do psychiky kohokoli z nich. Závěrečných 10 minut, kdy nastává prakticky klasický happyend, mě utvrdilo v tom, že o nadprůměr se rozhodně (bohužel) nejedná. ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Mum & Dad ve všech ohledech připomíná řadové exploatační filmy ze zlaté éry žánru, tedy 70. let minulého století. Tyto snímky se vyznačovaly lákavou premisou, která sama o sobě do kina nalákala diváky, a lehkým komentářem k dobově aktuálním sociálním či politickým fenoménům (zde polští gastarbeiteři v Anglii). Nicméně samotné zpracování filmů tyto dva potencionálně nosné prvky důkladně nerozvádělo, laciné pojetí speciálních efektů na místo působivosti občas dosazovalo pobavení a okaté pokusy o symbolismus zase snímky často podkopávaly kvůli nepatřičnému a strojenému zumělečťování. Za použití stejných prostředků sice vznikla fenomenální a dodnes výmluvná díla, ale právě i ohromné množství průměrných (tedy nikoli špatných) snímků, které z anotace, reflexe či analýzy znějí mnohem šťavnatější a nosnější, než opravdu jsou. To je bohužel i případ Mum & Dad. ()

Sfinkter 

všechny recenze uživatele

Slabý exploitation, který k čisté zvrácenosti nabízí přidanou hodnotu v podobě zamyšlení nad rodinnými poměry - vše je však pouze na oko a celkový dojem vnímavého diváka není nikterak obohacen (milovníka exploatace už vůbec ne). Hlavní hrdinka se mi líbila - škoda její hlouposti (resp. tvůrců) - nepřijít na princip zavírání obyčejné karabiny. ()

LIVINGDEAD 

všechny recenze uživatele

Jelikož jsem se pokoušel vytvořit titulky z odposlechu, dá se říct, že znám již film nazpaměť. Musím ale napsat, že film mne zaujal. Táta byl opravdu odporný zvrhlík a pokud je takových rodin v Anglii více, asi ani nemá cenu tam jezdit :-) A nebo se pro jistotu s nikým nevybavovat na letišti........ ()

Galerie (11)

Zajímavosti (5)

  • Ve filmu nezazní skutečná jména mamky (Dido Miles) a taťky (Perry Benson). Ve scénáři jsou proto postavy uvedeny pod velkými písmeny. (ČSFD)
  • Během závěrečných titulků běží černobílé záběry, které monitorují členy rodiny. Tuto scénu natáčela Ainsley Howard, která ve filmu hraje postavu Birdie. (Matared)
  • Tvůrci měli na natáčení pouhé 3 týdny. (Matared)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno