poster

Muž ve stínu

  • Francie

    The Ghost Writer

  • Německo

    Der Ghostwriter

  • Velká Británie

    The Ghost Writer

  • Velká Británie

    The Ghost

  • Slovensko

    Muž v tieni

  • Slovensko

    Ghost Writer

  • USA

    The Ghost Writer

Thriller / Mysteriózní

Francie / Německo / Velká Británie, 2010, 128 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • choze
    *****

    Špičková politicko-thrillerová práce, na níž je ale nejzábavnější to, že tuhle báchorku o ovládání britské politické scény Američany natočil frantík (polského původu). Polanski po bibliofilii v DEVÁTÉ BRÁNĚ opět sáhl po knižním motivu a sice po ghostwritingu, opět nikam nespěchá, ale ani na chvíli nenudí, atmosféru rýsuje levou zadní a moc pěkně si to obsadil (v pozadí mu na chvíli zastepují zapomenutí veteráni Belushi, Hutton, Walach) a ústřední herce pěkně vytěžil. Hlavně Olivii Williams, která má nejlíp napsanou postavu filmu. A ten poslední záběr! Klobouk dolů!(10.12.2011)

  • Botič
    *****

    Polanskiho brilantní tichá pošta, na jejímž konci odkryje karty (zakřičí) takovým způsobem, z kterého jsem si sedl na zadek. Předvídatelnost, nepředvídatelnost. Pátá hvězdička za závěrečných několik vteřin, kdy jsem měl pocit, že jsem se s pomocí stroje času vrátil do roku 1974! a kulisy Londýna vystřídal mystický Chinatown.(15.8.2010)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    Může být psaní již napsané knihy nebezpečné? Většinou nikoli, ale ve spojení se slovy britský premiér, CIA či tribunál v Haagu, se leccos může změnit. Mně se to v podstatě líbilo, ale nějak se nedostavil mnou očekávaný zásadní moment, při kterém bych překvapením otevřel tlamičku a nevěřícně zíral na obrazovku. Místo toho jsem byl oblažen sdělením, že tajné služby občas nechají zmizet nepohodlného tvora, což můj život od základu nezmění.(5.8.2011)

  • xxmartinxx
    ****

    Polanski opět odmítá dopřát divákovi jakékoliv tempo, místo toho opět nabízí film, který stojí a padá na jedné myšlence, jedné emoci. Pokud jde o mě, celou dobu jsem chtěl dát tři hvězdy, ale když o tom teď přemýšlím, přišlo mi to vlastně až moc dobré na průměrné hodnocení. (Že hlavní McGregor tu hraje idiota, co se neustále vystavuje nebezpeční, podle mě není chyba.)(21.2.2013)

  • Gilmour93
    ****

    Je to zvláštní, zatímco někdo dokáže dokončit velmi dobrý film i z vězení, jiní točí tak, že by zasloužili do něj zavřít.. Číst "duchem" napsaný životopis nějakého českého ministerského předsedy, pravděpodobně zemře můj dávivý reflex po pár stránkách vysílením. To americký zločinec Polanski poslal E.McGregora lovit memoáry do ostrovního "Šangri-La naruby", kde v hitchcockovském stylu představuje MacGuffina tajemství původního rukopisu a plachta ponurého tajemna je důmyslně rozprostřena přes vlastně zcela normální věci. Ve snadno rozpoznatelné paralele se současnými osobními problémy autora pak nechybí vhodně zakomponovaný humor, postupné zahušťování atmosféry či nepokrytě protiamerický a protiblairovský podtext, načež vše vyvrcholí vskutku netradičním (ale nejpravděpodobnějším) koncem, připomínajícím nejen svou fatálností úvodní znělku Večerníčku. A teď mě omluvte, jdu si vygooglovat na stránky CIA, kdo ve skutečnosti zavraždil Kennedyho, co přistálo 1947 v Roswellu a kolik ročně posílá americké ministerstvo obrany na účet Míši Baye. Kdybych pak dlouho nic nenapsal, poslali mě za Polanskim..(9.6.2011)

  • - Autor předlohy Robert Harris připouští, že při tvorbě postavy Adama Langa se víc než výrazně inspiroval Tonym Blairem a jeho okruhem proamerických politiků. Film tyto narážky ještě zdůraznil vzhledovou podobností herců (zvlášť v případě Rycarta, který jakoby z oka vypadl svému vzoru Robinu Cookovi). (gjjm)

  • - Ačkoliv studio upozornilo všechny hvězdy filmu, aby se vyhnuly komentování případu Romana Polanskeho, Pierce Brosnan si během rozhovoru neodpustil poznámku: "Je to smutné pro všechny zainteresované, ale také to zvyšuje kvalitu filmu. Film je v plechovce, on je v plechovce." (slovní hříčka v angličtině) (StarsFan)

  • - Když postava McGregora poprvé vjíždí na trajekt, lze na navigaci v jeho BMW vidět, že před sebou má normální cestu. Tu tam mít logicky nemohl, jelikož trajekt již byl na vodě. (O´Neill)