• fragre
    *****

    Nádhera. Skvěle zahraný příběh, který jako by vypadl z Balzacových Šprýmovných povídaček. Jen zábavný příběh ze středověku, který nemá žádné sociální či vlastenecké podtexty je v čs. kinematografii raritou, která měla své následovníky až v uvolněných šedesátých letech. Takže vlastně není divu, že vznikl v tom krátkém mezidobí mezi koncem okupace a převratem v r. 1948. A k tomu ta výprava laděná do burgundské módy.(22.12.2016)

  • Rejčka
    *****

    Velmi pěkná komedie s jednoduchou zápletkou, která má díky čertovi chvílemi tajemnou atmosféru a ta se mi na filmu líbí nejvíc. Momenty, kdy čert rozmlouvá nebo se hádá s plamenem ohně, což je jakési jeho spojení do pekla, mám nejradši. Vítězslav Vejražka čerta hraje výborně. Snaží se být chytrým a přísným čertem, který sice na různé panáky kolem vyzraje, ale nakonec sám podléhá kouzlu paní Aleny. Že to dobře nedopadne je jasné. Film je mým oblíbeným, jeho pohádková atmosféra a tajemno na mě mají při každém shlédnutí velmi uklidňující účinek.(22.9.2012)

  • Marthos
    *****

    Poválečné dramaturgické zaměření na hrdinské skutky okupační minulosti odsunulo do pozadí řadu daleko zajímavějších projektů. Jedním z nich byla i historická veselohra Miroslava Cikána. Stejnojmenná kratochvilná historka Františka Kubky z jeho Karlštejnských vigilií je mistrným obrazem ženské vypočítavosti. V jejím středu stojí půvabná záletná žena žárlivého platnéřského mistra, kterou před pokušením a svody nedokáže uhlídat ani sám ďábel. Záměrná stylizace do pohádkové podoby i zcela zřetelný ironický podtext přidávají filmu na kvalitách. V titulní roli se objevila dnes už zcela neznámá Miluše Zoubková, jejíž herecké ztvárnění andělské nevěrnice ale svědčí o macešském nevyužití nesporně kvalitního uměleckého talentu. Mimořádný a lehce nadprůměrný výkon zde podává Vítězslav Vejražka coby prohnaný pekelník, podléhající prosté síle lásky. Tento film představuje zdařilý výsledek z nepříliš početné skupiny tzv. historických veseloher (v návaznosti na předmnichovský Vávrův Cech panen kutnohorských a protektorátní Fričovy Počestné paní pardubické) a současnému divákovi nabízí příjemné rozptýlení v podobě odvěkého střetu lásky a rozumu. Téma, které zůstává univerzální a je vlastně úplně vedlejší, zda se odehrává v časech rozmarně středověkých nebo v současné odlidštěné společnosti.(13.6.2009)

  • davidjunek
    ****

    Velmi milá, vtipná a příjemná historická komedie. Představitelka hlavní role mne sice svým výkonem nepřivedla k extázi, nicméně Vladimír Řepa se svého úkolu zhostil na výbornou. Jsem fandou „méně slavných herců" a tady jich hraje - a dobře hraje - celá plejáda. A přidá-li se k tomu pohled na krásnou Markétku Janu Romanovou, není co řešit. Doporučuji!(25.2.2015)

  • Renfield
    ***

    Příjemné překvapení. Do příchodu ďábla mi Alena až tak zajímavá nepřišla, ale hned co se objeví na scéně, je to ta pravá legrace. Když píši Alena, mluvím samozřejmě o filmu, samotná Miluše Zoubková v titulní roli je totiž velice kvalitní a jde vidět, že jí tato postava baví. Ono kterou nejen herečku by také nebavilo hrát ženu, co přechytračí samotného ďábla. Za zmínku ještě určitě stojí pěkné kostýmy, výprava celkově a povedené dialogy, z nichž si několik hlášek budu zřejmě pamatovat. K vyššímu hodnocení nechybí mnoho, možná při příštím zhlédnutí. 60%(18.9.2015)

  • - Pre scénu pri stole bolo skutočne objednaných 40 pečených kurčiat, ktoré mohli herci následne skonzumovať. (Raccoon.city)

  • - Okrem jedného dňa sa celý film natáčal v Barrandovských ateliéroch. Jediná exteriérová scéna sa natáčala v Podbabskom údolí. (Raccoon.city)

  • - Režisér usiloval o to, aby hlavnú rolu Aleny hrala Vlasta Fabianová, ale na príkaz samotného námestníka ministra kultúry bola do roly obsadená Miluše Zoubková, ktorá si po natáčaní vtedajšieho ministra zobrala za manžela. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace